MotoNews.pl
  

Szersze kapcie z tyłu - wrażenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W przypływie bezmyślności i wiejskiego tuningu postanowiłem sobie na tylną oś kupić lepsze kapcie. Beztrosko, nie sprawdzając rozmiaru a jedynie ich stan /bardzo dobry/ kupiłem oponki i pojechałem do wulkanizacji na pod Bełchatowem, założyłem na tyłek klusce kapcie i w drogę. Jadę, jadę i cos tu nie gra...
Samochód jakby mu 5-10 KM zabrali. Muli się mniej zrywny..porażka. Na tyle kluske znam, że na kierownicy i w pedałach czuje, że cuś nie tak..
Zatrzymuje się i oglądam auto..Szukam, szukam i nic nie widzę..
Wsiadam i w drogę do Wrocławia...
Dalej kicha ale się doturlałem. Dopiero pod domem zatrybiłem, że tył inaczej wygląda. Zamiast 195/65/15 kupiłem 205.65/15.
Zmieniłem na powrót do 195 i rzeźkość klusce wróciła...
Sierota ze mnie - przyznaje
  
 
Cytat:
2008-06-03 20:55:03, zupper pisze:
W przypływie bezmyślności i wiejskiego tuningu postanowiłem sobie na tylną oś kupić lepsze kapcie. Beztrosko, nie sprawdzając rozmiaru a jedynie ich stan /bardzo dobry/ kupiłem oponki i pojechałem do wulkanizacji na pod Bełchatowem, założyłem na tyłek klusce kapcie i w drogę. Jadę, jadę i cos tu nie gra... Samochód jakby mu 5-10 KM zabrali. Muli się mniej zrywny..porażka. Na tyle kluske znam, że na kierownicy i w pedałach czuje, że cuś nie tak.. Zatrzymuje się i oglądam auto..Szukam, szukam i nic nie widzę.. Wsiadam i w drogę do Wrocławia... Dalej kicha ale się doturlałem. Dopiero pod domem zatrybiłem, że tył inaczej wygląda. Zamiast 195/65/15 kupiłem 205.65/15. Zmieniłem na powrót do 195 i rzeźkość klusce wróciła... Sierota ze mnie - przyznaje



kurcze ja mam właśnie 205.65/15 od samego początku na czterech kołach to mówisz że tak róznica jest wielka ???
  
 
przy moim budziku X20SE ewidentnie wyczuwalna strata mocy. To słaby motorek
  
 
Moze cos z tymi kapciami bylo nie tak? Ja w poprzedniej omedze z C20NE na lato mialem 205 a na zime 195 i jakos roznicy nie zauwazalem.
  
 
Cos chyba nie tak masz. Przy takiej małej zmianie nie powinno byc roznicy zadnej. ja na zimowkach miałem 195/65 r15 205/65 r15 a teraz mam 245/45 r17 i nie widze zadnej roznicy. troche mam wiekszy motor ale przy x20xev to tez przy takim małej roznicy w rozmiarach to bez przesady.


kalkulator
  
 
Czasami ksztalt bieznika ma zdecydowany wplyw na opor wlasny opony. Od pewnego czasu sa na rynku opony ekonomiczne,czy jak sie tam zwa,ktorych struktura bieznika faktycznie zmniejsza tarcie podczas normalnej jazdy.Ciekawe czy zmniejsza tarcie podczas hamowania Albo kolega mial zle cisnienie w oponach,za niskie?
  
 
A wy znowu o tych rozmiarach co Corsy, jedyne słuszne 15 cali to 205/65
  
 
Zupper ma X20SE a nie X20XEV a to joz spora roznica
  
 
Zupper ma X20SE a nie X20XEV a to joz spora roznica

Prawie 20 KM - to róznica pozwalająca zniwelowac róznice w odczuciach z jazdy. Opony były firmowe, dobrej marki, napompowane w/g norm..nie wiem tylko czy kluska o takim silniku w katalogu je dopuszcza...
  
 
prosze was panowie

wyczucie takiej roznicy moze by sie udalo w rowerze ale nie w samochodzie

imo roznica w oporach toczenia pomiedzy takimi oponami jest niemierzalna aparaturą a co dopiero dupohamownią zuppera (niemierzalna oczywiście po założeniu na samochód)

ja z ciekawosci bym zalozyl na przodzie jedną wąską drugą szeroką i zobaczył czy ściąga

  
 
Tak sobie czytam ten pościk i zauważam mylenie pojęć. Auto straciło wigor nie z powodu zmiany szerokości, wzrostu oporów i takich tam, tylko przez zmianę średnicy zewntrznej koła, czyli przełożenia całkowitego.
  
 
Kto Ci odczuje 2% ??
  
 
Przypadek Zuppera odczuł.

czy autor wątku byłby tak miły i zmierzył obwód koła seryjnego i "tjuningowego" ?


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-06-04 11:26:37 ]
  
 
Może mu się szczęki przy wymianie kół rozsypały, czy ki ch..
  
 
Cytat:
Może mu się szczęki przy wymianie kół rozsypały, czy ki ch..



A jak spowrotem założył 195/65 to Mu się cudownie naprawiły ???


U mnie w tabelce dla X20SE jedyny rozmiar opony to 195/65 15"


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-06-04 11:48:29 ]
  
 
Wniosek jest jeden, Zupper powinien iść na diagnostę z takim wyczuciem, bo jest lepszy od maszyny

A na poważnie, prędzej uwierzę, że większa średnica i szerokość spowodowały jakieś tarcie opony o coś w aucie niż te inne pisane tutaj rzeczy.


PS. różnica 40 mm na 2m obwodu całkowitego


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-06-04 11:58:31 ]
  
 
No tak, nie doczytałem z zamianą powrotną, sam jeżdżę rozrusznikiem i to na 225 letnich, jest trochę gorzej niż na 205, ale drastycznej różnicy nie ma
  
 
Tak jest jeszcze coś, nikt z nas narazie o tym nie wspomniał.

Ciężar większej opony i jej bezwładność.
  
 
Takie są moje wrażenia którymi sie dzielę. Wiem, że zdecydowana większość polemizująca z tym ma w 100% rację i doskonałe auta oraz doświadczenie z nimi a ja jedynie zmyslam. Zmieniłem z 195/65/15 na 205/65/15 i samochód stał się po prostu mniej spontaniczny. Wróciłem do 195/65/15 i wszystko wróciło do normy.
Zmiana była na tyle odczuwalna, że postanowiłem o tym napisac - to wszystko
  
 
Zupper, piszesz jakbyś był w klubie od wczoraj. Nie ma się co obruszać.
Ot dyskusja w duperelkach to tak to wygląda. Staramy się tylko dojść dlaczego może tak być i tyle.