Strzelanie z gaźnika i gaśnięcie na benzynie

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam taki problem z moim essim... (nie pierwszy i nie ostatni zapewne). A mianowicie strasznie strzela mi na LPG gdy zimny nie tyle (prawie wogóle) ale gdy się rozgdzeje to gdy dodam gazu to strzeli ze 2-3 razy i dopiero jak przekroczy 2k obrotów to przestaje albo podczas jazdy przy zmianie biegów jak spadną mi obroty na ok. 2k to szarpie strasznie. A z kolei na benz. rano ciężko z odpaleniem bo jak daje gazu to się dusi jak już uda mi się go odpalic to jak nie dodaje gazu chodzi dodam dusi się po chwili jak troszke pochodzi to przy dodawaniu jest tak jakby przymulał i dopiero wkręcał... nawet podczas jazdy jak zimny na benz potrafi zgasnąć, a jak się już rozgrzeje jest wszystko idealnie na benz. Tylko wtedy przełączam na LPG i znów problem... Prosze może ktoś pomoże..? Mój essi to 1.6 8 zaworowy 91roczek po wymianie filtrów, oleju, świec, regulacji LPG gaz zwykły taki na gaźniku(nie znam się na tym)

Pozdrawiam Dawid2605

Wszystko wskazuje na problemy z cewka zaplonowa, albo modulem zaplonowym.

Witam,
Problemy na benzynie wynikać mogą z niesprawnego ssania lub przytkanego jednego z obwodów zasilania paliwem w gaźniku, chociaż to mniej prawdopodobne skoro po rozgrzaniu silnika działa ok. Zwróć również uwagę na klapkę sterującą dolotem ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego, ktora to znajduje się na samym początku dolotu (prawdopodobnie). Jeśli woskowy siłownik ma już dość to klapka najpewniej utknęła w jednej pozycji i gdy silnik jest zimny, zamiast podawać cieplejsze powietrze, podaje zimne - stąd dziura w obrotach. Poprostu masz zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną, czyli albo gaźnik podaje za mało paliwa albo z dolotu leci za zimne powietrze.
Odnośnie gazu nie wypowiem się, bo moja wiedza ogranicza się jedynie do porady aby wyregulować instalację LPG.
Powodzenia i pozdrawiam.