MotoNews.pl
  

Regulacja luzów zaworów w eskort 1.8 d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć witam chciałbym dowiedzieć się ile wynosi luz zaworów na ssącym i wydechowym zaworze w eskorcie silnik 1.8 dizel
  
 
Dolot 0,30-0,40 mm, wylot 0,45-0,55.
  
 
Ktoś z dieslowców regulował u siebie - bo mnie zawsze spławiali w warsztacie.
Wczoraj dzwoniłem do ASO forda - zgadnijcie ile taka przyjemność....
600 PLN
sama robocizna bez płytek.
We wtorek wsawiam u mnie dowarsztatu - płytek nie zmieniają, jak trzeba to żonglują nimi między zaworami i ew. ścierają u tokarza na wymiar - zobaczymy jak wynik pomiaru luzów i co wymodzą.
  
 
ja sie do tego przymierzam, moze na po sesji, na poczatku lutego, sie tym zajme. W warsztacie dla dieslowcow za taka przyjemnosc chcieli ode mnie 70zl + koszt plytek.
  
 
No i zaoszczędziłem 600 zł - przy okazji innych robót namówiłem nadwornego mechanikażeby tam zajrzeć - po 80 tys przejechanych warto
Niezbędny jest przyrząd do wpychania sprężyn żeby nie trzeba było wałka zdejmować.
Po sprawdzenieu jeden zawór tylko trzymał parametry. Dolotowa miały 0,15-0,30 (norma 0,30-0,40) Wydechowe wszystkie 0,35 (norma 0,45-0,55) Płytki dostałem gratis - były w warsztacie.
Różnica w jeździe - jakby mniej dymił przy przyspieszaniu - pwenie lepsze napełnianie/opróżnianie cylindra mieszanką.