MotoNews.pl
  

Było Espero.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak niektórzy wcześniej zauważyli (Esperynek wypatrzył na allegro moje ogłoszenie...) nastąpiła zmiana środka transportu.
Espero zostało kilka dni temu sprzedane , a od miesiaca jeżdze Oplem Omegą kombi z silnikiem 2,5TD.
Samochód o rok młodszy od Espero czyli 1998 , zero rdzy (jak na razie...) , przebieg... hmmmm na liczniku 182tys. km , ale mechanicy oceniają na około 300 tys. km. , w kraju jeździ od 2005 roku.
Ogólnie samochód w miare zadbany , wszystko sprawne , prowadzi sie przyjemniej niz Espero, chociaż na zakretach bardziej sie przechyla niz poprzednik (miałem twarde spręzyny wsadzone i moze dlatego...).
Co do wyposazenia to:
4x air bag
2x klima (klimatronic)
wspomaganie
ABS
elektryczny szyberdach
4x elektrycznie podnoszone szyby
hak
radio CD oryginalne
regulacja elektryczna foteli przednich góra-dół
regulacja ręczna podparcia odcinka krzyzowo-lędźwiowego
elektryczne lusterka i ogrzewane
komputer pokładowy
reflektory soczewkowe (ksenony przełożone z espero )

Minusy: koszty eksploatacji (ON drożeje a po mieście pali 12l/100km ) , problemy z zaparkowaniem (potrzeba duużo miejsca).....
Plusy : dużo więcej miejsca w środku i olbrzymi bagażnik , lepsza elastycznośc i osiagi silnika , wygodniejsze fotele...

Byłem w klubie od kilku ładnych lat , dużo skorzystalem z forum , dlatego nie chciałbym sie rozstawac na dobre z Wami i prosze modów o zmiane statusu na ........ jakiś odpowiedni w obecnej sytuacji....może zostać ten co jest...

  
 
Jak jesteś zadowolony to super
Omega to wg mnie super auto. Osobiście wziąłbym tylko wersję benzynową 2,0 16V - pali tyle samo, osiągi te same, a ryzyko awarii silnikowej mniejsze.
  
 
Cytat:
2008-06-07 20:04:00, DeeJay pisze:
Jak jesteś zadowolony to super Omega to wg mnie super auto. Osobiście wziąłbym tylko wersję benzynową 2,0 16V - pali tyle samo, osiągi te same, a ryzyko awarii silnikowej mniejsze.



Na razie jestem zadowolony , mam nadzieję ,ze tak pozostanie
Co do osiagów to niezupełnie się z Toba zgodze. Moment obrotowy w silniku 2.0 benzynowym jest oczuwalnie nizszy niz w 2,5TD, a według danych katalogowych to i spalanie jest wyzsze w beznynie , niezależnie od jazdy (miasto.trasa) - opieram się na danych katalogowych.
No ale w sumie w tym momencie nie ma to znaczenia dla mnie bo kupiłem diesla i tak już pozostanie ,przynajmniej w najbliższym czasie.........


[ wiadomość edytowana przez: Buba030 dnia 2008-06-07 21:05:48 ]
  
 
Omega fajna... ale ta ruda co je wszystkie zżera mnie przerażała.
  
 
Gratulejszon

Wypas prawie taki sam jak w mojej

Teraz czym prędzej skontaktuj się z AUTOSEBĄ z LOBa w celu zawirusowania tego silniczka
U mnie w 2.0 16V chip baaaardzo pomógł a 2.5 TD czyni wręcz cuda
  
 
Witamy w sekcji omegowców
Zmiany statusu regulamin nie przewiduje. No chyba żebyś kupił golfa
  
 
Cytat:
2008-06-08 17:54:28, Navi pisze:
Witamy w sekcji omegowców Zmiany statusu regulamin nie przewiduje. No chyba żebyś kupił golfa



ewentualnie alferomeo :-p
  
 
Cytat:
2008-06-08 13:15:49, Dicer pisze:
Gratulejszon Wypas prawie taki sam jak w mojej Teraz czym prędzej skontaktuj się z AUTOSEBĄ z LOBa w celu zawirusowania tego silniczka U mnie w 2.0 16V chip baaaardzo pomógł a 2.5 TD czyni wręcz cuda



Pracuje juz nad tym
jak bedzie zamontowany dam znac jak działa
  
 
Cytat:
2008-06-08 17:54:28, Navi pisze:
Zmiany statusu regulamin nie przewiduje. No chyba żebyś kupił golfa




To dlaczego mój zostawiłeś niezmieniony...?
  
 
Cytat:
2008-06-08 13:15:49, Dicer pisze:
Gratulejszon Wypas prawie taki sam jak w mojej Teraz czym prędzej skontaktuj się z AUTOSEBĄ z LOBa w celu zawirusowania tego silniczka U mnie w 2.0 16V chip baaaardzo pomógł a 2.5 TD czyni wręcz cuda



Opinii ta osoba dobrej nie ma (Coś słyszałem)
  
 
Jeśli chodzi o ome, to nie słyszałem żeby ktoś narzekał - szczególnie przy takich cenach Raczej same OCHy i ACHy
Co do wirusowania innych wynalazków (TDI, itd.) to nie mam bladego pojęcia jaką ma opinię
  
 
Robert S - a co masz do alfy? miales ?, jezdziles?- to poco gadasz
  
 
Cytat:
2008-06-14 23:42:25, pitbull pisze:
Robert S - a co masz do alfy? miales ?, jezdziles?- to poco gadasz



więcej dystansu kolego...
  
 
Cytat:
2008-06-14 23:42:25, pitbull pisze:
Robert S - a co masz do alfy? miales ?, jezdziles?- to poco gadasz



Ja się wypowiem. Alfa fajna... dojechać 20 czy 50 km do roboty. Nigdy dalej!
  
 
Dlaczego ? Swoja bylem w górach nad morzem i nic a najwiecej gada ten co wie o nich najmniej albo i nic.
  
 
Cytat:
2008-06-14 23:42:25, pitbull pisze:
Robert S - a co masz do alfy? miales ?, jezdziles?- to poco gadasz



chodzi o to, że był u nas taki jeden który kupił alfę i mu kompletnie odbiło. Sam do alfy romeo nic nie mam
  
 
Cytat:
2008-06-15 08:54:33, pitbull pisze:
Dlaczego ? Swoja bylem w górach nad morzem i nic a najwiecej gada ten co wie o nich najmniej albo i nic.



Brat ma 147. Auto fajne, gdyby nie te wkurzające pierdoły do robienia co miesiąc czy dwa. Oczywiście te pierdoły nie kosztują 100 czy 200 zł. Ale auto fajne. 300 km można jechać, ale 1000 km brat by się bał jak sam mówi.
  
 
Alfa ogólnie okz tym ze 4-cylindrówki a w szczególnosci klekoty sa w niej śmiechem
  
 
Cytat:
2008-06-09 11:28:09, Buba030 pisze:
Pracuje juz nad tym jak bedzie zamontowany dam znac jak działa



No to od wczoraj smigam z chipem..... nie kupowałem jednak u autoseby , ale zdecydowałem sie na sprzedawce fasttuning.
Koszty 200 zł plus wylutowanie starego scalaka i wlutowanie podstawki 50 zł (serwis RTV)
Przejechałem około 30 km i wrażenia z jazdy zdecydowanie pozytywne.
Ale po kolei:
1. Wolne obroty bez zmian , ale silnik pracuje tak jakby bardziej "miekko"
2. Przyspieszenie zdecydowanie na plus
3. predkosc max.... nie sprawdzałem ani przed chipem ani po chipie...
4. Elastycznośc na wszystkich biegach zdecydowanie sie poprawiła , silnik dostał takiej lekkości , troche inaczej pracuje , da się to wyczuc na słuch.
5. Przedtem jazda zaczynała sie powyżej 2000 obr/min , jak właczyła sie sprezarka , a tej chwili od 1500 mozna zdrowo deptac , znikneła w duzym stopniu "turbo dziura".
6. Minus : przy ostrym depnięciu po pedale przyspieszenia pojawia sie czarny dym za samochodem przez krótka chwile , ale naprawde trzeba zdrowo depnąc , tak powyżej 4500 obr/min.
7. Komputer pokazuje spalanie chwilowe około 1 - 1,5 litra mniejsze niz przy porównywalnych prędkościach wcześniej , ile w tym prawdy przekonam sie jak przejadę kilkaset km.

Ogólnie uważam że jest wiecej plusów niz minusów , róznica podczas jazdy jest wyraźnie odczuwalna na plus. jak bedzie dalej zobaczymy za kilkaset km , kilka tysięcy....albo później...
za ta kasę jakbym miał jeszcze raz podjac taka decyzje to zrobiłbym tak samo.
  
 
Cytat:
2008-06-18 10:40:14, Buba030 pisze:
2. Przyspieszenie zdecydowanie na plus
4. Elastycznośc na wszystkich biegach zdecydowanie sie poprawiła , silnik dostał takiej lekkości , troche inaczej pracuje , da się to wyczuc na słuch.
5. Przedtem jazda zaczynała sie powyżej 2000 obr/min , jak właczyła sie sprezarka , a tej chwili od 1500 mozna zdrowo deptac , znikneła w duzym stopniu "turbo dziura".
7. Komputer pokazuje spalanie chwilowe około 1 - 1,5 litra mniejsze niz przy porównywalnych prędkościach wcześniej , ile w tym prawdy przekonam sie jak przejadę kilkaset km.



Perpetuum mobile!!!