Czas sie pozbyc rdzy z pod drzwii...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
skonczyla sie zima, pomyslalem ze trzeba troszke z rdza powalczyc
wymyslilem ze wszystko ladnie wyczyszcze wiertarka z zainstalowana szczotka na koncu i potem pomaluje to czyms...i teraz mam pytanko
czy lepiej uzyc jakiegos hammerita czy moze jakas minie czy sa jeszcze jakies inne lepsze srodki?
na blacharza narazie mnie nie stac...
dzieki
  
 
Cytat:
2005-04-19 13:02:24, iampinki pisze:
skonczyla sie zima, pomyslalem ze trzeba troszke z rdza powalczyc wymyslilem ze wszystko ladnie wyczyszcze wiertarka z zainstalowana szczotka na koncu i potem pomaluje to czyms...i teraz mam pytanko czy lepiej uzyc jakiegos hammerita czy moze jakas minie czy sa jeszcze jakies inne lepsze srodki? na blacharza narazie mnie nie stac... dzieki


Dokładnie ten sam mam problem u siebie.
Ja myślałem pomalowac to "barankiem", tylko trochu obawiam się efektu.
  
 
Ja w esperaku miałem baranka i dopiero jak się schyliłeś i dokładnie obejrzałeś to było widać. Hameraid powinien wystarczyć ale rdza i tak ci wyjdzie nawet jeszcze przed zimą.
  
 
Ja na jesieni robiłem to samo - dół drzwi pasażera.
Najpierw pomalowałem Hammerite , później zgodnie z instrukcja odczekałem 2 tygodnie żeby ten Hammerite stwardniał i potem na to lakier w kolorze nadwozia. I dupa.... wszystko się zważyło!!!!! Musiałem to wszystko zedrzeć szlifierką i pomalować bez uzycia Hammerite. I po zimie znowu trzeba to robić.......tak jak napisał SzybkiKosta.
Spróbuje jeszcze raz moze na poczatku maja , ale kupie jakis dobry odrdzewiacz i podkład i zobaczymy.
  
 
ja mam narazie rdze tylko od spodu...takze lakieru nie musze na to klasc..
  
 
prawda jest taka że z rdzą nie wygrasz jak juz jest niestety będzie , jedyny ratunek to nowy zdrowy element , a szkoda.
  
 
zaraz, zaraz przecież jesli pomaluje sie na rdze, nawet na obczyszczoną to ona i tak na nowo wyjdzie i to szybko, jest cos do wytrawiania jej ale jak to sie nazywa to iewiem może ktoś z was tego używał ???

Ile moga kosztować nowe drzwi kierowcy ??? mam je pordzewiałe i dodatkowo zwichrowane więc nawet niema co w nich rzeźbić.

I czy da sie coś zrobić z nowym elementem żeby już nierdzewiał??? Może jakimś specjalnym środkiem zabezpieczyć ???

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Cytat:
2005-04-19 14:09:09, Wiktor_ pisze:
..... I czy da sie coś zrobić z nowym elementem żeby już nierdzewiał??? Może jakimś specjalnym środkiem zabezpieczyć ??? Pozdrawiam Wiktor


Proponuję cynkowanie ogniowe.

www.cynkowanie.com.pl
  
 
Wyłazi ruda franca i tyle. Zrobiłem jakoś w czerwcu/lipcu ub. roku i już w listopadzie wyłaziła. A cynkowanie zabezbieczy czystą blachę, a złomiaki składają się z "brudnej" blachy stąd pomimo cynkowania ta rdza.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2005-04-19 14:45:16 ]
  
 
Cytat:
2005-04-19 14:43:01, piotr_ek pisze:
A cynkowanie zabezbieczy czystą blachę, a złomiaki składają się z "brudnej" blachy stąd pomimo cynkowania ta rdza.


Co masz na mysli mówiąc, że z "brudnej" blachy?
  
 
masz trochę daleko ale w słomczynie widziałem od 150 zł za całość nie pognite tylko ewentualnie porysowane , ładne od razu do montażu stoją ok 300-400zł , a blachę da sie zabezpieczyć warunek to idealny stan blachy
  
 
Brudna blacha = blacha nie oczyszczona do końca z rdzy (jak przy naszych/waszych poprawkach), blacha zasiarczona itp.
A może tak zamiast cynkowania zastosować coś z metod możliwych do zastosowania o obróbki w domowych warunkach - cynowanie.
  
 
czyli co mówicie, że nawet lakiernik niewiele zdziała - znaczy się na krótko będzie ok, a za parę mies wyjdzie
  
 
Właśnie tak brachu. Mam kumpli lakierników stają na głowach , aby pozbyć się rdzy , ale efekt to rok dwa spokoju. Później wychodzi dokładnie w tych miejscach gdzie była robiona . Inna sprawa gdy jest tylko troszkę rdzy od strony zewnetrznej , wtedy jeszcze da się coś zrobić , ale gdy jest po obydwu stronach to już po herbacie.
  
 
Taaa, minia (ktos to jeszcze stosuje? ), hammerite - podobno straszne gorno, a kosztuje...

Wszyscy polecaja do zabezpieczania blachy Brunoxa. Wchodzi w jakas tam interakcje z blacha, z rdza i podobno trzyma sie dluzej to wszystko kupy.
  
 
Dłużej to znaczy...? Roku ubiegłego narobiłem się jak dziki osioł (szczotka na wkrętarce, wewnątrz drzwi też, nawet od spodu, cortanin, szpachla, podkład, lakier, bezbarwny) i było porządnie przez niespełna pół roku. Rok wcześniej (2003) zrobiłem na odwal się tylko z zewnątrz i też wystarczyło na pół roku... co gorsza, to sąsiad-kupiec to widział
  
 
Cytat:
2005-04-19 15:44:32, QLogic pisze:
Taaa, minia (ktos to jeszcze stosuje? ), hammerite - podobno straszne gorno, a kosztuje... Wszyscy polecaja do zabezpieczania blachy Brunoxa. Wchodzi w jakas tam interakcje z blacha, z rdza i podobno trzyma sie dluzej to wszystko kupy.



Ja mam w swoim sklepiku BRUNOXY troche drogie ale zchodzi jak świeze bułeczki gadalem z kilkoma znajomymi lakiernikami i mówili ze to dobra rzecz, ale kosztowna (100ml odrdzewiacza u mnie kosztuje 13 zł. ) ale niestetry.. ubytków to tym nie naprawicie...
  
 
a ten BRUNOX to odrdzewiacz czy jakas farba ktora sie maluje?
  
 
Ja czyszcze drzwi do zdrowego.
Smaruję cortaninem.
Oklejam wzdłuż drzwi od przedziego do tylnego chlapacza kół malarską taśmą monterską(w sklepie z farbami szerokości 30-50mm-3zł za rolkę 20mb).
Maluję najzwyklejszą minią 60% na czerwono.
Jak wyschnie to grubo Bitexrm na czarno.
Jak podeschnie zrywam taśmę i po robocie.
Na drugi rok poprawki w taki sam sposób.Tanio i bez bajerów.
Drzwi pod spodem tak samo po delikatnym zdjęciu osłon gumowych-zaczepy nie pękają.
Robiłem to już 2 raz.
Samochód ma jeździć a nie wyglądać.
Każdy ubytek lakieru zamalowuję na czerwono minią.
Do tej pory każdy sprzedawany przezemnie samochód znajdował szybko nabywców.
Ludzie wolą wiedzieć co kupują a nie co znajdą pod lakierem.
Sam kupując to też tak bym myslał.
Powodzenia.
  
 
ja mam rdze tylko od srodka...wiec zupelnie nie musi to wygladac
chcialbym tylko zeby rdza nie przeszla za szybko na zewnetrzna strone drzwi...
z tego co naraziw przeczytalem rozumiem ze najlepiej jednak malowac minia tak?
jest sens malowacna minie jeszcze jakis baranek czy bitex?
a jak najlepiej doczyscic?
dzieki wszystkim