[MKVII] czy macie doświadczenie z ELM 327, ver. 1,3a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś sprawdzał w essim interfejs ELM 327 ver. 1.3a i jak to chodzi?
  
 
dopisuje sie do pytania... co mozna zrobic za pomoca tego kabla w MK7 ??
  
 
Otrzymałem dzisiaj odpowiedź od sprzedawcy, że chodzi w MKVII, co trochę dziwi bo w opisie stoi, że dotyczy pojazdów od 2001r. Natomiast sprzedawca w auto-moto powiedział mi, że jeżeli chodzi
o roczniki forda do 2000r. to z interfejsami z allegro jest kicha. bo nie chcą się w ogóle łączyć z kompem. Trzeba zrobić jakąś kombinację kluczykiem (podobnie jak przy programowaniu immo) i za "n-tym"
razem złapie albo i nie. Nie wiem co myśleć, czekam na opinię kogoś kto to przećwiczył.
  
 
Ja kiedys pisalem chyba do 5 gosci ktorzy sprzedawaja te kable na Allegro. Pytalem czy z MK7 bedzie wspolpracowal i co mozna za pomoca tego kabla zrobic. Niestety do dnia dzisiejszego nie uzyskalem ani jednej odpowiedzi

Mam juz nawet oprogramowanie w pelnych wersjach wspolpracujace z tym intrefejsem. Jednak w dalszym ciagu nie wiem czy kupowac czy nie...
  
 
Masz na myśli to oprogramowanie, ktore sprzedają na allegro razem z
ELM 327, czy też inne?
  
 
to co daja na allegro to glownie darmowki lub dema do niczego sie nie nadajace. Pogrzebalem po sieci i znalazlem pelne wersje. Jednak nie mam jak przetestowac bo nie mam kabla.
  
 
Troche nie jestem w temacie ale czy MKVII ma OBD? Mam ten tabelek ale uzywam go do mondeo, w w eskorcie MKV nie ma obd bo troche kicha.

Na forum mondeo i podłączali auta z przed 2000 i chodzi wiec z eskortem tez powinno.
  
 
Cytat:
2009-10-30 10:40:26, Deny pisze:
Troche nie jestem w temacie ale czy MKVII ma OBD? Mam ten tabelek ale uzywam go do mondeo,



MK7 ma OBD na 100%

Co mozesz zrobic za pomoca tego kabla w mondeo??
  
 
Ja również mam gniazdo OBD u siebie tylko że jest ono zupełnie niekompatybilne z systemem OBD. Inny rodzaj transmisji danych. Jeżeli masz obsadzone piny 2 i 10 w gnieździe to transmisja jest J1850 PWM i teoretycznie powinien się połączyć (warunek komp EECV) natomiast jeśli masz odsadzone piny 3 i 11 to kicha. Jest to tzw szybka wymiana danych z kompa EECIV i ELM ani żaden interfejs OBD tego nie odczyta (tylko fordowski WDS/FDS2000). Można w tym przypadku czytać kody błyskowe za pomocą diody ale wymaga to wyprowadzenia dwóch dodatkowych kabli z kompa EECIV bo fabrycznie nie są wyprowadzone. bodajrze 17 i 48 pin z wtyczki sterownika silnika. Trochę się zagłębiałem w temat już jakiś czas temu.
  
 
W jednym z postów przeczytałem: "zwieramy wyprowadzenia nr 40 i 48 ze sobą, do wyprowadzenia nr 17 podłączamy ujemną końcówkę testera (krótsza nóżkę diody LED), dłuższą nóżkę w szeregu z rezystorem o rezystancji ok.2kOHM". Z tym, że to dotyczy opisu gniazda którego w moim MKVII nie ma. Zatem, czy w EECIV należy też zewrzeć 40 i 48?, może ktoś wie. Tak więc potwierdzało by się to, że w MKVII możemy zapomnieć o podłączeniu laptopa.
  
 
Abu wprowadzić komp w stan samodiagnostyki musimy podać masę na pin 48, czyli zewrzeć go z pinem 40 (gdzie jest masa na stałe). Natomiast pod pin 17 podłączyć diodę tak jak to pisałeś wyżej (przez opornik może być 1 kom do plusa). Dotyczy to wtyczki od kompa EECIV (80-pinowego) a nie gniazda diagnostycznego "OBD". Następnie po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" (nie odpalać silnika) rozpocznie się procedura samodiagnostyki i zostaną wymrógane kody błędów zapisane w pamięci kopmutera. Zupełnie tak jak w przypadku essów z 3-pinowym złączem diagnostycznym.
  
 
Witam

ja posiadam ten interface
i po testowane jest na paru wersjach silnikowych MK7
i działa jedynie z silnikami 1,3 EnduraE
z żadnym innym to nie współpracuje,

a dlaczego tak to działa już wyjaśniam

owszem w fordzie jest ODB ale I a interface współpracuje z ODB II
lub EEC V - wszędzie jest EEC IV...

a co można zrobić z interface ...

skasować błędy jeśli są jakieś
i odczytywać na bieżąco trochę parametrów pracy silnika,
i fajna rzecz - bo można też mieć pokazane na birząco spalanie paliwa ...

i to tyle co do jasności w tej kwestii .
  
 
interface chodzi tylko na ECCV przy odpwiednio zajetych pinach.
ja mam ECCV w 1.8 + piny, jakie musza byc zajete to 2, 5, 10 i 16.
u mnie smiga bez zarzutu.
  
 
Jak sprawdzić:
1/ Czy w essim jest EECIV, czy EECV ( EECV tylko mondeo?)
ja mam 1,6benzyna;90KM,1997r., - bylem przekonany że to IV?.
2/. OBD I ma inne gniazdo diagnostyczne niż OBD II?.
ja mam gniazdo 16-pin- myślę że to jest I.
3/. Radekbox, czy "zajęte piny" tzn. wykorzystane, wyprowadzone w gniazdzie OBD, a pozostałe są wolne, nie ma metalowych styków?
4/.Bzikol, "wszędzie jest EEC IV", - masz na myśli eskorty MK VII?
5/. Skuter, czy gniazdo samodiagnostyki nie powinno być wyprowadzone wewnątrz komory silnika w MK VII, jeżeli tak gdzie go szukać?
  
 
Cytat:
2009-11-01 09:13:41, sambor2 pisze:
Jak sprawdzić:
1/ Czy w essim jest EECIV, czy EECV ( EECV tylko mondeo?) ja mam 1,6benzyna;90KM,1997r., - bylem przekonany że to IV?.
2/. OBD I ma inne gniazdo diagnostyczne niż OBD II?. ja mam gniazdo 16-pin- myślę że to jest I.
3/. Radekbox, czy "zajęte piny" tzn. wykorzystane, wyprowadzone w gniazdzie OBD, a pozostałe są wolne, nie ma metalowych styków?
4/.Bzikol, "wszędzie jest EEC IV", - masz na myśli eskorty MK VII?
5/. Skuter, czy gniazdo samodiagnostyki nie powinno być wyprowadzone wewnątrz komory silnika w MK VII, jeżeli tak gdzie go szukać?



ad.1 i ad. 4 w każdym silniku w MK7 jest EEC IV poza 1,3 (EEC V) - w mondeo MK2 było inne sterowanie (komp.) silnika i tam już wszędzie EECV

ad. 2 przy EEC V zawsze gniazdo jest 16 pin - ale i w przypadku EEC VI też można takie w większości przypadków spotkać,

ad. 5 gniazdo 16 pinowe jest przy słupku od strony pasażera z przodu, pod plastikiem, natomiast to do diagnozy za pomocą diody znajduje się przeważnie w komorze silnika ...

ad. 3 - są obsadzone te piny które powinny być - reszty brak blaszek ...
  
 
Cytat:
2009-11-01 08:57:20, radekbox pisze:
interface chodzi tylko na ECCV przy odpwiednio zajetych pinach. ja mam ECCV w 1.8 + piny, jakie musza byc zajete to 2, 5, 10 i 16. u mnie smiga bez zarzutu.



czy Twój silnik to 130 KM ?? i jaki ma komp ?? bo ja testowałem z silnikiem 115 i tam nie działa tak samo jak 105 KM ...

  
 
Mój silnik to zetec 1.6 benzyna; 1997r. 90KM i myślę że ma EEC IV?, gniazdo od strony pasażera ma 16 pin, ale tylko kilka obsadzonych. Niestety w komorze silnika nie ma gniazda do samodiagnostyki diodą.
Po odsłonięciu kompa niestety nie widać jego złącza 60 pin i zapewne trzeba go wyjąć, ale trochę się tego obawiam, essi ma już 12 lat i niewykluczone, że przy wyciąganiu polecą jakieś końcówki, ale jak trzeba to trudno. Zatem będę musiał zrobić sobie gniazdo dla diody i wyprowadzę z kompa końcówki 17,40 i 48. Szkoda, że się nie do połączyć ELM.
  
 
radekbox możesz mi podać oznaczenie twojego kompa?
  
 
Otrzymałem właśnie info, że ELM będzie pracował w 1,6 zetec z 97r. jeżeli silnik ma kod L1E, jak to sprawdzić?.
  
 
Cytat:
2009-11-02 14:49:36, sambor2 pisze:
Otrzymałem właśnie info, że ELM będzie pracował w 1,6 zetec z 97r. jeżeli silnik ma kod L1E, jak to sprawdzić?.

No to Cię troche zmartwie, mam ten interfejs, mam zeteca 1.6 16v L1E 98 r i ni grzyba nie drgnie na kilku różnych programach. inne furki oczywiście śmigają. No ale życzę powodzenia, może u Ciebie wystartuje, kod z symbolem powinienes miec na tabliczce znamionowej, u mnie jest, pozdro

[ wiadomość edytowana przez: xplosiv dnia 2009-11-02 15:02:36 ]