Szpilki do kolektorow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem w maluchu ze szpilkami do kolektorow caly czas mi sie wyrywaja z glowice. Gornr szpilki i tak juz sa 12 wiec juz nie bede powiekszal. Ma ktos moze jakis bobry patent na te szpilki. Odpada nakretka od srodka glowicy bo ajkos sie bede bal ze glowica mi peknie jaks ie rozgrzeje na maxa.
  
 
witam też mam już jedną szpilkę m12 Ale sąsiad mówił mi o czymś co się nazywa "Gwinty redukcyjne" to wyglkąda jak spręzynka! wkręca się to nap w m12 i masz np m10. A co do wyrywania szpilek to sprawdź czy nie masz zbytnich naprężeń w połączeniach kolektor tłumik. W ostatecznoći jak Ci wyrwe to M12 to możesz zaspawać ten otwór ( musisz mieć elektrody do aluminium i znać dobrego spawacza, przewiercić i nagwintować. ale taniej już chba jest nową głowice naruchać
  
 
Jeżeli tak Ci lecą szpilki to musi być wina naprężeń.Coś jest niespasowane tak jak należy i jak napęcznieje od ciepła to się przegięte naprężenia robią.U mnie też tak było tyle że z powodu wibracji.Ale to byś chyba poznał
  
 
Proponuje przykręcić "kolanka" a potem pasować tłumik. Nie powinno być żadnych naprężeń. A tak szczerze mówiąc to pierwszy raz coś takiego słyszę!!
  
 
@ Abdull:
z tymi sprezynkami to nie calkiem tak jak mowiles, to nie redukuje fwintu ale naprawia, tzn jak miales M8 i sie ten gwint zerwal to masz gwintownik o wiekszej srednicy, przegwintowujesz nim zerwany gwint i wkrecasz w ta dziure sprezynke o tej samej srednicy (M. sam mam takie sprezynki, fajna sprawa ale droga, narzedzie do gwintowania i osadzania sprezynek kosztuje 50 euro
a co do naprezen to montuje sie wydech i jesli sa naprezenia to trzeba go rozgrzac palnikiem i wtedy sie wszystko ulozy....
  
 
Dokładnie.I więcej już komentarzy nie trzeba bo ten streścił wszystko
  
 
Cytat:
z tymi sprezynkami to nie calkiem tak jak mowiles, to nie redukuje fwintu ale naprawia, tzn jak miales M8 i sie ten gwint zerwal to masz gwintownik o wiekszej srednicy, przegwintowujesz nim zerwany gwint i wkrecasz w ta dziure sprezynke o tej samej srednicy



Mniejwięcej to miałem na myśli Niejasno sie wyraziłem Jak to powiedział pewien znany polski polityk: Ja powiedziałem utopiłem a pani zrozumiała UDUPIŁEM, TO ZŁA DYKCJA BYŁA
  
 
Mam śruby z nierdzewki M8xcos tam(do skrócenia). Oznaczone są A2-70 THE. Co to za twardość, czy to odpowiednik 7.0 (nie wiem czy istnieje w ogóle coś takiego)? Nadają się na szpilki? Może jakieś inne koncepcje macie, a i czy M8 stykną po wykręceniu oryginalnuch śrub, może na jakis Loctike?
  
 
Cytat:
2008-08-25 16:04:28, for pisze:
Mam śruby z nierdzewki M8xcos tam(do skrócenia). Oznaczone są A2-70 THE. Co to za twardość, czy to odpowiednik 7.0 (nie wiem czy istnieje w ogóle coś takiego)? Nadają się na szpilki? Może jakieś inne koncepcje macie, a i czy M8 stykną po wykręceniu oryginalnuch śrub, może na jakis Loctike?


A2 (stop nierdzewny - chrom+nikiel) 70 (twardość - odpowiada mniej więcej coś pomiędzy 5.8 a 8.8 ) THE - nazwa producęta.
nie wkręcaj ich do aluminium, lepiej kup pręta M8x1000 galZn (ocynk) 8.8, i z niego dotnij.wkręc z czuciem do końca bez kleju.
przykęć za to nakrętkami A2 bo zawsze je odkręcisz bo temperatura i woda nie zrobi im nic
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2008-08-25 16:24:14 ]
  
 
Cytat:
nie wkręcaj ich do aluminium


dlaczego?
  
 
nie jest to sprawdzone ale wiem ze stal kwasoodporna( A4 ) jakos tam koliduje z alu i sie cos robi dziwnego ze sie te dwa materialy łącza trwale czy są tam jakieś uszkodzenia. w A2 niewiem ale możesz spróbować.