MotoNews.pl
  

Kilka pytań do fachowców 1 gen.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam .mam civica 1.5 16v .silnik D15B3 (gaźnik bez sondy lambda).instalacja 1 generacji ,parownik sterowany elektrozaworem tomasetto 100HP .po przeczytaniu wszystkich postów na forum postanowiłem instalację wyregulować i tak podczas regulacji powstało kilka pytań .
1- regulować register przy 3000 obrotów, czy wiecej ? silnik kreci się do 8000 .
2- gdy obroty zaczynaja spadać przy tych 3000 ,odkrecam register o jeden obrót i auto staje się mułowate ,wszystko jest ok jeśli odkręce tyko pół obrotu od momentu w którym obroty zaczynaja spadać -czy to normalne ?
3-baypas na bombelki -regulowac dopiero po regulacji registera i czułości membrany ?
z góry dziekuję za pomoc .pozdrawiam jacek
  
 
1 - Obroty powinny odpowiadac max momentowi obrotowemu silnika
2 - Tak ( jak za duzo odkręcisz, to zalewasz silnik gazem ) poł obrotu na registrze, to duzo.
3 - W kolejnosci:
- odkręcasz register o 3 obroty i narazie zostawiasz
- bypas ustawiasz tak zeby prędkosc obrotow jałowych była jak najwyzsza ( jak za duzo odkręcisz albo dokręcisz obroty spadają )
- znowu register i najlepiej ustawic go w czasie prób drogowych , ustawienie wyczujesz po samochodzie , nie moze byc mułowaty ! Wbrew pozorom auto będzie ekonomiczne, będzie wtedy najmniej paliło i będzie miało kopa, gdy mieszanka będzie lekko bogata.

Oczywiscie zakładam, ze reduktor - parownik masz sprawny. Optymalną mieszanke bedziesz miał wtedy, gdy spalanie gazu będzie ok 15 - 20% większe od benzyny.



[ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2008-05-27 18:53:46 ]
  
 
max.moment obrotowy to 4200 -czyli od tego zacznę .
  
 
hm .moze ktos jeszcze się wypowie ...