| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-10-18 10:33:50 Cieknace NOWE tylne tloczki (fenox?) - sprawdz pod gumka tloczka czy nie jest mokro - jesli tak-wstaw delphi
Nie naciagnieta linka recznego Peczniejace przewody gumowe Niewyregulowany "tloczek" serwa i masa innych Ja mysle ze to jest winna pompa hamulcowa, czy pompa z fiata na pewno byla NOWA ? czy moze z jakis starych zapasow? albo uzywana, ale sprawna (!?) Tak wlasnie dostalem od kumpla pompke z fiata (duzego) i mialem takie same objawy - wstaw delphi z malucha/pornoleza fiata 125 |
Przemek_21083 Kandydat na Kandaydata Łada Samara 21083 Łodygowice | 2008-10-19 14:23:30 a wie ktoś, czy da się i jak się reguluje tłoczek w serwie w Samarze? Mam oryginalny układ hamólcowy, poza wymienionymi przewodami gumowymi. cylinderki z tyłu orginalne, nie ciekną, ręczny wyregulowany, klocki z przou nowe, tarcze też jeszcze grube (coś ponad 11 mm mają)
A hamulec jest dość głęboki. w poruwnaniu z Samarą znajomego to jest głębszy o jakieś 4 - 5 cm. Wymieniłem serwo, zaworek serwa i przewód ciśnieniowy. Nic nie pomogło. ma ktoś pomysł jakiś? nie widze nigdzie regulacji wysokości pedału hamulca na serwie. Denerwuje mnie trochę taki niski hamulec. |
pcmaniaki SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Stalowa wola | 2008-10-19 14:46:13 ja bym stawiał na pompę hamulcową... Miałem podobny przypadek, a więc wymieniłem pompę hamulcową i teraz GIT! Do tego wymienilem wszystkie przewody hamulcowe gumowe nawet i te rurki metalowe do tego tłoczki przod/tyl bebny klocki i problem rozwiazany ;] jak depne na hamulec kola blokuje a z opon dym idzie |
Przemek_21083 Kandydat na Kandaydata Łada Samara 21083 Łodygowice | 2008-10-19 19:23:11 nie no jak nacisnę na hamólec to zatrzymuje mi koła bez problemu, tylko nisko strasznie. Popatrze za jakąś pompą hamólcową, albo może starą można regenerować? Bo jakość dzisiejszych części każdy zna :/ |
PaQu SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Łódź | 2008-10-26 20:11:59 Lepiej chyba kupić całą nową |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-10-26 20:54:45 Delphi z fiata |
Przemek_21083 Kandydat na Kandaydata Łada Samara 21083 Łodygowice | 2008-10-27 08:14:24 problem rozwiązany. Okazało się że zarówno stary jak i nowy przewód podciśnieniowy były wadliwe. Oba były zparciałe i pękły lekko. Ciekawe ile ten "nowy" przewód leżał w sklepie
Załatwiłem podwójny przewód gumowy w oplocie, założyłem i hamulec wrócił do normy. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2008-11-01 11:10:02
To moze byc tez wina pompy... niestety nowe czesci czesto gesto bywaja felerne... |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2008-11-01 13:26:31 Witam
Wina serwa to raczej nie jest, uszkodzone serwo daje efekt twardego wysokiego hamulca, jeśli jest sprawne to jeśli trzymamy nogę na hamulcu i odpalimy silnik to pedał hamulca wyraźnie się zapadnie, jeśli szwankuje nie będzie różnicy. Pompę najlepiej sprawdzić wciskając hamulec do końca i trzymać nogę ze stałym naciskiem, jeśli pedał powoli "wpada", oznacza to że pompa "przepuszcza" i jest do wymiany.. Ważne jeszcze czy hamulce są dobrze odpwietrzone, jeśli kilkaktrotne szybkie naciskanie na hamulec powoduje że pedał wyraźnie się podnosi i twardnieje to na bank masz zapowietrzone hamulce, jeśli były dobrze odpowietrzone, oznacza to za masz gdzieś przeciek w układzie, albo na samej pompie. Przeciek na pompie może być czasem niewidoczny, jeśli płyn wycieka do serwa, wydaje się że jest natomista może się płyn wydostawać pod wykładzinę w okolicach pedałów* I jeszcze jedno, warunkiem poprawneg, skutecznego działąnia hamulców w ukłdzie jak w Ładnej, jest wstępnie napięta linka ręcznego, wystaczy ją np. zdjąć zptrzy sprawnych hamulcach a ich skuteczność drastycznie spada. * w dobie poprawności politycznej użyte tu słowo oznacza tylko i wyłącznie urządzenie do sterowania mechanizmami w samochodzie i nic innego |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-11-01 14:09:07 Nic nie piszesz ze tloczki i przewody masz nowe- ale zakladam ze wlasnie tak jest. Druga sprawa - niestety tak jest ze nowe czesci wcale nie gwarantuja ze sa sprawne. Dotyczy to szczegolnie hydrauliki-a juz bardzo szczegolnie tloczkow hamulcowych tylnych.
Sprawdz czy elementy sa sprawne i bez wyciekow-pod oslonkami antypylowymi - zwlaszcza z tylu- jesli jest choc troszke wilgotno znaczy ze ciekna- wymiana gumek niewiele pomorze - i pamietaj ze gumki uszczelniajace sa w srodku- nie na zewnatrz. |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2008-11-01 21:15:20 Witam
Tak, w tej kolejnosci, ważne jest aby tylnia oś była normalnie dociązona, inaczej nie odpowietrzysz tylnich kół. |