Duże spalanie [Samara]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów. Ostatnio przeraziłem się spalaniem mojej Samarki.
Zrobiłem doświadczenie, (JAZDA MIEJSKA )otóż zalałem bak do pełna i zrobiłem dokładnie 65 km i zalałem znów do pełna a tam na dystrybutorze że wlałem 8.5 litra. Po prostu zamurowało mnie. Samarka z silnikiem 1300 paląca na 100km kolo 14litrów to nieco za dużo prawda? Słyszałem że niektóre palą po 8L.

1)Czy zestaw naprawczy do gaźnika i wyregulowanie lampą stroboskopową dało by coś? Myślę że na pewno ale pytanie jak dużo?

2)Na znanym nam portalu z aukcjami znalazłem dwa zestawy naprawcze, Mały kosztujący 17zł i duży za 26 czym się różnią i który lepszy?


PS. W wakacje dysze się zatkały, początkowo myślałem ze to zapłon i go przestawiłem, a później gaźnik cały czyściłem. W tym tygodniu problem się powtórzył lecz dodatkowo wygięły mi się pływaki i zalewało gaźnik już je wyprostowałem.
  
 
Jak mialem jeszcze samare, to spalala mi grubo, ale to bardzo duzo ponad 20l, pomimo ustawienia plywaka, zaplonu itd. Padniety byl gaznik, nie wiem co dokladnie, bo ja sprzedalem zanim naprawilem. Ale spalanie bylo kosmiczne, na nie nagrzanym silniku po wcisnieciu gazu zalewala sie benzyna. Na nagrzanym zalewala sie po wcisnieciu ponad polowe. A stalo sie to nagle, bylo wszystko ok, az pewnego dnia sie po prostu schrzanilo.

[ wiadomość edytowana przez: blaze1 dnia 2008-11-14 23:57:01 ]
  
 
na znanym portalu sa zdjecia, mozesz zobaczyc czym sie roznia. lepszy... przypuszczam ze oba sa watpliwej jakosci, duzy ma wiecej elementow
maly
duzy

wyregulowanie i zestaw naprawczy moze dac duzo, pod warunkiem ze nie masz gaznika za bardzo styranego, ale to najlepiej jakby ktos znajacy sie na tych urzadzeniach popatrzyl. jak bedzie zmeczony, to po prostu poszukaj innego.

a tak przy okazji - patrzyles czy paliwo ci gdzies nie wycieka? i czy hamulce ci odpuszczaja?

pzdr
  
 
Paliwo nigdzie nie wycieka, kola również nie hamują.
Wątpliwej jakości? Czyli zabierać się za to czy nie? Dysze mam przedmuchane a mem branki popękane.
  
 
zestaw to nie majatek, sprobowac warto. chociaz ja w koncu kupilem gaznik za 50 zl na zlomie, ale w miare swierzy produkcji CCCP. i duzo lepiej to wyszlo niz zabawa ze starym. ale moj byl juz dobrze zmeczony...
  
 
ja Kupiłem jakiś czas temu ten "duży" i co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń. Jedyne co mi w nim nie podeszło to uszczelki i zaworek iglicowy komory pływakowej jest tam całkiem inny niż w Samarze. Przynajmniej do mojej nie pasował.
  
 
jeszcze jedno, są dwa komplety dużych Taki 1ale ten jest do 1500Taki 2 a ten do 1300 czyli mojej. Ten pierwszy jest do 2108 a moja to 2109 ale gaźniki się chyba niczym nie różnią co?

[ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2008-11-15 16:56:46 ]
  
 
co Ci pisze na silniku? zaraz nad skrzynią biegów jest nabity numer silnika. Jak Ci pisze 2108 na początku to masz 1.3 a jak pisze 2109 to masz 1.5. Więc jak masz Ładę 2109 to powinieneś mieś silnik 1.5 (zakładam, że nie było przekładek). A co do gaźnika to w 1.5 gaźnik ma inne ustawienia, i chyba inne średnice otworów dysz, ale nie jestem pewny. Ale na chłopski rozum, do większego silnika musi podawać więcej paliwa.
  
 
Cytat:
2008-11-16 11:30:24, Przemek_21083 pisze:
co Ci pisze na silniku? zaraz nad skrzynią biegów jest nabity numer silnika. Jak Ci pisze 2108 na początku to masz 1.3 a jak pisze 2109 to masz 1.5. Więc jak masz Ładę 2109 to powinieneś mieś silnik 1.5 (zakładam, że nie było przekładek). A co do gaźnika to w 1.5 gaźnik ma inne ustawienia, i chyba inne średnice otworów dysz, ale nie jestem pewny. Ale na chłopski rozum, do większego silnika musi podawać więcej paliwa.



towarzyszu PRZEMEK, lekko przesadziliscie 1,5 to jest silnik 21083 jak ma lade 2109 to oznacza to tyle, ze ma 5-drzwiowa bude... a jak znam zycie, to towarzysz MYSHA ma pewno 21093 a co do gaznika, to wez ten do 1500

pzdr
  
 
No więc koledzy, mam na silniku tuz pod 3 świecą wybity nr 2108 to chyba jednak silnik 1,3 a czy kol wiek teraz już sam nie wiem W dowodzie jest 1.3 wiec przy tym zostańmy. A co do kompletu to dlaczego mam kupić do 1500? Chciałbym zrobić coś z tym spalaniem
  
 
pod 3 świeca jest nabity nr głowicy. U mnie np jest nabite 21081 na głowicy. A co do nr silnika, to większosć samar z silnikiem 1.5 jakie widziałem miały nr zaczynający się od 2109 i na tabliczce znamionowej pisało Engine 2109 i na tym opierałem się pisząc poprzedni post U mnie w 1.3 na tabliczce znamionowej pisze 2108, tak samo na bloku silnika, ale już na głowicy jest nabite 21081, ale to pewnie jakieś oznaczenie głowicy jako części silnika a na skrzyni biegów na dekielku przykrywającym 5 bieg jest nabite 21083. to normalka czy jakiś fabryczny składak ?
  
 
Wujek zapewniał ze normalna x) No ale to nie mam nabite na glowicy tylko na bloku 2108 A na glowicy nad tym nr mam tak
2 jakieś coś i 134

Wiec zamawiac do 1,3?
  
 
MYSHA: sorry, pomylilo mi sie i bylem przekonany ze masz 1,5 zamawiaj do 1,3 w takim razie

Przemek: jeszcze jutro posprawdzam dokladnie, ale jak dobrze pamietam to w oznaczeniach silnikow szlo jakos tak:
2108 - zwykly 1,3
21081 - 1,1
21083 - 1,5

natomiast jezeli chodzi o oznaczenia pojazdow to cos w tym stylu:
2108 - samara 3d
2109 - samara 5d
a trojka na koncu oznaczala albo 1,5 albo to ze silnik ma modul elektroniczny sterowania zaplonem....
ale moglo mi sie pomylic

pzdr
  
 
Dziękuje wiec koledzy za pomoc już zamawiam
  
 
KOLEDZY, w czwartek rano ładą pojechałem do szkoły i wszystko było ok, a gdy kończyłem lekcje o 17 wsiadam do łady odpalam i jak ruszyłem zaczęło szarpać i na obrotach tak poniżej 2,5 tys gasła. Na ssaniu i z szarpaniem dojechałem do kolegi bo niedaleko mieszka, już miałem rozbierać gaźnik ale inny kolega po mnie przyjechał z linka holowniczą, zaczepiliśmy to do haków i uwaga, odpaliłem samarę a ta bez problemu chodzi...

1)I o co chodziło?

Wieczorem w czwartek wymieniłem w gaźniku wszystkie dysze i mem branki z tego zestawu co go wcześniej kupiłem, niby jeździ ok ale strasznie Ciężko odpala.
Musze dać troszeczkę ssania i gaz mniej więcej do polowy wcisnąć i wtedy czasem załapie.

2) I co Wy o tym myślicie?
  
 
Ssanie musisz zaciągać za każdym razem czy tylko na zimno? U mnie po wymianie aparatu na zimno-ssanie i trochę gazu-norma. Na ciepło-trochę gazu i pali. Świece sprawdzałeś i przewody? Może to coś z prądami-giną gdzieś i doświec nie wiedzą jak trafić... a na trudne palenie-przynajmniej u mnie-pomaga nowy aparat i duży akumulator
  
 
Tylko na zimno ale odpalam i tak bez ssania pali na 3 gary muszę ją przepalić i dopiero czwarty załapuje, i dopiero teraz daje ssania a jak Ciepły to ładnie pali. Już się przyzwyczaiłem do tego tylko teraz wypadało by wymienić świece. Jakie są tanie i dobre do samarki? Słyszałem że iskry są dobre, a NGK?
  
 
NGK sa dobre i niedrogie, oraz bardzo popularne.

DEx
  
 
ngk ok. a jak dla mnie to plywak przestawiles
  
 
No niestety muszę powrócić do tematu, koledzy ratunku! Jednym słowem MASAKRA! 20L na 100km to moim zdaniem o wiele za dużo a jeżdżę całkiem spokojnie.

Dyszę w gaźniku wymienione mem branki i uszczelki w gaźniku niby lepiej jeździ ale to spalanie ....


Proszę o jakieś rady...