KLIMATYZACJA - kilka pytan :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam klimatyzacje w swoim Escorcie, jezdze samochodem juz kilka lat i nic nie zagladalem do niej. Mam wiec pare pytan:
1. Jak sprawdzic czy klimatyzacja chodzi poprawnie?
2.. Oplaca sie placic za przeglad, czy mozna zrobic cos na wlasna reke?
3.. Ile powinien ksztowac przeglad ?
4.. Co powinnienem wymienic i ile moze to kosztowac?

Z gory dzieki za pomoc
  
 
W Essie nie mam klimy ale jest w Hondzie rodziców.
1. Załączyć i sprawdzić czy dmuch powietrze zimniejsze od otoczenia(i nie śmierdzi przy tym).
2. Na własną rękę nie można zbyt wiele zrobić, trzeba płacić.
3. 100-200(odgrzybienie, uzupełnienie płynu, wymiana filtra kabinowego)
4. W hondzie filtr kabinowy ok 40zł uzupełnienie klimy i odgrzybienie ok 100-150.

To wszystko powinno być zrobione raz w roku, maksymalnie dwa lata. W przeciwnym razie można bardzo sobie zaszkodzić. Wdychanie powietrza z zagrzybionego układu jest szkodliwe. Dodam, że nawet ze sprawnej klimy chłodziwo ucieka i co rok-dwa trzeba uzupełnić. Dodatkowo powinni przy sprawdzaniu spryskać układ(+chłodnica klimy) specjalnym płynem, aby sprawdzić czy nie ma wycieków.
  
 
Co do cen to się nie wypowiem bo nie wiem ale też mnie to ciekawi więc chętnie poczytam jak się ktoś pochwali ile go "uczyniła" regeneracja/przegląd klimy.

Co można zrobić samemu...

Sprawdzić czy w ogóle działa klima, więc można:
1/ na słuch - w chwile po załączeniu klimy powinna się zmienić praca silnika
2/ na oko - zaobserwować obrotomierz w chwili załączenia klimy obroty powinny się nieznacznie zawahać
3/ na czuja - w kilkanaście sekund po załączeniu powinno zacząć lecieć schłodzone powietrze (użycie termometru nie jest karane) Pamiętać należy o właściwym ustawieniu pokręteł do regulacji nawiewu:
- wentylator ustawiony na recyrkulacje (od środka w lewo) poziom II
- kierunek nawiewu położenie skrajne lewe otwarte środkowe kratki w centralnej części deski
Temperatura po kilku minutach powinna wynosić kilka stopni 7-10 tuż przy kratce.

Można samemu zadbać o klimę:
1/ wymiana lub montaż filtra kabinowego (koszt 65-80PLN jak ja szukałem) opis sposobu na forum dodam, że filtr jest 3 częściowy
2/ odgrzybianie można zastosować ogólnodostępne środki do czyszczenia i odgrzybiania (koszt 25-30PLN jednorazowo
Pewnie takie profesjonalne odgrzybianie jest dużo skuteczniejsze ale za razem dużo droższe więc decyzję pomoże podjąć zasobność portfela.
Sposób użycia środka do odgrzybiania jest powiedzmy dość kontrowersyjny - do dziś nie znalazłem gdzie jest WLOT dla obwodu recyrkulacji powietrza - gdyby mi ktoś to wskazał - z góry dziękuję.

No i na koniec w temacie konserwacji - używać klimę często - podobno jest to bardzo wskazane.

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-06-26 00:30:22 ]
  
 
R_O_Y a po co ta recyrkulacja ? i położenia nawiewów na szybe itd... ja włączam klime i leci chłodne, gdzie ustawie tam leci
nie musze dawać recyrkulacji, choć przy gorącym aucie teoretycznie szybciej je schłodze.... teoretycznie, bo sprawdza się to w ojca Focusie, a u mnie w Escorcie coś nie bardzo ...
  
 
1. Klima chodzi poprawnie jak z wlotow powietrza wydostaje sie powietrze o temperaturze ok. 5st.
2. Na wlasna reke to mozesz sprawdzic czy dziala i ewentualnie pobieznie odgrzybic.
Przede wszystkim trzeba pamietac, ze raz do roku a max raz na dwa lata trzeba udac sie do serwisu na uzupelnienie czynnika chlodzacego, gdyz czynnik zawiera srodek smarny, ktory SMARUJE uklad! Jezeli zabraknie smarowania to czeka cie wymiana kosztownych podzespolow tj. sprezarka. A to juz spory wydatek!
  
 
dzieki za pomoc Klima chlodzi, ile stopni jest to nie wiem, smierdziec tez nie smierdzi, ale bede musial zrobic przeglad
  
 
Cytat:
2008-06-26 00:44:01, Kacper85 pisze:
R_O_Y a po co ta recyrkulacja ? i położenia nawiewów na szybe itd... ja włączam klime i leci chłodne, gdzie ustawie tam leci nie musze dawać recyrkulacji, choć przy gorącym aucie teoretycznie szybciej je schłodze.... teoretycznie, bo sprawdza się to w ojca Focusie, a u mnie w Escorcie coś nie bardzo ...



Recyrkulacja jest po to żeby podnieść sprawność klimy. Powietrze krążąc wewnątrz pojazdu schładza się znacznie szybciej niż powietrze wdmuchiwane z zewnątrz pojazdu gdzie panuje powiedzmy 25-30st. przez cały czas. Ile się musi nakręcić klima żeby z kratek leciało powietrze o temp. 5st... Pewnie jak tak jeździsz swoim Escortem to okien też nie zamykasz bo przecież jak jest gorąco to niech będą otwarte - klima sobie poradzi. Sorki za sarkazm ale to nie ja wymyśliłem recyrkulacje w Escorcie i nie ja pisałem instrukcje użytkowania klimy.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-06-26 06:14:21, KomorniK pisze:
1. Klima chodzi poprawnie jak z wlotow powietrza wydostaje sie powietrze o temperaturze ok. 5st.


Nie przesadzasz? Moja klima nigdy nie dawała mniej, niż 7-8 stopni, nawet tuż po serwisie i uzupełnieniu czynnika...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2008-07-03 19:25:46 ]
  
 
Podepnę się pod wątek... Mam takowy problem z klimą: Na gorącym silniku, gdy załączam klimatyzację, powinien ze sprężarką załączyć się także wentylator. Niestety, tak sie nie dzieje od jakiegoś czasu. Co może być przyczyną? Sprężarka włącza sie na chwilę i potem cisza... Czy może to być spowodowane małą ilością czynnika w układzie? Fakt- nie był sprawdzany od 3 lat...
  
 
Cytat:
2008-07-03 21:06:33, matizmat pisze:
Podepnę się pod wątek... Mam takowy problem z klimą: Na gorącym silniku, gdy załączam klimatyzację, powinien ze sprężarką załączyć się także wentylator. Niestety, tak sie nie dzieje od jakiegoś czasu. Co może być przyczyną? Sprężarka włącza sie na chwilę i potem cisza... Czy może to być spowodowane małą ilością czynnika w układzie? Fakt- nie był sprawdzany od 3 lat...


jeżeli jest w układzie zbyt mało czynnika, to układ bezpieczeństwa nie pozwoli załączyć sprężarki aby jej nie uszkodzić.

przy serwisie klimy podłącza się specjalne urządzenie (drogie paskudztwo), które najpierw wypompowuje stary środek, następnie wytwarza podcisnienie sprawdzając szczelnośc układu - dopiero potem następuje ładowanie zarówno czynnika chłodzącego, jak i drugiego czynnika, specjalnego oleju, który smaruje od wewnątrz elementy układu klimy, tak aby przede wszuystkim sprężarka się nie zatarła.

odgrzybianie to osobny proces i mozna go od biedy zrobić samemu
  
 
wtrace sie i ja
miesiac temu bylem w serwisie forda
wlasnie na kontroli klimy
zaplacilem niecale 200 zl
klima totalnie pusta
napelnili 6 jednostek sprawdzili szczelnosc ale nie odgrzybiali bo nie chcialem reszte zrobili
jest teraz akcja klima w serwisie forda
teraz mam zimno w autku b. szybko
i w serwisie powiedzieli ze nawet jezeli klima jest prawie pelna to max raz na 3 lata trzeba ja napelnic sprawdzic itp.
w warszawie polecam salon na sokratesa
FACHOWCY wlasnie tam robilem
a na nastepny dzien dostalem telefon z pytaniami
jak dziala klima jak obsluga i czy jestem zadowolony z serwisu
  
 
Cytat:
2008-07-03 19:25:14, mariobros pisze:
Nie przesadzasz? Moja klima nigdy nie dawała mniej, niż 7-8 stopni, nawet tuż po serwisie i uzupełnieniu czynnika... [ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2008-07-03 19:25:46 ]



możliwie że to przez zużycie elementów klimy, ja po wymianie kompresora mam 5C, różnica jest ogromna w porównaniu ze starym kompresorem.
  
 
dzięki MAG za odpowiedź Byłem dzisiaj w serwisie i zapisałem się na poniedziałek na sprawdzenie. Trapi mnie jeszcze ten niewłączający sie wentylator


[ wiadomość edytowana przez: matizmat dnia 2008-07-04 14:35:18 ]
  
 
Czy to jest pewne, że razem ze sprężarką załącza się wentylator? Może to głupie, ale wydaje mi się, że wentylator załącza się jak jest za wysoka temperatura na chłodnicy, bo niby co do niego ma fakt czy chodzi klima czy nie. Faktycznie zaobserwowałem, że jak załączę klimę to dość szybko spada mi temperatura (wskaźnik na desce) ale nie sprawdzałem nigdy czy jest to spowodowane pracą wentylatora.
  
 
Na pewno i to na max obroty (jest 2 "biegowy").
  
 
Wie ktoś może gdzie w skrzynce bezpieczników znajdę jakiś przewód z którego bym mógł wziąć sygnał na wskaźnik pracy sprężarki?

Wie ktoś gdzie jest WLOT dla obwodu recyrkulacji powietrza? Szukałem i nie mogłem znaleźć, może jakieś foto...
  
 
a ja mam taki problem:

na postoju jak włączę klimę to miga kontrolka STOP i za chwilę wentylator startuje a kontrolka gaśnie. Natomiast jak ruszę lub włączę podczas jazdy to wentylator po chwili przestaje chodzić ale klima działa, niestety mruga wtedy kontrolka STOP -> auto ma nową chłodnię, czy jest możliwe aby nowa chłodnica miała taką "sprawność" że włączy się jedynie przy wzroście temperatury ?? a podczas dużego przepływu powietrza wyłączy wentylator ??

temat może nie dotyczy escorta tylko Puga, ale odnosi się do klimy
  
 
Cytat:
2008-07-04 14:13:01, matizmat pisze:
Trapi mnie jeszcze ten niewłączający sie wentylator



sprawdź czy nie upalił się rezystor wentylatora chłodnicy
  
 
Cytat:
2008-07-04 00:53:06, sajsen pisze:
wtrace sie i ja miesiac temu bylem w serwisie forda wlasnie na kontroli klimy zaplacilem niecale 200 zl klima totalnie pusta napelnili 6 jednostek sprawdzili szczelnosc ale nie odgrzybiali bo nie chcialem reszte zrobili jest teraz akcja klima w serwisie forda teraz mam zimno w autku b. szybko i w serwisie powiedzieli ze nawet jezeli klima jest prawie pelna to max raz na 3 lata trzeba ja napelnic sprawdzic itp. w warszawie polecam salon na sokratesa FACHOWCY wlasnie tam robilem a na nastepny dzien dostalem telefon z pytaniami jak dziala klima jak obsluga i czy jestem zadowolony z serwisu


Byłem tam dzisiaj i za sprawdzenie szczelności, uzupełnienie czynnika itp zaśpiewali mi ponad 300 PLN + cena czynnika 10 PLN za jednostkę. Do tego ewentualnie czyszczenie klimy 99 PLN i sprawdzenie temperatury gratis - to jest ta promocja z akcji klima
Masz tam jakąś rodzinę, jesteś stałym klientem, czy co tam jeszcze, że zrobili napełnienie tak tanio?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Bylem w swoim miescie w serwisie klimatyzacji i za uzupelnienie czynnika zaplacilem 50zl, terazm mam 6,5 stopni To wszystkie koszty jakie ponioslem, nie wiem czemu z was tak zdzieraja