Slabe hamulce 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej...zwracam sie z prośbą o pomoc,bo nie wiem gdzie szukać przyczyny tego ze ile bym nie naciskał hamulca (przy wylączonym silniku) to nigdy nie staje sie on twardy, a podczas jazdy lapie praktycznie na samym koncu, przewody wymienione, układ odpowietrzony (przynajmniej tak sie mi sie wydaje nowe bębny i tłoczki z tyłu, tarcze i okładziny tez nie wyglądaja na zjechane, przecieków też nie widać, próbowaliśmu z nową pompa od fiata bo akurat tak pod ręka była i to samo coż to może sie dziać, z góry wielkie dzięki.
  
 
Cieknace NOWE tylne tloczki (fenox?) - sprawdz pod gumka tloczka czy nie jest mokro - jesli tak-wstaw delphi
Nie naciagnieta linka recznego
Peczniejace przewody gumowe
Niewyregulowany "tloczek" serwa

i masa innych

Ja mysle ze to jest winna pompa hamulcowa, czy pompa z fiata na pewno byla NOWA ? czy moze z jakis starych zapasow? albo uzywana, ale sprawna (!?)
Tak wlasnie dostalem od kumpla pompke z fiata (duzego) i mialem takie same objawy - wstaw delphi z malucha/pornoleza fiata 125
  
 
a wie ktoś, czy da się i jak się reguluje tłoczek w serwie w Samarze? Mam oryginalny układ hamólcowy, poza wymienionymi przewodami gumowymi. cylinderki z tyłu orginalne, nie ciekną, ręczny wyregulowany, klocki z przou nowe, tarcze też jeszcze grube (coś ponad 11 mm mają)
A hamulec jest dość głęboki. w poruwnaniu z Samarą znajomego to jest głębszy o jakieś 4 - 5 cm.
Wymieniłem serwo, zaworek serwa i przewód ciśnieniowy. Nic nie pomogło.

ma ktoś pomysł jakiś? nie widze nigdzie regulacji wysokości pedału hamulca na serwie. Denerwuje mnie trochę taki niski hamulec.
  
 
ja bym stawiał na pompę hamulcową... Miałem podobny przypadek, a więc wymieniłem pompę hamulcową i teraz GIT! Do tego wymienilem wszystkie przewody hamulcowe gumowe nawet i te rurki metalowe do tego tłoczki przod/tyl bebny klocki i problem rozwiazany ;] jak depne na hamulec kola blokuje a z opon dym idzie
  
 
nie no jak nacisnę na hamólec to zatrzymuje mi koła bez problemu, tylko nisko strasznie. Popatrze za jakąś pompą hamólcową, albo może starą można regenerować? Bo jakość dzisiejszych części każdy zna :/
  
 
Lepiej chyba kupić całą nową
  
 
Delphi z fiata
  
 
ja jak odrestaurowywalem ladzinke to zapodalem jej nowa pompke, nowy przewod do serwa, klocki, tloczki, szczeki, linki recznego i plyn wymienilem na nowy
zarowno przed jaki i po regeneracji hamulce byly brzytwa, wazne jest zeby wszystko pracowalo, zarowno zaciski jak i tloczki w nich oraz cylinderki z tylu. wydaje mi sie ze najwazniejsze to szczelny i dobrze odpowietrzony uklad oraz wlasciwa regulacja linki
  
 
problem rozwiązany. Okazało się że zarówno stary jak i nowy przewód podciśnieniowy były wadliwe. Oba były zparciałe i pękły lekko. Ciekawe ile ten "nowy" przewód leżał w sklepie
Załatwiłem podwójny przewód gumowy w oplocie, założyłem i hamulec wrócił do normy.
  
 
A jeśli wymienione są wszystkie przewody, zaciski z przodu, tłoczki z tylu, nowa pompa hamulcowa i cały układ odpowietrzony a hamulce nadal łapią dopiero głęboko to może to być wina serwa ? bo juz pomysły się kończą
  
 
Cytat:
2008-10-31 15:38:18, MisUszatek pisze:
A jeśli wymienione są wszystkie przewody, zaciski z przodu, tłoczki z tylu, nowa pompa hamulcowa i cały układ odpowietrzony a hamulce nadal łapią dopiero głęboko to może to być wina serwa ? bo juz pomysły się kończą



To moze byc tez wina pompy... niestety nowe czesci czesto gesto bywaja felerne...
  
 
Witam
Cytat:
2008-10-31 15:38:18, MisUszatek pisze:
A jeśli wymienione są wszystkie przewody, zaciski z przodu, tłoczki z tylu, nowa pompa hamulcowa i cały układ odpowietrzony a hamulce nadal łapią dopiero głęboko to może to być wina serwa ? bo juz pomysły się kończą



Wina serwa to raczej nie jest, uszkodzone serwo daje efekt twardego wysokiego hamulca, jeśli jest sprawne to jeśli trzymamy nogę na hamulcu i odpalimy silnik to pedał hamulca wyraźnie się zapadnie, jeśli szwankuje nie będzie różnicy.
Pompę najlepiej sprawdzić wciskając hamulec do końca i trzymać nogę ze stałym naciskiem, jeśli pedał powoli "wpada", oznacza to że pompa "przepuszcza" i jest do wymiany..
Ważne jeszcze czy hamulce są dobrze odpwietrzone, jeśli kilkaktrotne szybkie naciskanie na hamulec powoduje że pedał wyraźnie się podnosi i twardnieje to na bank masz zapowietrzone hamulce, jeśli były dobrze odpowietrzone, oznacza to za masz gdzieś przeciek w układzie, albo na samej pompie.
Przeciek na pompie może być czasem niewidoczny, jeśli płyn wycieka do serwa, wydaje się że jest natomista może się płyn wydostawać pod wykładzinę w okolicach pedałów*
I jeszcze jedno, warunkiem poprawneg, skutecznego działąnia hamulców w ukłdzie jak w Ładnej, jest wstępnie napięta linka ręcznego, wystaczy ją np. zdjąć zptrzy sprawnych hamulcach a ich skuteczność drastycznie spada.

* w dobie poprawności politycznej użyte tu słowo oznacza tylko i wyłącznie urządzenie do sterowania mechanizmami w samochodzie i nic innego
  
 
Nic nie piszesz ze tloczki i przewody masz nowe- ale zakladam ze wlasnie tak jest. Druga sprawa - niestety tak jest ze nowe czesci wcale nie gwarantuja ze sa sprawne. Dotyczy to szczegolnie hydrauliki-a juz bardzo szczegolnie tloczkow hamulcowych tylnych.
Sprawdz czy elementy sa sprawne i bez wyciekow-pod oslonkami antypylowymi - zwlaszcza z tylu- jesli jest choc troszke wilgotno znaczy ze ciekna- wymiana gumek niewiele pomorze - i pamietaj ze gumki uszczelniajace sa w srodku- nie na zewnatrz.
  
 
co do układu to można powiedzieć ze cały jest nowy, od wężyków po nowe zaciski (całe), tłoczki z tyłu, nawet trójnik jest nowy bo rozwalony był, wycieków na wężykach nie ma bo przewrażliwiony na tym punkcie jestem po całych tych problemach, łączniku serwa i pompy tez sucho, pytanie natomiast czy jeśli nawet byłby delikatny przeciek na tłoczkach czy przednich czy tylnych to czy pedał by się nie robił twardy choć na chwile ? a w temacie odpowietrzania, w układzie takim jak jest w mojej ładnej, tzn trójnik z tyłu, to odpowietrzanie zaczyna się od tylnego koła od strony pasażera ?
  
 
Witam
Cytat:
2008-11-01 18:34:44, MisUszatek pisze:
a w temacie odpowietrzania, w układzie takim jak jest w mojej ładnej, tzn trójnik z tyłu, to odpowietrzanie zaczyna się od tylnego koła od strony pasażera ?


Tak, w tej kolejnosci, ważne jest aby tylnia oś była normalnie dociązona, inaczej nie odpowietrzysz tylnich kół.