Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() zupper LOB MEMBER BMW E39 528I Warszawa | 2008-06-03 21:37:05 przy moim budziku X20SE ewidentnie wyczuwalna strata mocy. To słaby motorek |
![]() dominiq MV6 Ostrów Wielkopolski | 2008-06-03 22:29:51 Moze cos z tymi kapciami bylo nie tak? Ja w poprzedniej omedze z C20NE na lato mialem 205 a na zime 195 i jakos roznicy nie zauwazalem. |
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2008-06-03 22:49:24 Cos chyba nie tak masz. Przy takiej małej zmianie nie powinno byc roznicy zadnej. ja na zimowkach miałem 195/65 r15 205/65 r15 a teraz mam 245/45 r17 i nie widze zadnej roznicy. troche mam wiekszy motor ale przy x20xev to tez przy takim małej roznicy w rozmiarach to bez przesady.
kalkulator |
![]() Mariusz_P LOB SYMPATYK Limo Long Vehicle Gdynia Kosakowo | 2008-06-04 00:26:52 Czasami ksztalt bieznika ma zdecydowany wplyw na opor wlasny opony. Od pewnego czasu sa na rynku opony ekonomiczne,czy jak sie tam zwa,ktorych struktura bieznika faktycznie zmniejsza tarcie podczas normalnej jazdy.Ciekawe czy zmniejsza tarcie podczas hamowania ![]() |
Szcurek LOB MEMBER Kosiarka; Czarna Owca Tarnowskie Góry | 2008-06-04 08:53:48 A wy znowu o tych rozmiarach co Corsy, jedyne słuszne 15 cali to 205/65 ![]() |
![]() SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2008-06-04 09:17:29 Zupper ma X20SE a nie X20XEV a to joz spora roznica |
![]() zupper LOB MEMBER BMW E39 528I Warszawa | 2008-06-04 09:44:31 Zupper ma X20SE a nie X20XEV a to joz spora roznica
Prawie 20 KM - to róznica pozwalająca zniwelowac róznice w odczuciach z jazdy. Opony były firmowe, dobrej marki, napompowane w/g norm..nie wiem tylko czy kluska o takim silniku w katalogu je dopuszcza... |
![]() dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2008-06-04 10:42:06 prosze was panowie
wyczucie takiej roznicy moze by sie udalo w rowerze ale nie w samochodzie imo roznica w oporach toczenia pomiedzy takimi oponami jest niemierzalna aparaturą a co dopiero dupohamownią zuppera (niemierzalna oczywiście po założeniu na samochód) ja z ciekawosci bym zalozyl na przodzie jedną wąską drugą szeroką i zobaczył czy ściąga |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-04 11:01:48 Tak sobie czytam ten pościk i zauważam mylenie pojęć. Auto straciło wigor nie z powodu zmiany szerokości, wzrostu oporów i takich tam, tylko przez zmianę średnicy zewntrznej koła, czyli przełożenia całkowitego. |
Szcurek LOB MEMBER Kosiarka; Czarna Owca Tarnowskie Góry | 2008-06-04 11:19:11 Kto Ci odczuje 2% ?? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-04 11:23:27 Przypadek Zuppera odczuł.
czy autor wątku byłby tak miły i zmierzył obwód koła seryjnego i "tjuningowego" ? [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-06-04 11:26:37 ] |
Szcurek LOB MEMBER Kosiarka; Czarna Owca Tarnowskie Góry | 2008-06-04 11:40:28 Może mu się szczęki przy wymianie kół rozsypały, czy ki ch.. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-04 11:44:21
A jak spowrotem założył 195/65 to Mu się cudownie naprawiły ??? U mnie w tabelce dla X20SE jedyny rozmiar opony to 195/65 15" [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-06-04 11:48:29 ] |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-06-04 11:55:48 Wniosek jest jeden, Zupper powinien iść na diagnostę z takim wyczuciem, bo jest lepszy od maszyny ![]() A na poważnie, prędzej uwierzę, że większa średnica i szerokość spowodowały jakieś tarcie opony o coś w aucie niż te inne pisane tutaj rzeczy. PS. różnica 40 mm na 2m obwodu całkowitego ![]() [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-06-04 11:58:31 ] |
Szcurek LOB MEMBER Kosiarka; Czarna Owca Tarnowskie Góry | 2008-06-04 11:56:46 No tak, nie doczytałem z zamianą powrotną, sam jeżdżę rozrusznikiem i to na 225 letnich, jest trochę gorzej niż na 205, ale drastycznej różnicy nie ma |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-04 12:00:38 Tak jest jeszcze coś, nikt z nas narazie o tym nie wspomniał.
Ciężar większej opony i jej bezwładność. |
![]() zupper LOB MEMBER BMW E39 528I Warszawa | 2008-06-04 16:09:15 Takie są moje wrażenia którymi sie dzielę. Wiem, że zdecydowana większość polemizująca z tym ma w 100% rację i doskonałe auta oraz doświadczenie z nimi a ja jedynie zmyslam. Zmieniłem z 195/65/15 na 205/65/15 i samochód stał się po prostu mniej spontaniczny. Wróciłem do 195/65/15 i wszystko wróciło do normy.
Zmiana była na tyle odczuwalna, że postanowiłem o tym napisac - to wszystko |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-06-04 17:53:30 Zupper, piszesz jakbyś był w klubie od wczoraj. Nie ma się co obruszać.
Ot dyskusja w duperelkach to tak to wygląda. Staramy się tylko dojść dlaczego może tak być i tyle. |