Wymiana sprzęgła w MK VII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana sprzęgła (MK VII 1.8TD) w związku z tym mam kilka pytań.
1.- Czy znacie jakąś stronkę z relacją (fotorelacją) jak ściągnąć skrzynię biegów w escorcie???
2.-Czy można do tego zabrać się bez kanału???
3.-Czy mogli byście udzielić jakiś cennych rad w związku z wymianą sprzęgła???
4.-Chciałbym dorobić wałek za pomocą którego mógłbym wycentrować tarczę sprzęgłową ale nie znam wymiarów.

Za wszelkie podpowiedzi i rady z góry wielkie dzięki.
  
 
Ja niedawno wymienialem u siebie, tyle ze w benzynie. Jak coos pytaj smialo. W skrocie :

1) nie mam fotorlacji ale moge opowiedziec
2) Bron boze moim zdaniem nei ma takiej opcji
3) Rady to takie, jak bedziesz wkladal skrzynie to nie tłucz w nią, ona musi lekko wejść ! jak nie chce wejsc znaczy ze cos jest nei tak. Mozna uszkodzic chociazby lozysko.
4) co do wałka. Weź nowe sprzęgło. Tam w środku jest otwór, taki sam jak w kole zamachowym
  
 
Ja bym przy okazji wymienił od razu uszczelniacz na wale silnika. Tylko odkręcić koło zamachowe i po sprawie. Bo jak będzie kiedyś trzeba skrzynie zrzucać tylko dla tego simmeringu, to będziesz klął.
  
 
Wymien komplet - nie oszczedzaj 200 000 przejedziesz
  
 
2. Jest taka opcja dobry podnośnik i postawienie przodu samochodu wysoko np na drewnianych klockach + kawałki desek, aby uzyskać odpowiednią wysokość, ale zabawy co nie miara. Da się zrobić samemu, ale to jak budowanie domu, raz wystarczy, potem nie będziesz chciał tego powtórzyć. No, przynajmniej ja tego już nigdy nie zrobię. Po tym doświadczeniu czuje obrzydzenie do tej czynności, chociaż wszystko już hula rok bez najmniejszych problemów.