Opony używane

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czeka mnie wymiana opon letnich na alumy 16.
Zamierzam założyć 225/55/16 zgodnie z fabryczną instrukcją e34.
Czy zakup używanych opon dobrej firmy, dobrej klasy z dobrym bieżnikiem to dobra decyzja, czy lepiej kupić nowe niższej klasy np. FULDA EXELERO, lub DONLOP SPORT SP01.

Po czym można poznać, że opona jest wyząbkowana?
  
 
Osobiście jestem zwolennikiem nowych opon średniej klasy.

Ząbkowane opony - jak przesuwasz ręką po bierzniku w jedną stronę i jest gładko, a w drugą szorstko, to znaczy, że jest poząbkowana. Winne mogą być np. zużyte amorki auta. Kierunek przesuwanie - zgodnie i odwrotnie do kierunku jazdu.

Zwróć też uwagę na datę produkcji opony. Znajomy kupił używane opony z niemal niestartym bierznikiem wyprodukowane 12 lat temu. Szybko popękały mu wewnątrz bierznika i nadawały się tylko do wyrzucenia :/

Pozdrawiam.
  
 
Dziękuję za opinię.
Chyba wybiorę nówki. Z używkami to loteria, moze się trafić dobra, ale może być też głośna i wyząbkowana.
Dobre używki też nie są tanie, można wyrzucić pieniądze w błoto.
Doszedłem do wniosku, że używki są dobre na przeżycie, kupić po 70zł pojeździć sezon

Jeszcze jedno pytanie czy do e34 dobre będą 215/55/16?
Dunlop sport MAXX ma w promocyjnej cenie ten rozmiar, to raczej dobra opona i do tego atrakcyjna cena.
wg. instrukcji e34 z szesnastek zalecane są tylko 225/55/16.