Podłaczeniw skaźników od łady + 126p swap

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam potrzebuje sie dowiedzieć jak trudne i czy wogule mozliwe jest podłączenie tych wskaźników z silnikiem 1,2 MPI z putno 1 jeżeli tak to mzoę jaieś pomysły głównie co do ciśnienia oleju, temp wody, wskaźnika paliwa, bo voltomierz to chyba każdy wie jak podłaczyc
jakei czujniki kupić ewentualnie,od czego podpasować , z góry dzieki za info
  
 
Ciśnienie oleju to jedynie gdzieś w otwór technologiczny od pompy olejowej (najmniej zabawy). Woda to sobie kup termistor z lady (jeśli czujnik w punto masz w głowicy to pasuje bez problemu). Woltomierz podłączaj bezpośrednio gdzieś w kabel od aku albo do niego (da to aktualny stan napięcia w ogniwie bez strat gdzieś w instalacji). Wskaźnik paliwa łada/126p to na pewno sie da jakoś podłączyć jednak z tym do czynienia nie miałem.
  
 
no a własnie mam ty pytanie co do temp jak podłaczyć ten termistor i gdzie bo przecież otwór w głowicy jest jush zajęty przez czujnik do kontrolki ciśnienia oleju, czyli co drugi otwór robić czy jak ?? czy zmoe kupić czujnik od lady, i on działa jush tak że podłacza się pod niego od razu kontrolke ciśnienia oleju ?
  
 
Cytat:
2008-06-25 15:49:35, cb_marcin pisze:
no a własnie mam ty pytanie co do temp jak podłaczyć ten termistor i gdzie bo przecież otwór w głowicy jest jush zajęty przez czujnik do kontrolki ciśnienia oleju, czyli co drugi otwór robić czy jak ?? czy zmoe kupić czujnik od lady, i on działa jush tak że podłacza się pod niego od razu kontrolke ciśnienia oleju ?


Czujnik pod wskaznik mozesz wkrecic w gumowa rure z miejscem na czujnik- tak maja niektóre fordy np transit czy eskort.


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2008-06-26 00:35:26 ]
  
 
Cytat:
2008-06-26 00:32:30, Michallodz pisze:
Czujnik pod wskaznik mozesz wkrecic w gumowa rure z miejscem na czujnik- tak maja niektóre fordy np transit czy eskort. [ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2008-06-26 00:35:26 ]

ale by aby napewno on będzie działał?? z tego co wiem musi być zmasowany a przez wąż niepopłynie masa, tez tak o tym myślałem
  
 
w glowicy jest czujnik wody a nie oleju,kup se czujnik wody z CC 1,1 i bedzie OK.
czujnik oleju jest ponizej pompy wody tam mozna wkrecic trujnik albo sa inne miejsca na imbus zaslepione.
  
 
Cytat:
2008-06-26 10:33:11, 4xtrim pisze:
w glowicy jest czujnik wody a nie oleju,kup se czujnik wody z CC 1,1 i bedzie OK. czujnik oleju jest ponizej pompy wody tam mozna wkrecic trujnik albo sa inne miejsca na imbus zaslepione.

a codo trójnika nie wiesz mozę gdzie taie cos nabyć lub jak to chociaż wygląda ?
  
 
ostatnio wyszabrowalem z lady 2017
  
 
Cytat:
2008-06-26 07:26:08, cb_marcin pisze:
ale by aby napewno on będzie działał?? z tego co wiem musi być zmasowany a przez wąż niepopłynie masa, tez tak o tym myślałem

Tak ciezko puscic drugi kabel i podkrecic go pod czujnik albo dolutowac do kawalka blaszki podlozonej pod czujnik? W fordzie dziala bo tam czesc czujników jest dwuprzewodowa tzn z wyprowadzona masa
Trójnik to mozna wziosc od lady gwint M14 albo od starych silników ohv z poloneza(gwint M12)
  
 
Cytat:
2008-06-26 12:47:09, Michallodz pisze:
Tak ciezko puscic drugi kabel i podkrecic go pod czujnik albo dolutowac do kawalka blaszki podlozonej pod czujnik? W fordzie dziala bo tam czesc czujników jest dwuprzewodowa tzn z wyprowadzona masa Trójnik to mozna wziosc od lady gwint M14 albo od starych silników ohv z poloneza(gwint M12)

no to dorzucam do postu, kupie trójnik z łady lub poloneza pod takie czujniki
  
 
To ja sie podepnę żeby nie zakładać nowego tematu
Mam pytanko bo nie znalazłem w szukajce zadowalającej mnie odpowiedzi a mianowicie czy czujnik temperatury Fiatowski(silnik z Fiata Punto) będzie dobrze współgrał ze wskaźnikiem z łady bo coś kojarzę ale pewien nie jestem wiec prosiłbym o podpowiedź bo nie mogę dojść do ladu i składu ze wskazaniami temperatury w swoim swapie bo obecnie jest wskaźnik Vw/Audi i nie wskazuje nalezycie
Prosze o pomoc i zgory dzieki
  
 
Cytat:
2008-06-26 18:27:02, marcin126 pisze:
To ja sie podepnę żeby nie zakładać nowego tematu Mam pytanko bo nie znalazłem w szukajce zadowalającej mnie odpowiedzi a mianowicie czy czujnik temperatury Fiatowski(silnik z Fiata Punto) będzie dobrze współgrał ze wskaźnikiem z łady bo coś kojarzę ale pewien nie jestem wiec prosiłbym o podpowiedź bo nie mogę dojść do ladu i składu ze wskazaniami temperatury w swoim swapie bo obecnie jest wskaźnik Vw/Audi i nie wskazuje nalezycie Prosze o pomoc i zgory dzieki


Pod wskaźniki VDO (audi/vw) musisz mieć czujnik od audi lub vw inaczej nie będzie ci to działać. Bo są dwa rodzaje termistorów NTC i PTC i albo ich rezystancja rośnie ze wzrostem temp albo spada (ale to tak z technologicznego punktu widzenia). Słowem czujnik z fiata nie zadziała dobrze ze wskaźnikiem z audi. Podróbka termistora audi to ok 14zł a fabryka ok 25zł ale radzę kupić ten drugi i mieć spokój (rzemiosło po prostu sie jebie).
1.2 z punto (i innych starszych fajerów) ma pojedyncze czujniki dla kompa i wzkaźnika, nowsze (np mój z '99) ma jeden czujnik w kolektorze z którego wychodzą 3 przewody i musiałem swój czujnik z audi (też mam VDO) montować w węża od kolektora podpinając masę pod obudowę czujnika.
  
 
PS: niech jakiś mod poprawi tytuł
  
 
Od siebie dodam jeszcze ze jezeli buduje sie swapa z zegarami lady/kanta/Pn mozna poszukac czujnika temp z poloneza 1.4 rover typ FCTW 15 - jest identyczny jak standard z tym ze duzo mniejszy:
gwint - M 10 x 1
długość części pomiarowej - 10 mm
grubość części pomiarowej - 8 mm
długość całego czujnika - 40 mm
wkręca się na klucz 19
  
 
w ramamch małego wyjasnienia miałem na mysli takie wskaźniki
http://www.allegro.pl/item387147184_nowy_wskaznik_temp_silnika_12v_sred_52mm_lada.html
http://www.allegro.pl/item387147843_nowy_wskaznik_poziomu_paliwa_lada_12v_sred_52mm.html
http://www.allegro.pl/item387051474_wskaznik_cisnienia_oleju_lada_fiat12v_52_mm_.html
http://www.allegro.pl/item387051547_wskaznik_ladowania_lada_fiat_12v_52_mm_nowy.html
czy to to są te wskaźniki VDO bo przyznaje sie bez bicia ze nie wiem co oznacza to VDO ?? mozę ktoś chętny i cierpliwy wytłumaczy
  
 
Zegary VDO wyglądają tak klik
  
 
Cytat:
2008-06-26 22:21:03, pavlus pisze:
Zegary VDO wyglądają tak klik

a ten po srodku to co to jest?? i na co komu zegarek ?
  
 
Wskaznik biegu w skrzyni automatycznej
  
 
dzieki wielkie
a co powiecie wiecej na temat trójnika do czujników cisnienia oleju, temp oleju i do kontolki ciśnienia oleju, a mozę ktoś słyszał o jednym wskaźniku , który w sobie łaczy wszystkie 3 ?? mierzy temperature, wyłacza kontolke i mierzy ciśnienie oliwy w motorq?
  
 
Cytat:
2008-06-26 22:31:21, cb_marcin pisze:
na co komu zegarek ?


Zazwyczaj służy do sprawdzania która godzina