Odpowietrzenie układu hamulcowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem po wymianie szczęk i samoregulatorów w tylnych bębnach (cylinderki okazały się dobre, chociaż lekko zapieczone). Przy okazji naprawy wyciekło mi trochę płynu hamulcowego i pedał hamulca stał się trochę za miękki :]

Wracając do tematu – przeszukałem forum, ale nie znalazłem dokładnego opisu... W jaki sposób odpowietrzyć hamulce (przy okazji wymieniłbym sobie płyn) w MKVII?
  
 
Masz auto z instalacja abs??
Jezeli tak to odpowietrzanie zaczynasz od kola znajdujacego sie najblizej pompy hamulcowej.
Jezeli nie masz absu to zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy.
A sama wymiana plynu? hm odsysasz ze zbiorniczka tyle plynu ile sie da nalewasz nowy i odpowietrzasz kola w wyzej podanej kolejnosci kontrolujac ciagle poziom plynu odpowietrzasz do tego momentu az zobaczysz ze przez odpowietrznik plynie swierzy plyn i pedal jest twardy.
Przydatna jest tu pomoc 2 osoby, i komenda: pompuj(osoba wciska i puszcza hamulec) az uslyszy komende 'trzymaj' (osoba trzyma wcisniety pedal hamulca) Ty w tym czasie gdy osoba trzyma popuszczasz odpowietrznik na ktory naciagasz wezyk i kierujesz do sloika, wylatuje plyn z powietrzem (widac w sloiku i wezyku bombelki) w tym czasie kiedy wylatuje przez wezyk powietrze i plyn to pedal opada i tak ma byc. Nastepnie zakrecasz odpowietrznik i komenda pompuj i cykl sie powtarza az do momentu wyplyniecia swierzego plynu i braku pecherzykow powietrza
TRoche zawile to moje wytlumaczenie ale ja nie jestem od pisania ksiazek tylko od robienia
Pozdrawiam!!!
  
 
Dzięki dulin7, tył odpowietrzony Hamulec przestał być impotentem. Dziwna sprawa – po odpowietrzeniu cały czas świeci mi się lampka hamulca ręcznego bez względu na to, czy jest zaciągnięty czy też nie.
  
 
sprawdż pozom płynu hamulcowego w zborniczku ,druga
  
 
Po odpowietrzeniu pierwszego koła dolałem do zbiorniczka taką samą ilość płynu jaką spuściłem. Po drugim na razie nie dolewałem, bo cały czas jest pełny.
  
 
Cytat:
2008-06-01 18:11:24, dma pisze:
Po odpowietrzeniu pierwszego koła dolałem do zbiorniczka taką samą ilość płynu jaką spuściłem. Po drugim na razie nie dolewałem, bo cały czas jest pełny.



Fajnie Fajnie ale kontrolka Świeci ci jak Pojemnik jest Odkręcony czy jak pojemnik zakręcony jest bo wiesz jak masz odkręcony Pojemnik to i ma prawo Świecić Kontrolka na Zakrętce masz Czujnik Pływak Stanu Płynu w układzie Hamulcowym i on pokazuje jeśli Świeci Kontrolka że masz ubytek/brak Płynu Hamulcowego
  
 
Pojemnik jest zakręcony. Po odpowietrzeniu drugiego hamulca płyny hamulcowego nie ubyło (cały czas mam poziom optymalny, a spuściłem podobnie jak przy pierwszym kole). Pojeździłem trochę – wygląda na to, że hamulce działają prawidłowo (żadnego ściągania).
  
 
Cytat:
2008-06-01 18:35:29, dma pisze:
Pojemnik jest zakręcony. Po odpowietrzeniu drugiego hamulca płyny hamulcowego nie ubyło (cały czas mam poziom optymalny, a spuściłem podobnie jak przy pierwszym kole). Pojeździłem trochę – wygląda na to, że hamulce działają prawidłowo (żadnego ściągania).



a kontrolka świeci nadal czy już nie
  
 
Przepraszam, jestem kretynem – dolałem płynu hamulcowego nie do tego zbiorniczka co trzeba (wspomaganie kierownicy) Normalnie blondynka. A teraz na super serio – czy 100ml płynu hamulcowego w układzie wspomagania może być problemem?

Na plus – kontrolka zgasła po uzupełnieniu płynu (we właściwym zbiorniku)

[ wiadomość edytowana przez: dma dnia 2008-06-01 18:49:48 ]
  
 
ja na Twoim miejscu bym się nie przyznał do takiej wtopy
nie mógłbym zasnąć wiedzac ,że mam setkę płynu hamulcowego we wspomaganiu ,lepiej zmień ten olej
  
 
Na swoje usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że jest to mój pierwszy samochód. Poradziłem sobie z wymianą samych hamulców a ze zbiorniczkiem taka wtopa Z tego co widzę to płyn we wspomaganiu jest bardzo agresywny. Mimo wszystko pójdzie do wymiany.
  
 
wymien wymien czem predzej, co do wtop to jua kiegyc nalalem w jakims fiacie plyn chlodzacy do zbiornika spryskiwaczy
Pozdrawiam!!!