Wentylacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Od dawna wydawalo mi sie ze wentylacja w Espero jest nie do konca dopracowana. W lecie zawsze z kratek wentylacji bucha goracem, a nie mam klimy, wiec postanowilem zbadac problem.
Kanal wentylacji w komorze silnika przez ktory jest zasysane powietrze nie jest izolowany. Kupilem więc w Castoramie taśmę bitumiczną do uszczelniania dachu - Soudalband czy jakoś tak, samoprzylepna pokryta folią aluminiową. Szerokość 7,5 cm (były też szersze) dł 10 metrów, cena ok. 20 zł. Okleilem nią kanał wentylacji, było z tym sporo kłopotu, bo miejsca niewiele, przeszkadza zbiornik płynu wspomagania kier. ale jakoś tego dokonałem.
Efekt - w samochodzie jest znacznie ciszej, choć tego nie oczekiwalem, Dźwięk silnika jest jakiś inny, i sam wentylator ukladu wentylacji pracuje jakby ciszej. Co do temperatury powietrza plynacego z kratek - wydaje mi sie ze jest poprawa, choć może to tylko moje subiektywne odczucie. Ogólnie rzecz biorąc warto bylo, poswiecilem na operacje łącznie z testami na niepalność tej taśmy ok. 2 godzin. Tasmy zostalo sporo i poprzyklejam ją np. do blach drzwi pod tapicerką, może uzyskam jeszcze dodatkowe wyciszenie?
Polecam i pozdrawiam

Robert
  
 
A były większe kawałki ? Takie 50 X 30 cm ? Jak tak, to w jakich cenach ?


Wyciszenie zostawiam na sierpień
  
 
szerokość taśmy do 30 cm. http://www.soudal.pl/dekarskie/soudaband.htm
  
 
A nie wpłynie to na temperature dmuchawy w zime!

Właśnie Panowie jak wyciszyc troche kabine. Chodzi o szum powietrza, no i silnika jak sie da.
Bede zdejmowal obydwa boczki z przodu. Co mam zrobic.

Moze jakies rady
  
 
ja mam wiekszy problem, mam strasznie glsone opony, wprawdzie opony super bo BFGoodrich profiler G ale glosne jak cholera, ale temu sie chyba nie da zaradzic ???
  
 
Cytat:
2003-06-15 14:15:25, FGM pisze:
A nie wpłynie to na temperature dmuchawy w zime!

Właśnie Panowie jak wyciszyc troche kabine. Chodzi o szum powietrza, no i silnika jak sie da.
Bede zdejmowal obydwa boczki z przodu. Co mam zrobic.

Moze jakies rady




Podstawowa rada to wyszukiwarka

Kup maty bitumiczne i wyklej nimi blachę pod boczkiem. Jeden z kolegów (zapomniałem Nicka) zastosował specjalną pastę do wyciszenia przegrody. Efekt jest taki, że przy 3500 obr. nie słychać silnika
  
 
Dzieki poszukam , mam nadzije ze znajde.

A taka mata to nie wplywa zle na blache?
  
 
Cytat:
2003-06-15 14:48:17, FGM pisze:
Dzieki poszukam , mam nadzije ze znajde.

A taka mata to nie wplywa zle na blache?




Zjeść, nie zje
  
 
A testowal juz ktos mase bitumiczna w spray'u?
  
 
Robert, gdzie ja mam to zaizolowac, ogladalem silnik i nic nie widze. Ja mam 1.8

Nie mam zielonego pojecia co Ty oblepiles?

Podpowiedz - prosze
  
 
W komorze silnika pod przednia szyba po stronie pasażera jest umieszczony wentylator dmuchawy. Tkwi on w czarnej obudowie, ktora jest jednoczesnie kanalem doprowadzajacym powietrze do wnetrza samochodu. To wlasnie ten kanal najpierw odtluscilem benzyna ekstrakcyjna i oblepilem tasmą. NIe mam aparatu, ale moze inni koledzy Ci podpowiedzą?

Do Ptaszyny:
Gdzie mozna kupic taka mase bitumiczna w spraju? Bo mysle ze moznaby nią obepic to i owo... np. pod deska rozdzielcza. Ja myslalem nawet o piance poliuretanowej, ale mysle ze masa bitumiczna bylaby lepsza.

Robert
  
 
Robert dzieki, juz wiem co to jest i zrobie zdjecia jak bede to robil co by admin mogl na stronke wlepic.
Ja szukalem jakies rury,a to takie ufo duze!!!!!

Robert a rzeczywiscie jest ciszej w kabinie?
  
 
Czy jest ciszej?
Uwazam ze tak, ale moze to moja autosugestia? IMO dzwiek silnika jest inny, bo teraz w trasie slysze glownie skrzynię biegów, silnik stał sie cichszy... no i wentylacja pracuje jakby ciszej, ale teraz juz tego nie zauwazam, bo sie przyzwyczailem. FGM czekam na twoje spostrzezenia.
  
 
Robert: dzieki - ja jakos nie mailem czasu sie tym zajac, ale jak tylko bede mial chwile to zabieram sie do roboty.

Juz mate kupilem

Robert, a czy to nie ma wplywu na prace silniczka od wentylatora, czy mu nie bedze za cieplo zeby go nie spalic, ale z drugiej strony bedzie mial chlodniej....... ale z innej strony nie bedzie mial wentylacji....
  
 
Teraz sobie napewno nie przypomne nazwy ale byl to jakis taki dziwny market budowlany. Sprawdze - napisze.
  
 
Podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. U nas jest taki problem (już chyba nawet od zimy), że jest problem z wentylacją. Zimą leci chłodne poweitrze i jakoś taki mikro. Dopiero poruszanie środkowym pokrętłem pomaga. Wtedy leci zdecydowane i ciepłe powietrze. Teraz natomiast jest duszno. Z kratek to powietrze leci jakby chciało, a nie mogło. Dopiero po zabawie z pokrętłami jest lepiej, ale gdzieś na 2 godziny jazdy. Później to samo. Pomożcie czy coś się mogło zatkać czy coś już się psuje?
Dzięki i pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2008-08-09 21:03:07, Esperynek pisze:
Podepnę się pod ten wątek, żeby nie zakładać nowego. U nas jest taki problem (już chyba nawet od zimy), że jest problem z wentylacją. Zimą leci chłodne poweitrze i jakoś taki mikro. Dopiero poruszanie środkowym pokrętłem pomaga. Wtedy leci zdecydowane i ciepłe powietrze. Teraz natomiast jest duszno. Z kratek to powietrze leci jakby chciało, a nie mogło. Dopiero po zabawie z pokrętłami jest lepiej, ale gdzieś na 2 godziny jazdy. Później to samo. Pomożcie czy coś się mogło zatkać czy coś już się psuje? Dzięki i pozdrawiam!



Dziwne objawy.

jak kręcisz pokrętłem to zmienia się kierunek nawiewu?
  
 
Tak. Jest coś jakby przytkane np. liśćmi, ale nie wiem gdzie.


[ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2008-08-09 22:04:00 ]
  
 
Cytat:
2008-08-09 22:03:14, Esperynek pisze:
Tak. Jest coś jakby przytkane np. liśćmi, ale nie wiem gdzie. [ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2008-08-09 22:04:00 ]



8 atmosfer sprężonego powietrza wtłoczone w kratki nawiewu powinno wyjaśnić problem
  
 
Cytat:
2008-08-09 22:14:29, krzychu_ch pisze:
8 atmosfer sprężonego powietrza wtłoczone w kratki nawiewu powinno wyjaśnić problem


...będzie przelot do samego silnika