| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-04-08 22:50:17 Z odmy zawsze będzie ściekało trochę oleju. Im więcej będzie wypływało, tym gorsza kompresja jest na silniku (m.in.).
Na turbinie również może cieknąć. Główne powody większych wycieków to nieodpowiedni olej i zła obsługa. Turbina zasysa olej z odmy i z tych kropelek robi się niezły smalec w układzie dolotowym, który raz do roku powinno się usunąć na specjalnej myjni z gorącym "karczerem". |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-04-11 13:21:29 Po prostu dobrze zakręciłeś opaskę ![]() |
D666L opel omega b sedan pabianice | 2008-04-12 12:21:43 jak by ktos mogl podac dokladny termin i miejsce tego spota w lodzi bykbym bardzo wdzieczny odpowiedz poprosz na nr.gg. 2409007
|
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-04-12 14:30:49 O kur... o co kaman??? D666L gdzie ty się zaopatrujesz w trawkę??? |
mumos DEADSOUL Nowa Bestyjka 540i :o) Rawa Mazowiecka | 2008-04-12 17:36:48 dobry jest.. jakiś niezły towar..hehe
P.S. Spoty Łódź inna kategoria kolego.. ![]() |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-06-05 10:48:34 Nie radzę jeździć na minimum oleju. Minimum oleju dla tego silnika to 3/4 kreski na miarce. Olej cieknie z odmy i turbiny. Powinno się powiedzieć - poci się.
Na odmę jest sposób. Np. na allegro jest dostępny separator oleju do omyB/Vectry 2.0/1,8 16V Nr [OPEL 56 56 098] (~53 zł), który dopasuje się do 2,5TD. Jest to część dodatkowa, oryginalna GM, stosowana w 16V dla ochrony silniczka krokowego przed olejem z odmy. Jest to plastikowe pudełeczko dł.~12cm, szer.~4 cm. Ja montuję to w ten sposób, że dokupiłem 15 cm sztywnego węża o średnicy wew. 3cm, podłączyłem go do metalowego wypustu odmy w silniku. Separator oparł się na filtrze powietrza. Oryginalną rurkę odmy przyłączyłem do górnego wypustu tegoż separatora. Trzeba tylko pamiętać aby co jakiś czas wylewać z separatora olej. Bez tego separatora olej lub jego opary (zależy jak komu cieknie), dostają się na wirnik turbiny, powodując ogólne zasyfienie układu dolotowego powietrza.... a później zawory ssące wyglądają jak tuby od nagaru, nie wspominając o uszczelniaczach itd. Jeżeli cieknie sporo z turbiny, o czym można się przekonać po wyczyszczeniu dolotu lub założeniu separatora - regeneracja/wymiana turbiny. Trzeba zaznaczyć, że z turbiny zawsze będzie trochę zaciekać, bo jej uszczelniacze i tak trochę oleju przepuszczą - ale w rozsądnych ilościach, tzn. aby po odkręceniu plastiku "Turbo Diesel" wyciekło parę kropel, a nie wylało się stróżką. |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-06-05 23:05:22 Z oryginalną odmą nie ma co się bawić. Kiedyś, przy okazji rozmontowałem ją i czyściłem. Jest to siateczka metalowa przyciśnięta/dokręcona blaszką na długości pokrywy zaworów. Na krańcu tej blachy jest gródź, gdzie znajduje się otwór z gumą-membraną, którą min. ze spalinami i powietrzem ucieka olej, bo takie ma właśnie dobroczynne zadanie, aby wszędzie wnikać. Wyczyszczenie tego... nie zauważyłem aby pomogło na dłuższy czas. Ilość oleju sączącego się, wypływającego, a nawet pryskającego z odmy przy np podwyższonych obrotach, jest również miarą stanu silnika. Jeżeli np. pierścienie tłokowe powiedziały papa ... oleju będzie znaczna ilość - kompresja ucieka w michę.
Wyciągnięcie (z rury filtra) i puszczenie rurki z odmy "na ulicę" raczej nie uważałbym za środek zaradczy. Wydaje mi się że prawidłowe połączenie utrzymuje różnicę ciśnień (?) pomiędzy powietrzem zasysanym do filtra, a wypuszczanym przez odmę. Przypuszczam że działa to w niewielkim stopniu na zasadzie "języczka" na rurce odkurzacza domowego. Nie zagłębiałem się zresztą, co fabryka miała na myśli aby zrobić takowe połączenie :/ Dlaczego w miarę dobra szczelność z odmy i turbiny jest taka ważna? Trzeba rozebrać samemu cały dolot, aby się przekonać o co chodzi .... |