Silnik krokowy, jak wyczyścić żeby nie popsuć ? HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Niespełna rok temu kupiłem orginalny krokowy do escorta 1,6 16v ponieważ poprzedni zbyt często zawieszał mi obroty i chyba nie bylo warto go ratować. Teraz zaczyna sie dziać to samo ale nie w głowie mi kupowanie nowego krokowego. Tak wiec wykrecilem dzis krokowca i mam zamiar go wyczyscic ale wiem ze nieumiejetne czyszczenie moze przyniesc wiecej szkody niz pozytku tak wiec chcicalem aby mi ktos opisal co dokladnie wyczyscic, co nasmarowac a czego np nie ruszac. Dołączam fotke mojego krokowca, jak widac jest juz w srodku czarny a jak go kupowalem to byl koloru złotego, mowa oczywiscie o środku. Dodam jeszcze ze uwazam ze jest on tak usyfiony poniewaz posiadam instalacje LPG II generacji i ten gaz w Polsce to takie ścierwo, ze sie w głowie nie miesci.
Bede wdzieczny za opis czyszczenia krokowca biorac pod uwage zdjecie ktore dolaczylem.
Dzieki z gory.
  
 
http://www.fordescort.org/content/view/244//
tu jest wszystko napisane
  
 
Dzieki za link ale to akurat widzialem i mnie nie zadowala. Tak wogole mozna zamknac temat bo krokowego juz wyczyscilem jak umialem i albo bedzie dobrze albo nie
  
 
Daj znac jaki efekt uzyskales to moze tez bym przeciscil. U mnie na zimnym silniku wchodzi na wyzsze obroty ok 1600, a jak ruszam i malo gazu daje to spadaja do ok 500. Pozniej wszystko ok
  
 
ja włożyłem krokowca do miseczki z benzyną i delikatnie wyczyściłem pędzelkiem
  
 
Jak narazie krokowy dziala bez zarzutu, ale to dopiero piewszy dzien i niewiele dzis przejechalem. Wyczyscilem krokowego preparatem kontakt U. Rozkrecilem go na 2 czesci, widac na fotce srubki ktore lacza elektromagnes z druga czescia.Kontakt U bardzo ladnie wyplukal brud ze srodka, pogrzebalem jeszcze troche patyczkami higienicznymi i skrecilem z powrotem. Zobaczymy co bedzie za kilka dni. Pozdrawiam
  
 
Ja się dalej będę upierał, że to nie jest krokowy, tylko siłownik elektromagnetyczny. Ale to wołanie na puszczy...
A czy jesteś pewien, ze to wina tego podzespołu? A odłącz VSS, bo jego uszkodzenie daje podobne efekty - podwieszenie obrotów. W przypadku uszkodzenia tego siłownika aut by raczej gasło.
  
 
Cytat:
2008-08-18 21:43:33, Blazey pisze:
Ja się dalej będę upierał, że to nie jest krokowy, tylko siłownik elektromagnetyczny. Ale to wołanie na puszczy... A czy jesteś pewien, ze to wina tego podzespołu? A odłącz VSS, bo jego uszkodzenie daje podobne efekty - podwieszenie obrotów. W przypadku uszkodzenia tego siłownika aut by raczej gasło.


Krokowy to nazwa potoczna, dla mnie to obojetne jak sie nazywa, moze byc silownik elektromagnetyczny, według WKŁ to regulator predkosci obrotowej biegu jalowego. VSS juz dawno odlaczalem, zdarzalo sie ze auto na gazie poprostu gaslo niewiadomo czemu ale rzadko, na pb nie ma podtrzymania obrotow na poziomie okolo 1100 obr/min w czasie gdy pojazd sie porusza tylko odrazu schodza na 900 nawet jak jade 100km/h ale jest OK i to jedyne objawy odlaczenia VSS. Juz to przerabialem rok temu i jestem pewny ze to wina silownika elektromagnetycznego i koniec kropka.