Silnik krokowy wymieniony, ale...!! POMOZCIE PROSZE !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie koledzy i mechanicy pomozcie prosze. moj essi juz dziala mi na nerwy. napisalem kilka postow na ten temat i myslalem ze poradzilem sobie z tym rpblemem.
na poczatku ford skakal, szarpal i tracil obroty do zera podczas jazdy. kilka dni temu kupilem nowy silnik krokowy i wymienilem go. teraz autko nie traci obrotow i nie gasnie przed kazdym skrzyzowaniem ale... caly czas szarpie i skacze podczas jazdy, tak jakby nie dostawal paliwa albo... sam nie wiem co. czytalem ze lewe powietrze ale nie wiem gdzie to sprawdzic bo wszyetko jest dokrecone ok. moze cos z wtryskiem, gaznikiem, fiiltrem paliwowym- nie znam sie za bardzo ale nie ma problemu zebym sie nauczyl? spotkal sie ktos z czyms takim? poradzcie cos prosze
  
 
gaznika to Ty nie masz

sprawdz zawor odpowietrzenia skrzyni.
zobacz ten zaworek:
klik
jesli gumowe przewody od niego peda sprawne to go zatkaj, jak na zdjeciach.

jeden przewod gumowy jest w ksztalcie L, jak na zdjeciu a drugi jest pod obubowa termostatu i idzie az do koeltora ssacego - jego tez sprawdz czy jest caly
  
 
Może warto by było kontunuować wątek...
Temat stary jak świat:
1.Filtry
2.Świece
3.Przewody WN
4.Przepustnica+potencjometr
5.Reset kompa
6.Śmieci w paliwie
7.Błędy kompa
8.Odpowietrzenie skrzyni korbowej
...

  
 
teraz to sobie poczytalem troche na te tematy. kurcze ale mozliwosci :/ trzeba sie zabrac do roboty
1.Filtry - poietrzea wymieniony, paliwa nawet nie wiem gdzie znalezc i nie wiem czy sam jestem w stanie wymienic, niemam kanalu i mam mozliwosc grzebanie tylko z goru w silniku
2.Świece - wymienione
3.Przewody WN - przewody wysokiego napiecie? co to ?gdzie to ?
4.Przepustnica+potencjometr
5.Reset kompa - jak sie robi reset kompa? u mnie pomagalo czasami wlacz/wylacz essi
6.Śmieci w paliwie - to sie wiaze chyba z filtrm paliwa co? nawet nie wiem jak wyczyscic bak :/
7.Błędy kompa - nie bylem w serwisie a jak sa bledy kompa to co? sprzedac?
8.Odpowietrzenie skrzyni korbowej - za to wezme sie jeszcze dzis

faktycznie temat stary jak swiat !! :// nie wiedzialem ze essi maja takie problemy.
  
 
moge byc tez zimne luty w skrzynce bezpiecznikowej

jesli sa bledy na kompie to sie je kasuje, odlaczajac klemy na kilkanascie minut
  
 
wiele razy już było, ale dla przypomnienia
reset kompa:

Odłączasz akus na ciepłym silniku - najlepiej
czekasz do ostygnięcia silnika (minimum 30 minut) i możesz podłączyć z powrotem klemy
odpalasz auto i zostawiasz na ok 3-5 minut (silnik cały czas chodzi - może wariować troszkę z obrotami )
i teraz 2 opcje:
1. wiadasz w auto i robisz jakieś 15-20 km dość żwawym tempem, ale bez katowania
2. wsiadasz do auta i na długość fajki tj ok 5 minut trzymasz mu jakieś 1200 obr
po tym zabiegu komp powinien wystroić się na nowo
 
 
Cytat:
2008-08-06 10:32:46, michu07 pisze:
wiele razy już było, ale dla przypomnienia reset kompa: Odłączasz akus na ciepłym silniku - najlepiej czekasz do ostygnięcia silnika (minimum 30 minut) i możesz podłączyć z powrotem klemy odpalasz auto i zostawiasz na ok 3-5 minut (silnik cały czas chodzi - może wariować troszkę z obrotami ) i teraz 2 opcje: 1. wiadasz w auto i robisz jakieś 15-20 km dość żwawym tempem, ale bez katowania 2. wsiadasz do auta i na długość fajki tj ok 5 minut trzymasz mu jakieś 1200 obr po tym zabiegu komp powinien wystroić się na nowo


dodam, że jeśli masz lpg, to dopiero po całkowitym resecie przełączasz na lpg.
  
 
dziekuje wam, dam znac co uda mi sie zrobic. zaczne chyba od reseta bo to najprostsze nie mam LPG ale w przyszlosci zaloze pod warukiem ze essi bedzie calkowicie sprawny

[ wiadomość edytowana przez: franek1969 dnia 2008-08-06 11:37:59 ]
  
 
narazie zrobilem restart kompa. poki co pomoglo ale zobaczymy jutro jak robie dluzsza trase
  
 
Cytat:
2008-08-06 19:59:32, franek1969 pisze:
narazie zrobilem restart kompa. poki co pomoglo ale zobaczymy jutro jak robie dluzsza trase




zawsze trzeba zrobić reset kompa po wymianie elementów ktore on steruje i które dają jakieś sygnały dla komputera ...
inaczej komputer nie wie że masz nowe sprawne elementy ...

życzę jak najmniej problemów z esim
  
 
Obstawiam filtr paliwa !!!

Podjedź na jakiś parking strzeżony gdzie mają najazd, takowe się jeszcze zdarzają. Na schemacie na czerwono masz zaznaczony filtr



Jak wejdziesz pod samochód od przodu, to za skrzynią biegów łeb do góry i na ściance za pomocą grubej opaski Przykręcony jest filtr. Zdejmujesz przewody, jeżeli są oryginalne to bedą tylko na zaciski odkręcasz stary filtr, zakładasz nowy, przewody i jazda.

Acha !! Nie ubieraj tylko koszuli do garnituru bo cała zafajczysz paliwem.
  
 
a jeszcze jedno spostrzerzenie. essi skacze zawsze jak jest cieply! czy moze byc to jakas konkretna czesc ?
  
 
Cytat:
2008-08-06 10:12:07, franek1969 pisze:
teraz to sobie poczytalem troche na te tematy. kurcze ale mozliwosci :/ trzeba sie zabrac do roboty 1.Filtry - poietrzea wymieniony, paliwa nawet nie wiem gdzie znalezc i nie wiem czy sam jestem w stanie wymienic, niemam kanalu i mam mozliwosc grzebanie tylko z goru w silniku 2.Świece - wymienione 3.Przewody WN - przewody wysokiego napiecie? co to ?gdzie to ? 4.Przepustnica+potencjometr 5.Reset kompa - jak sie robi reset kompa? u mnie pomagalo czasami wlacz/wylacz essi 6.Śmieci w paliwie - to sie wiaze chyba z filtrm paliwa co? nawet nie wiem jak wyczyscic bak :/ 7.Błędy kompa - nie bylem w serwisie a jak sa bledy kompa to co? sprzedac? 8.Odpowietrzenie skrzyni korbowej - za to wezme sie jeszcze dzis faktycznie temat stary jak swiat !! :// nie wiedzialem ze essi maja takie problemy.


Ad.3 przewody WN to przewody Wysokiego Napięcia otwireasz maskę i "na silniku" idą 4 takie kabelki (grubsze od innych) nie sposób ich nie zauważyć.
  
 
Cytat:
2008-08-07 10:55:05, seba2020 pisze:
Ad.3 przewody WN to przewody Wysokiego Napięcia otwireasz maskę i "na silniku" idą 4 takie kabelki (grubsze od innych) nie sposób ich nie zauważyć.



aha czyli do swiec ) ok to jeszcze nie wymienione ale wydaja sie byc ok )
  
 
Cytat:
2008-08-07 11:16:45, franek1969 pisze:
aha czyli do swiec ) ok to jeszcze nie wymienione ale wydaja sie byc ok )


a to spryskaj je z góry wodą z jakiegoś pojemnika po płynie do szyb. Jak zacznie przerywać, to znaczy mają przebicia (czasami też widać je w nocy)...
  
 
koledzy !! dalej nic ://

1.Filtry - poietrzea wymieniony, paliwa jeszcze nie
2.Świece - wymienione
3.Przewody WN - sprawne
4.Przepustnica+potencjometr - co i jak i gdzie?
5.Reset kompa - zrobiony
6.Śmieci w paliwie - czyli wykrecic filtr paliwa ?
7.Błędy kompa - nie wiem, nie jade do serwisu
8.Odpowietrzenie skrzyni korbowej - zrobione wg instrukcji, zatkane sruba koncowki i dalej nic

zrobilem co moglem ale nic to nie pomoglo. essi dalej skacze jak kangoo. a najlepsze to ze dopiero jak sie zagrzeje czyli jakies 15-20 km drogi i zaczyna swirowac :/

jakies sugestie ?
  
 
Nie chcę się powtarzać ale wymień filtr paliwa !!!
  
 
1. wszystkie filtry
2 sonda
3. potemcjomter przepustnicy (jest tam gdzie konczy sie linka od gazu przykrecony do przepustnicy )
  
 
Cytat:
2008-08-07 20:01:23, przemek_81 pisze:
Nie chcę się powtarzać ale wymień filtr paliwa !!!


koledzy jeszcze jedno pytanko. znalazlem miejsce na jednej gumie gdzie bierze lewe powietrze. zaizolowalem to tasma ale dalej szarpie wiec dzis ide kupic filtr paliwa ale pytanie...
jak wymieniam filtr paliwa to spada mi cale paliwo z baku czy tylko troche ?
  
 
Cytat:
2008-08-11 11:09:22, franek1969 pisze:
koledzy jeszcze jedno pytanko. znalazlem miejsce na jednej gumie gdzie bierze lewe powietrze. zaizolowalem to tasma ale dalej szarpie wiec dzis ide kupic filtr paliwa ale pytanie... jak wymieniam filtr paliwa to spada mi cale paliwo z baku czy tylko troche ?



tyle co jest w filtrze, czyli prawie nic ...