125p DOHC z Gazem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie

Przymierzam się do zakupu takiego pojazdu z LPG. Jako że jestem laikiem w tej kwesti mam parę pytań:

1. Po za tym że silnik nie powinien stukać,ciec, kopcić itd. na co powinienem zwrócic uwagę w pierwszej kolejności w takim silniku
2. W jaki sposób oplaca się w nim OC jeżeli w dowodzie jest 1500 od tej pojemności? Czy ktoś wbił sobie w dowód 2.0 i w jaki sposób i gdzie płaci OC bo np. w Axa powiedzieli mi że 2.0 nie ubezpieczą.
3. Jakie są koszta naprawy takiego silnika bo wiadomo nie są już pierwszej młodości

Proszę o pomoc ewnetualnie o odnośnika do jakiegoś linka bo czasu mam niewiele i przyznam się szczerze, że nie dam rady wszystkiego tak ad-hock przeczytać i ogarnąć

Pozdrawiam



  
 
1. Trudno powiedzieć. Najlepiej by było zdjąć głowice i zobaczyć jak tam w środku jest. Powiem ci że Ja nie wiem na co Masz zwrócić uwagę.

2.Co do OC to ja mam w Polonezie 2.0 DOHC a w dowodzie 1.5. Nikt tego nie sprawdza więc bez przypału idziesz i go rejestrujesz tak jak było w oryginale. Ubezpieczałem w PZU.

3. Naprawy Jak naprawy remont generalny w Lublinie kosztuje 3,5 tysiąca zł. Podkreślam w LUBLINIE w innych rejonach kraju może być taniej lub drożej.
  
 
czemu wy ciągle mowicie zeby w czasie kupna zdejmowac glowice?? mamy XXI wiek, kto przy kupnie auta zdejmuje glowice?
  
 
pozycz od kogos manometr zmierz cisnienia, jak ma z 10 na kazdym garku to bierz i tyle a jak bedzie mial jeszcze cisnienie oleju to tym bardziej
  
 
10 atm na cylindrze to zadna rewelacja.
  
 
pewnie ze zadna ale jak jest na kazdym garku tyle samo to znaczy ze silnik nie jest zejsciowy i cos tam jeszcze pojezdzi
  
 
ja mam po 12 na każdym garze ale ile on oleju pali to porażka,ciśnienia oleju tez prawie brak.

Do jazdy na codzień te silniki są idealne w kancie ale do sportu to trzeba je przygotować z głową i kasą,zresztą blady i mar coś o tym wiedza.
  
 
nie no narazie chce z tego dupowóz a potem sie okaże jak z funduszami
  
 
To ściąganie głowicy jest troche śmieszne, ale ma swoje plusy. Niektórzy się krzywią jak zaglądasz po auto a co dopiero rozbieranie auta. Tym sposobem można by rozebrać auto na częsci pierwsze, bo może coś tam...

Co do remontu DOHC'ka to na Youngtimerze kolega Tomekk zrobił piękny remont. Warto pooglądać. >> Polski Fiat 125p 1500 '1976 Tomekk

Gdybym to ja kupował taki samochód to najsłuszniejszą opcją wydałoby mi się posłuchanie silnika przejechanie się i sprawdzenie ciśnienia manometrem oraz ciśnienia oleju tak ja koledzy to uwzględnili.
  
 
jeszcze jedno pytanie a jaki ma się leje olej bądź jaki powinno się w lać to może bym od razu zmienił płyny?
  
 
Ok mam więcej szczegółów:

1.Wyciek w okolicy aparatu zapłonowego oleju nie za duży ale jest
2.Do wymiany rozrząd w silniku pasek jest wiec to wystarczy czy jeszcze są jakieś rolki itd....

Proszę o pomoc czy jest to coś poważnego ten wyciek czy te silniki tak po prostu maja no i drugie pytanie ten rozrząd czy samemu jest to problem zrobić czy warsztat?
  
 
nie ma problemu zrobic samemu, sam pasek wystarczy tam nie ma rolek
  
 
wujek , a napinacz? nie ucz ludzi dziadostwa
  
 
a pardąsik, zapomnialem ze o dohc rozmawiamy
  
 
Wystarczy wymienic same lozysko napinacza. Podczas pierwszej wymiany paska w nowo kupionym silniku dobrze jest tez sprawdzic stan otworow w bloku pod sruby napinacza - mozna sie pozniej niezle przejechac jezeli ktos np wkrecil na sile srube o innym skoku gwintu... Sprawdzic tez stan koł i czy przypadkiem nie ma tam takich z tworzywa sztucznego -sa zazwyczaj bardzo mocno wyrobione.
  
 
No cóż okazało sie,że silnik zejsciowy nie biore dziada Dzięki wszystkim za info i pomoc można zamknąć temat