Rover 214 1.4 16V Instalacja BRC? Brak mocy na 4 i 5 biegu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Niedawno zakupiłem samochód Rover 214 1.4 16V z 1997 r.
Autko posiada od około 2 lat instalację gazową, z tego co się orientuję to jest to BRC. Niestety od października 2007 nie jeździło wogóle. Autko poprostu stało. Po przeglądzie w zeszłym tygodniu wszystko wydawało się ok. Wymienione zostały membrany w parowniku. Auto bez problemu odpala na benzynie jak i na gazie. Równo pracuje i nie przerywa, aczkolwiek nie bardzo wchodzi na obroty, można powiedzieć, że leniwie.
Poza tym na 4 i 5 biegu brakuje mu mocy i czasami muszę poważnie redukować. Nawet na małych podjazdach.
Co może być przyczyną. Czy wszystko musi się tylko ułożyć, bo autko nie jeździło ponad 7 miesięcy? Poza tym wydaje mi się że za dużo pali, tzn jazda mieszana na benzynie około 9,5 litra, a na gazie około 11 litrów
Z tego co się orientuję to te silniki są bardziej ekonomiczne.
Samochód miał w zeszłym roku remont, tzn. uszczelka pod głowicą, sprawdzanie ciśnienia na tłokach...etc.
Macie jakieś sugestie?
  
 
Co do mocy to powiedzmy moze byc normalne. Ten silnik jest wybitnie wysokoobrotowy i zeby jezdzic dynamicznie trzeba go krecic do 6-7 tys obr/min. Nie wiem jakie przelozenia ma skrzynia w roverze, ale polonez z tym silnikiem na 5. biegu prawie wogole nie przyspiesza. Co do ekonomiki , to bardzo duzo zalezy od odcinkow na jakich sie jezdzi. Moj polonez (wprawdzie ciut ciezszy) spala w miescie kolo 12 litrow benzyny i ok 14 gazu, przy spokojnej jezdzie. W trasie udalo mi sie zejsc do 6 litrow benzyny, i 9,5 litra gazu (w jezdzie po gorach).
  
 
Witam ponownie. Zauważyłem jeszcze, że tak naprawdę na gazie mam problem z osiąnięciem obrotów na poziomie 4000, a powyżej to już wogóle nierealne .
Wczoraj byłem też nim w trasie - około 400 km - podróż bardzo spokojna, tzn. 90-110 km/h (teściowa na pokładzie) i spalanie mi wyszło 9 litrów na 100 km. Czy to normalne?

Poza tym w dokumentach od gazu mam takie info:
Reduktor: TECNO-G
Elektrozawór: BRC
Wielozawór: BRC 180/30
Obudowa wielozaworu: STAKO
Wlew gazu: BRC
Zbiornik: STAKO
Inne: LAMBDA GAZ BIZET

Która to generacja LPG?