Wyjąca skrzynia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam w sumie moje problemy zaczęly się po wymianie sprzęgła. Kupiłem nowy zestaw LUK, komplet, tarcza, docisk i łożysko. I od wymiany przejechałem 3 tyś km, i jak wyciśniete jest sprzęgło to słychać jakby lozysko , jak wcisne sprzęgło (do tego momentu że całkowicie rozsprzęgło, bierze mi na 1/3 wysokości, czyli muszę wcisnąć 2/3, żeby się uciszyło. Jak jest wyciśnięty pedał i trochę dodaję gazu to słychać większa częstotliwość owego wycia. Podczas jazdy słyszę , jak skrzynia wyje (dość cicho) ale jednak. Co może być przyczyną? Zapłaciłem kupe kasy za sprzęgło i wymiane i taki zonk Pomóżcie coś? Może oleju za mało? Ale w sumie nie wyciekło nic podczas wymiany. Wszelkie sugestie mile widziane!!
  
 
skoro płaciłes za wymiane czyli rozumie ze ktos ci to robił wiec jedz do niego i powiedz co i jak niech naprawia... (za darmo oczywiscie- gwarancja)
  
 
Przedmówca ma racje - reklamacja.
Z drugiej strony co tam może wyć? niedawno wymieniałem sprzęgło (sam) podczas wymiany skrzyni biegów i zapewniam, że nie jest to specjalnie trudna sprawa, żeby za nią płacić dużo kasy, albo nie zrobić tego samemu.
P.S.
Ile płaciłeś za sprzęgło LUKa?
  
 
Nie moge reklamowac bo wymienial mi to ktos za darmo i to ktoś "Na Pan" A za sprzęgło dałem 380 zł - dla mnie to kupa kasy

rozkrecac to drugi raz??
  
 
najpierw jednak sprawdz poziom i jakosc oleju w skrzyni... w samym sprzegle nie ma co wyc
  
 
a łożysko dociskowe? I czemu po wymianie zaczelo sie to dziac na starym sprzegle bylo cichutko?!
  
 
zdarza sie, ale chrobocze caly czas rowno z obrotami silnika
  
 
No ok. W takim razie co może wyć podczas jazdy zwłaszcza na zimnym silniku i na biegach 1,2 ?

I cały czas po wyciśnięciu sprzęgła słychać szumienie/szuranie czegoś, co się kręci z silnikiem, po dodaniu gazu wyższa częstotliwość tego szumienia.

Podczas jazdy jak jadę i słyszę wycie jak nacisne sprzęgło moment się ucisza.

Jak sprawdzić ten stan oleju w skrzyni?

Czy za mało smaru na przegubach wewnetrznych może mieć tu znaczenie?
  
 
To wycie jest ledwo słyszalne bardziej mnie martwi to chrobotanie po wycisnieciu sprzegla, pomozcie co
  
 
no wlasnie u mnie ostatnio tez cos zaczelo mi wyc.. przy swapie sprzeglo z dociskiem tez wymienialem (fakt ze uzywka ale jak nowa - lozysko nowe ) i tez mi wyje glownie jak silnikiem hamuje
napewno oleju mam malo bo sobie oznacza teren ( pod domem juz niezle bajorko ) no i synchronizator na 2jce juz wysluzony

tyle ze u mnie na wcisnietym sprzegle nie ma roznicy ..

mam w planach skrzynke i przeguby ale najpierw musze znalezc magika bo mam zamiar przy wymianie skrzynki i polosiek zrobic szpere
  
 
ZNaczy u mnie to jest prawie nieslyszalne ale jednak jest a nie bylo

dalej nikt mi nie odpowiedzial na moje pytanie, jak sprawdzic stan oleju w skrzyni?

I najważniejsza sprawa. Sprzęgło nowe a troche trze. Np jadę na dwójce, wciskam sprzęgło robię przegazówę puszczam sprzeglo ze sprezyny a ono troche trze zamiast cos tam zapiszczec
  
 
up
  
 
No bez jaj, nikt nie wie gdzie sprawdzić olej w skrzyni??
  
 
mi w sprawie skrzyni tez nikt nie pomógł...wiem tylko tyle co mi po fakcie napisano że ma być 2 mm poniżej korka spustowego (wyrównawczego) ale jak to sprawdzisz to może dolewaj po trochu czy coś....Ja dolałem sobie na równi z korkiem i trochu wychlapałem...Po tygodniu sie naprawiło(mi biegi cieżko wchodziły)...
Pozdrawiam
  
 
Ok Ale ja nie wiem gdzie jest wlew tego oleju do skrzyni!
  
 
Wlew oliwy jest od przodu ponizej czujnika cofania i bardziej w prawa tuz przy tym miejscu gdzie jest lapa poduchy przykrecona do skrzynki taka sruba na imbusa bodajze 8mm ale glowy nie dam
Co do wycia to zrob test:
Odpal, na luzie niech chodzi, teraz wcisnij sprzeglo i sluchaj, jezeli po wcisnieciu sprzegla chalas ustepuje to cos w skrzyni a jezeli po wcisnieciu dopiero zaczyna byc slychalny chalas to znaczy ze lozysko wyciskowe.
Powiedz tez jak Ci to szumi? Tak na podobe malucha katowanego na 1? takie typowe wycie, czy szum?? jak np na 2 hamujesz silnikiem to wyje bardziej?
Domagasz sie pomocy ale dajesz malo tresci jak to wyglada, uwiez ciezko pomoc na odleglosc a tymbardziej z taka mala iloscia danych,a wrozki to ja jeszcze na tym forum nie spotkalem
pozdrawiam!!!
  
 
A więc tak : Jak wcisnę sprzęgło to się ucisza wszystko i jest już cicho.

Co do szumienia. Jak wycisnę sprzęgło to słychać że coś się kręci z leciutkim pogwizdem.

Co do wycia skrzyni wyje cicho, ale to nie jest szumienie, takie raczej jęczenie . Np jadę na 2 i to slysze. Wciskam sprzegło dalej słysze (jadac bez gazu) Jak dam na luz przestaje słyszeć. Te "wycia" slychac najbardziej na 1, mniej na 2 a na 3 juz są raczej nieslyszalne. Ale wycie jest tak ciche ze sie nei przejmuje bardziej mnie martwi to szumio-gwizdanie po wycisnieciu sprzegla. Jest naprawde malo slyszalne ale ja je slysze i musze cos z tym zrobic.

  
 
Jezeli po wcisnieciu sprzegla jest cicho to przyczyny szukaj w skrzyni a sprzeglo raczej zostaw w spokoju. Jak Ci wyje to moze byc roznie ja postawilbym raczej na mala ilosc oleju w skrzyni lub juz zuzyte kola zembate(mowisz ze na luzie tego nie ma) ewentualnie zobacz lozysko w kole zamachowym te w ktorym lozyskowany jest walek sprzeglowy moze podczas wkladania skrzyni kiedy walek juz wchodzil w to lozysko to skrzynia sie przekrzywila, Mowisz ze przed wymiana tego nie bylo a wiec zuzyte kola bym pominal jednak. Mysle ze blad jakis jest zwiazany z nieprawidlowym zamontowaniem czegos albo te lozysko.
Wiesz juz gdzie sprawdzic olej?? sprawdziles??
Moze zaoleiliscie tarcze sprzegla i sie poslizguje??
Jaki w ogole masz silnik??
sprobuj ruszyc z piskiem opon albo sprobuj ruszania z 4,5 zeby zobaczyc czy nic sie nie slizga.
Pozdrawiam!!!
  
 
Mi skrzynia tak pogwizduje już 9 lat i 100000 przebiegu, więc tym się bym nie przejmował. Kiedyś rozgryzałem temat i jak dobrze pamiętam, to jedne z łożysk w skrzyni (od wałka sprzęgłowego ?) nie jest smarowane olejem z niej, albo jest słaby dostęp oleju do tego łożyska, nie pamiętam dobrze, i dlatego gwiżdże. Co do drugiego świstu to trudno sobie wyobrazić aby to było coś innego niż łożysko wyciskowe. Czy ten znajomy na pewno je wymienił ? Chyba, że coś żle zrobił i cały czas pracowało pomimo puszczonego sprzęgła, ale nie wiem czy to możliwe w escorcie.
  
 
To tak :
Wszystko było wymieniane napewno, bo byłem przy tym.
Co do oleju stan sprawdze jutro, jak kupie w castoramie imbusa.

Co do ruszania z piskie. Ruszy z piskiem ale słabo. A jak jadę na dwójce 40 km/h wciskam sprzęgło robię przegazówę na 5 tyś obrotów puszczam sprzęgło to trze tak 2 sekundy i smierdzi spalonym sprzeglem...

Co do skrzyni i jej przekrzywienia ... wszystko jest mozliwe bo ciezko wchodzila na miejsce. Doradźcie coś jeszcze