MotoNews.pl
  

Problem z rozruchem - po mrozach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
mam taki problem:
esperak stał ponad tydzień nie ruszany w te duże mrozy w Wawie, po czym jak wróciłem z wyjazdu chcialem go odpalic i mimo naladowanego akumulatora, po przekreceniu kluczyka na rozruch, nic sie nie dzieje. elektryka normalnie jest a silnik nawet nie kreci. jak zrobilo sie cieplej probowalem go odpalic na lince na holu i sie udalo. niestety silnik pracuje tylko na gazie, gdy przelaczam na benzyne (w trakcie jazdy) to nie ma reakcji na gaz i obroty od razu spadaja. silnik dalej nei odpala z kluczyka, jedynie na pych i na gazie. mam 1/4 benzyny w zbiorniku. prosze o rady
  
 
Jak masz gaz i 1/4 PB ale nie zbyt świeżej to mogła wytrącić sie woda która gdzieś zamarzła np w filtrze, mój pomysł butla denaturatu lub dolewka PB tak z 15-20 litrów i jeszcze jedno pozostaw go gdzieś w ciepłym miejscu na cały dzien np na parkigu w Leklerku na Bielanach oni tam mają chyba ogrzewany ten podziemny parking
  
 
dopiero dzisiaj zatankowalem PB ze mam 1/4. wczesniej jak stal nie ruszany to mialem gdzies z 5-7litrow PB. myslisz ze to ze nie kreci z kluczyka to postawic w cieple od rana do wieczorka?
  
 
Cytat:
2009-01-11 20:15:12, Wojtas98 pisze:.....myslisz ze to ze nie kreci z kluczyka to postawic w cieple od rana do wieczorka?



Nawet gdyby to pomogło to i tak usterka nie zniknie bo rozrusznik ma działać niezawodnie w każdej temperaturze.
  
 
i jak udalo sie juz rozwiazac problem ? Sam jestem ciekaw bo moje auto ma zaniedlugo stanac na tydzien i zastanawiam sie co sie stalo w twoim przypadku.
  
 
Cytat:
2009-01-11 16:06:16, Kula69 pisze:
Jak masz gaz i 1/4 PB ale nie zbyt świeżej to mogła wytrącić sie woda która gdzieś zamarzła np w filtrze, mój pomysł butla denaturatu lub dolewka PB tak z 15-20 litrów i jeszcze jedno pozostaw go gdzieś w ciepłym miejscu na cały dzien np na parkigu w Leklerku na Bielanach oni tam mają chyba ogrzewany ten podziemny parking



Postawienie auta gdzieś w ciepłym garażu może jedynie pomóc w jeździe na benzynie. Jeżeli jest tak jak kolega Kula69 zasugerował natomiast na pewno nie pomoże to dla rozrusznika, który jak dobrze zrozumiałem nie kręci.
Spróbuj może sprawdzić podłączenie przewodów do rozrusznika, może gdzieś urwał się przewód przy akumulatorze, taka złośliwość rzeczy martwych. Sprawdzić możesz też przewód masowy od rozrusznika. Jeżeli nie zaobserwujesz żadnych odłączonych przewodów to najlepszym rozwiązaniem będzie wymontowanie rozrusznika i sprawdzenie go na "sucho" za pomocą akumulatora. Wtedy będziesz wiedział czy winny jest niesprawny rozrusznik czy instalacja w aucie. Aha. Jeszcze możesz sprawdzić podłączenie przewodów przy stacyjce

Powodzenia
  
 
Co do niepalenia - stawiam na rozrusznik a dokladnie na szczotki. Mialem to samo - dostal sie brud i nie bylo styku.
  
 
no wiec jeszcze problem istnieje. ale dzisiaj jade po rozrusznik (w razie co) i wstawiam go na kanal zeby dokladnie posprawdzac. mam dwa akumulatory wiec spokojnie da rade sprawdzic stary rozrusznik na sucho a z uwagi ze to nie moj kanal to jak cos bedzie nie tak ze starym to wymienie rozrusznik od razu. mam troche ponad 1/4 swiezej benzyny i dolalem mu troche denaturatu ale dalej nie jezdzi na benzynie. jak bede mogl odpalac go z kluczyka (a nie na pych) to wstawie go na dzien na parking ocieplany do media markt czy gdzies dzieki za porady
  
 
wpadlo mi do glowy cos takiego ze przyczyna tych problemow moze byc immobilizer i chcialbym to jakos sprawdzic. jak sprawdzic cewke immobilizera? i wogole jego dzialanie? czy jest mozliwosc odlaczenia go?
  
 
Cytat:
2009-01-14 17:23:13, Wojtas98 pisze:
czy jest mozliwosc odlaczenia go?


Gościom ani żółtodziobom takich informacji nie udzielamy. Ale mogę Cię zapewnić że immobiliser nie ma wpływu na rozrusznik - tak jest w każdym samochodzie.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2009-01-14 18:31:30, Adam4302 pisze:
Gościom ani żółtodziobom takich informacji nie udzielamy.



Wcisnąłeś, jak to kadra menadżerska określa nieoficjalnie, "korporacyjny shit"
  
 
Cytat:
2009-01-14 18:41:01, DeeJay pisze:
Wcisnąłeś, jak to kadra menadżerska określa nieoficjalnie, "korporacyjny shit"


Ssij

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
Gościom ani żółtodziobom takich informacji nie udzielamy. Ale mogę Cię zapewnić że immobiliser nie ma wpływu na rozrusznik - tak jest w każdym samochodzie.


dzieki za "pomoc", jak nie daje iskry tez? blokuje doplyw benzyny? nawet w serwisie Daewoo powiedzieli ze moze to byc cewka immobilizera... wiec chyba nie wiesz o czym mowisz. skoro udzielacie informacji tylko memberom to po co taki klub istnieje? powinien byc niedostepny dla nowych posiadaczy espero skoro nawet nie mozesz pomoc bo pomagasz wybranym osobom.
  
 
Cytat:
2009-01-14 19:11:47, Wojtas98 pisze:
dzieki za "pomoc", jak nie daje iskry tez? blokuje doplyw benzyny? nawet w serwisie Daewoo powiedzieli ze moze to byc cewka immobilizera... wiec chyba nie wiesz o czym mowisz. skoro udzielacie informacji tylko memberom to po co taki klub istnieje? powinien byc niedostepny dla nowych posiadaczy espero skoro nawet nie mozesz pomoc bo pomagasz wybranym osobom.


Cytat:
2009-01-11 15:23:40, Wojtas98 pisze:
niestety silnik pracuje tylko na gazie,


To jest ten twój brak iskry?

Nie unoś się i zluzuj poślady. Następnym pytaniem na jakie nie dostaniesz odpowiedzi będzie "jak otworzyć espero bez kluczyków?". A teraz sam pomyśl dlaczego.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
nie musisz pisac o tym immobilizerze tutaj tylko na priv. silnik pracuje jak go odpalisz z pychu na gazie w innym wypadku silnik nie pracuje. gdybys przeczytal cala wypowiedz to bys o tym wiedzial. jest mi to potrzebne zeby przywrocic moje espero do sprawnosci. gdybym nie mial problemu to bym tu nie pisal.
  
 
Przecież wiesz, że silnik pracuje, powiedziałem Ci że immobilizer nie ma wpływu na działanie rozrusznika. Zacznij od naprawy rozrusznika. Potem możesz sprawdzić czy po włączeniu zapłonu słychać pompę paliwa. Jeśli nie, to sprawdź czy masz przez kilka sekund po włączeniu zapłonu napięcie na pompie paliwa. Jeśli tak, to już wiesz że pompa do wymiany. Jeśli nie, to sprawdź przekaźnik pompy paliwa w nogach kierowcy. Jeśli wszystko z nim OK, a nie dostaje napięcia to wtedy zaczniemy temat immobilizera. Ale nie rozgrzebuj wszystkiego naraz.


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2009-01-14 19:47:31 ]
  
 
czyli wg Ciebie najlepiej jest wymienic pol samochodu i wydac na to sporo kasy, niz po prostu sprawdzic immobilizer? nie sztuka jest wszystko wymienic. akurat te objawy pasuja tez do immobilizera. i jak pisalem w serwisie tez to wymieniali jako jedna z przyczyn. wiec skoro sa rozne mozliwosci to jednak lepiej jest zaczac od tych tanszych.
Cytat:
Przed kradzieżą, immbobilizer blokuje pompę, a auto bez problemu chodzi na gazie...

jedna z wypowiedzi na tym forum. wiec to ze moge odpalic silnik z pychu ale tylko na gazie wcale nie wyklucza immobilizera.
  
 
ale nawet na pych nie odpalisz auta jesli imo jest "popsute". Imo albo dziala lub nie. nie ma pozycji ze dziala na pych itp Jesli w czasie jazdy po przelaczeniu na benzyne auto gasnie to jest to napewno sprawa obwodu paliwa a nie elektryki. najpierw sprawdz pompe (ja jestem swiezo po wymianie). jak pompa dziala (moja sie zalanczala i bylo ja slychac ale nie pompowala) to moze masz pozamarzane przewody paliwowe. A co do rozrusznika to bez imo tez powinien krecic. nie masz tylko iskry na swiecach (tak jak odciecie zaplonu) Popatrz na + na rozruszniku i ewentualnie szczotki.
  
 
Cytat:
2009-01-14 20:17:42, Wojtas98 pisze:
czyli wg Ciebie najlepiej jest wymienic pol samochodu i wydac na to sporo kasy, niz po prostu sprawdzic immobilizer? nie sztuka jest wszystko wymienic. akurat te objawy pasuja tez do immobilizera. i jak pisalem w serwisie tez to wymieniali jako jedna z przyczyn. wiec skoro sa rozne mozliwosci to jednak lepiej jest zaczac od tych tanszych. jedna z wypowiedzi na tym forum. wiec to ze moge odpalic silnik z pychu ale tylko na gazie wcale nie wyklucza immobilizera.


Wymień jedną rzecz którą Ci kazałem wymienić

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Jak sprawdzić immo

Zdjąć obudowę kolumny kierownicy i odłączyć wtyczkę cewki przy stacyjce

Silnik będzie kręcił ale nie odpali


Sprawdzone