[125p] nie pali na LPG!! :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wyżej.
sytuacja wygląda tak ze nie pali na lpg. tzn czasem odpala,a czasem nie.
jeżeli nieodpali za pierwszym "podejściem" to już na lpg. go nieodpale!!
trzeba na benzyne go przełączyć i dopiero wtedy(po odpaleniu) przełączyć spowrotem na lpg.
na benzynie bez problemów!!
co jest??
help ! !

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
jak za pierwszy, podejsciem nie odpali i długo na gazie krecisz to parownik zamarznie tzn pokaże sie na nim szron słyszałem (nie potwierdzone i nie próbwane) że może być ten własnie parownik winny a mianowicie nie zminia gazu z płynnego na gazowy - nie wiem czy to prawda ????



Pozdrawiam - Piotrek
  
 
zasada jest taka (jesli chcesz aby wszystko dlugo i sprawnie chodzilo) ze odpalasz na bezynie i np po 500 m przejechanych cyk na gaz nie dziwne ze parownik zajdzie szronem jak woda majaca go ogrzewac jest zimna (mowie o postoju np po nocy). nie polecam odpalania na gazie bo siada ci membramy i wogole bedzie bieda ja trzymam sie zalecen i pali ponizej 10 co nie zmienia faktu ze cena gazu rosnie
a tak wogole to malo szczegulow podales maly trik moze go nie znasz bo ci nie powiedzieli w gazowni (zalezy jaka instalacje masz) przy przelaczniku gaz bezyna powinien byc (u mnie czerwony) przelacznik ktory jak nacisniesz w czasie zaplony uruchamia ssanie gazu puszczasz i uruchamiasz silnik w ten sposob bez problemu zapala oczywiscie jesli masz takie ssanie
  
 
instalacja bez dodatkowego "ssania
" gazu.
o odpalaniu zimnego to wiem, ale jemu (fiatowi)jest to obojętne czy zimny czy ciepły. to znaczy teraz mowie o tym problemie przy odpalaniu.
niezaobserwowałem oszraniania reduktora.
czyżby kable/świece??
czy takie objawy może mieć też uszkodzona membrana w reduuktorze??


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
ogolnie gazik jest bardzo wrazliwy kiedy wymieniales filtr gazu i powietrza?? a co ze swiecami?? ja powiem tak wymienilem swiece na brisk silver i wow roznica jak dla mnie wielka przedtem jezdzilem na iskrach z 3 elektrodami ale nie mialy porownania dla mnie do tych swieczek. polecam tez sprawdzic kable przy kopulce nieraz zachodza nalotem i kasznka tez sie robi.
co do odpalania to naprawde naklanial bym ciebie by startowac na bezynie no ale to moje zdanie ale ja po 2 latach i ok 30 000 od instalacji gazu nie mialem z nim zadnych problemow pali wciaz tyle samo i na przeglady jezdzic nie musze
  
 
co do świec i kabi to chyba właśnie przyszła ich pora.

co do filtru od gazu chyba też będzie trzeba wymienić(bo ten ma ok 2lat i 40tyś).
co do odpalania to wiem że jest lepiej tyle tylko powiedz co za sens ma odpalanie na benzynie kilkanaście razy dziennie??
a to do sklepu a to gdzieś i to znów spowrotem i tak by wychodzilo że trzeba śmigać na benzynie prawie połowe.
ile takie silwerki kosztuja??

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
na allegro silverki dopadniesz kolo ceny iskierek czyli kolo 40 zyla komplet (jakos tak bo nie pamietam ile placilem) oczywiscie nie gwarantuja znikniecia twojego problemu (bo niewiadomo gdzie tkwi jego przyczyna) ale napewno bedziesz zadowolony z nich podaj wszystkie dane silnika rok przebieg pojemnosc marke auta to koles ci dobierze jak przyjda dla pewnosci sprawdz przerwe (0,6)

a jesli mowa o tym odpalaniu i krutkich jazdach to wiem o czym mowisz uwiez mi no ale trudno to wybor albo spokojne uzytkowanie (poczatkowo nieco drozsze) lub wygodne tanie do momentu pierwszej naprawy

tak sie zastanawiam jesli nie masz ssania to daj mu gaz na deche jak go krecisz powinien tez zaciagnoc dosyc gazu na zaplon.

aha rada co do briskow jesli przyjdzie czas czyszczenia (u mnie przetarcie szmatka wystarcza bo elektroda jest ze srebra i nic sie jej nie ima) to nie czysc ich szczotka !! jak juz to do nitro zanuz i zostaw na jakis czas ale jak juz mowilem u mnie nic sie nie lepi nagaru brak na nich i pamietaj brisk silver
  
 
u mnie w instalacji jest takie zabezpieczenie ze po przekreceniu stacyjki po ok 3-5 sek(nie wiem dokladnie) przestaje wpuszczac gaz, ja poprosty za kazdym razem po dluzszym postoju pompuje ten gaz przekrecajac stacyjke co kilka sekund zeby jak najwiecej go poszlo do silnika wtdy zapala od kopa ale jak juz chwyci troszke temp to nie ma zadnego problemu. Co do zapalania na benzynie to robie to tylko w zimie, tak to zawsze na gazie chyba ze calkiem sie autko zbuntuje (ale to tylko po dluzszym postoju - kilka dni) Sprobuj z tym pompowaniem, moze to w jakis sposob pomorze.
Pozdrawiam
  
 
jeździ!!
po wizycie u dwóch gazowników i po isłyszeniu od nich że trzeba by autko zostawić na dłuzej bo niebardzo wiedzą co ,oraz że dopiero we wtorek,znów podjołem wyzwanie rzucone przez moje 125p i postanowilem że dam "mu" rade.
po zbadaniu prawie wszystkich elementów mogących ponosić wine za taki stan żeczy. i nieznalezieniu niczego zczołem go regulować. i okazało sie że sklad mieszanki sie przestawił!! no i troszke za mocno byl "rozkręcony" gaz .
taka pierdola a krwi napsula...
dzięki za sugestie
pozdro

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
dla pewnosci sprawdz przerwe (0,6)


Do LPG zaleca się większy odstęp elektrod świec w celu ułatwienia zapłonu mieszanki. 0,6mm umożliwia zapłon przy kiepsko działającej instalacji, słabszym akumulatorze natomiast przy większym odstępie (1mm) zapłon jest zdecydowanie łatwiejszy. Warunkiem zwiększenia odstępu elektrod świec jest zastosowanie elektroniki do sterowania cewką zapłonową. Moduły elektroniczne umożliwiają wielokrotne zwiększenie energii wyładowania i zapłon nawet bardzo ubogiej mieszanki.
-----------------------------------------
więcej na http://www.republika.pl/digitech
  
 
Odgrzewam Dałem ojcu dzisiaj fure i jak zwykle coś nabroił rozładował aku jak chciał go z gazu odpalić, bo mu zgasł na gazie i to podczas jazdy. Odpaliłem go z kabli i z benzynki, pali na dotyk ale gazownia nie działajet... Jak jade i przełączam na rezerwę, benzynka sie wypala i na gaz a on nic. Jak przełączam przełącznikiem to słyszę cpyk ale tylko jak przełączę na benzynę a na gazie nic, powinno być chyba odwrotnie? Pomocy bo benka droga!!
dodam ze woda jest, parownik cieplutki, gazownia ma ze 2tys km albo nawet nie, odkręciłem korek od parownika i troszke kurzy było ale tylko na korku..

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-06-09 13:58:03 ]
  
 
a gaz w butli jest?
  
 
za 50 zł zatankowałem odrazu po odpaleniu.
Odkręcam pokrywę filtra a tu na ściankach pierwszej gardzieli jakieś czarne gówno i jak by sie wydostawało z miksera od gazu a ostatnio zmieniałem go i czyściłem ropowicą i kompresorem. Skąd to sie tam wzięło? a i najważniejsze ze jak chce odpalić z gazu to wogóle go nie czuć jak by go nie dostarczało do gaznika.

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2008-06-09 14:13:02 ]
  
 
prawdopodobnie ci któryś elektrozawór szwankuje i nie puszcza
  
 
ale cpyka jak na benke przełączam..
  
 
ale to jeszcze nic nie znaczy...
  
 
cyka ale masz 3 elektrozawory: przy butli, przy filterku i czasami przy parowniku, a jak czarny syf leci to pewnie zatkało filterek
  
 
filterek miał od cholery czarnego pyłu jutro go zmienie ale po ca tam jest taki mały magnesik ?? nie wiem gdzie go wcisnąć latał sobie tam i cały był w syfie. gdzie go włożyć ?
  
 
wina filterka wyczyściłem go i działa ok a ten magnesik to zdaje sie ze ten syf zbiera jak stuka dookoła filterka.. jutro nowy filterek i wszystko bedzie git