| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
musicman MK6 '92 1.3i Białystok | 2008-06-20 01:01:25 Mam jakże popularny chyba problem z odpalaniem/biegiem jałowym:
Otóż, gdy odpalam zimny silnik, zachowuje się tak jakby go zalewało - dusi się , dławi i gaśnie na biegu jałowym, zaś z rury pluje chmurą mieszanki (wyraźnie czuć zapach benzyny). Gdy przegazuję go kilka razy, sytuacja się normuje. Generalnie zachowuje się tak dopóki się nie nagrzeje (czyli pierwsze kilka minut jazdy). Jest to dość denerwujące, bo wystarczy że przed światłami czy wyjazdem z placu wrzucę luz, i już się dusi.. Gdzie leży problem? świece/kable, przepływomierz(1.3i ma w ogóle coś takiego?), czy może lambda już umiera? Silnik to 1.3 monowtrysk, gazem nigdy nie splamiony. |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-06-20 01:04:39 załóz gaz ,nie bedzie się zalewał |
musicman MK6 '92 1.3i Białystok | 2008-06-20 01:13:35 tak, dobić konającego konia...
Założenie gazu będzie kosztem porównywalnym z wartością mojej furmanki... Nie wspominając już o sensie pakowania gazu do silniczka 1.3 Muł Bagienny Bardzo Słaby |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-06-20 01:25:19
oj no ze od razu dobic |
Niezarejestrowany | 2008-06-20 09:23:55 Miałem podobny problem tyle, że jak auto stało kilka dni bez jeżdżenia lub jak było wilgotno - winne były kable |
musicman MK6 '92 1.3i Białystok | 2008-06-21 01:27:24 hmm spalanie w mieście to ok 9l, sporo jak na 1.3, ale też za mało żeby wywnioskować padnięcie lambdy. Zresztą w trasie jest ładne 5.5 max 6 l/100 .
Ale czujnik temperatury...hmm. To by się nawet mogło zgadzać, bo od jakiegoś czasu wentylator chłodnicy pracuje nawet na zimnym silniku, przez co ten nie jest w stanie nagrzać się więcej jak do 1/3 skali.. Lato jest więc nie martwiłem się tym zawczasu ;] Pytanie - czy (w moim modelu) jest jeden wspólny czujnik temp. do kompa i sterowania wiatrakiem - czy może oddzielne? krz |