Nowe łyse opony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś przy zmianie kół na zimowe zauważyłem że przednie letnie opony są zjechane do ograniczników (nowe kupione i założone w kwietniu tego roku) Te z tyłu wyglądają prawie jak nówki. Opony to ROTEX-y H2000 195/60. Co może być przyczyną tak szybkiego zdarcia gumy???

  
 
Rotex? a co to za firma, pierwsze slysze
Starte sa rowno na calej powierzchni czy jednej strony - wtedy kat nachylenia kola masz skopany i tnie opone rowne.
Jak sa rowno znaczy ze masz zbyt ciezka noge i lubisz palic gume, choc z tego co wiem, to Omega jest tylnonapedowa, wiec moze sa ch...owe opony, a moze sprzedali Ci zuzyte, a moze to nie ogranicznik tylko kamyczek? Mozliwosci moze byc wiele.
  
 
opony były całkiem nowe ROTEX to niby opony z grupy michelin.
Zjechane są równiutko na calej powierzchni. I na pewno to nie kamyszek. One sa prawie łyse
  
 
To ja bym od serca porozmawial z ludzmi co Ci je sprzedali i zalozyli.
  
 
Lubisz ostrą jazdę i ostre hamowanie?
Szybkie wchodzenie w zakręty?

Mnie opony starczają na 3-6 tys km, czasem mniej.
  
 
Ale kolega ma Omege B 2,5 TDS 140 kuni, a ty Piotrze masz lotka
  
 
tak ale mowimy tu o przednich gumach...
  
 
Cytat:
Ale kolega ma Omege B 2,5 TDS 140 kuni



to znaczy że 2,5 TD nie można hamować ostro?? czy ostro wchodzić w zakręty??? -
  
 
Cytat:
2008-10-31 10:10:17, Pabelo pisze:
tak ale mowimy tu o przednich gumach...


Hamowanie drze głównie przednie nie? Ślizgać się można też przodem. To jest dodatkowo dość ciężkawy diesel rzędówka. Piotrek może mieć rację
  
 
Cytat:
2008-10-30 21:04:57, PiotrS pisze:
Lubisz ostrą jazdę i ostre hamowanie? Szybkie wchodzenie w zakręty? Mnie opony starczają na 3-6 tys km, czasem mniej.



Nówki sztuki starcza Ci na 3-6kkm?
To jak Ty Piotrze jezdzisz i gdzie, bo chyba nie po drogach lokalnych? no chyba ze na zimowkach zasuwasz
  
 
Fatboy, to zbieżność inaczej ustawiona, Piotr już o tym mówił.



  
 
Wiktor OK zbieznosc, ale 3-6kkm? Nie kojarze jaka Piotr ma zbieznosc, ale to musi byc makabryczna zbieznosc jak opony tylko na tyle starcza.
  
 
Jak masz koła postawione w tzw. negatywach (czyli tak / obok tego powinien być ukośnik w drugą stronę ale znika po wysłaniu posta), to ścierasz głownie wewnętrzny bieżnik (chyba, że naprawdę trzymasz gaz na krętym torze - to powiedzmy, że schodzi w miarę cała opona). Piotr ma jeszcze względnie łagodne negatywy, można jeździć powiedzmy "cywilnie". Natomiast tutaj chyba nie chodzi o nierównomiernie starty bieżnik, a kompletnie łyse, równomiernie zjechane gumy. I powiem szczerze, że nie mogę zrozumieć w jaki sposób tylne (napędowe) opony masz w dobrym stanie, a przód zjechany do zera (może kiedyś wybrałeś się na drift na podwójnym gazie i nie pamiętasz jak potem na szybko przerzucałeś zjechane tyły na przód?? ).


[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2008-10-31 19:15:30 ]
  
 
Być może dużo kręcenia na postoju np parkowanie itp. a z przodu ciężki silnik to gume zostawia na asfalcie. Kumpel w mesiu tak wycierał opony. Ale czy to wytłumaczenie??? i czy to to??? tego nie wiem
  
 
Dla mnie również to jest zagadka

Przednie opony równomiernie starte przy RWD, to chyba awykonalne

Przy startach-hamowaniach byłyby raczej starte nierównomiernie

Chyba, że zamienił i zapomniał
  
 
Przecież niezależnie od rodzaju napędu, przednie silniej hamują i silniej dociska je wtedy do asfaltu, tym bardziej, że kolega ma ciężki silnik.
Tylko musiałby nieźle "nurkować" przy hamowaniu.
  
 
miękka guma szybko sie zużywa , zwłaszcza jak cos jest tańszym odpowiednikiem czegoś....
to taj jakbys kupił ukraińskie prezerwatywy w sklepie z dewocjonaliami , niby firmowe ale jakoś tak nieswojo
kup porządne gumy nawet uzywki , mniejsze ryzyko
  
 
A więc tak koledzy
Dzisiaj bojąc się o zimówki pojechalem na stacje sprawdzic zbierzność i zawieche. Odziwo wszystko jest jak nalezy. Znajomy mechanik mi cos napomnial ze Rotexy to nalewki moze ktos cos slyszal o tych oponach???

  
 
Panowie kiedyś kupiłem nowe opony starczyły mi na 6 tys km
teraz kupuję takie co mają 6 mm i to starcza na jeden dobry kjs.
Zmeiniam co kilka miesiecy co prawda teraz mniej bo auto psuje skrzynie biegów. W Ślesinie zdarłem do końca.
W Wyrazowie zostało jeszcze ze 3 mm, zresztą dla mnie każde 1 tys km to szybka i fajna jazda stąd

Eryk zacznij jeździć ostro to zobaczysz. Hamowanie z przodu jest mocniejsze niź z tyłu a opona traci gumę podczas hamowania i skręcania, stąd tył jak nie palisz dłużej wytrzymuje.
  
 
Cytat:
2008-11-01 08:45:11, PiotrS pisze:
teraz kupuję takie co mają 6 mm i to starcza na jeden dobry kjs. Zmeiniam co kilka miesiecy co prawda teraz mniej bo auto psuje skrzynie biegów.


Ja robie tak samo. Tyle, że tył leci szybciej niż przód, ale to chyba sprawa szpery i ciężkiej podeszwy...
No i kartofli na pokładzie