Maglownica - po wymianie chwila ciszy i znowu wali:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak więc stara waliła mi niemiłosiernie. Kupiłem oczywiście używkę i po wymianie błoga cisza. Niestety po 2000 km znowu zaczyna walić! Jeśli ta używka była nieszczególna to dlaczego po wymianie było super? Czy można jakoś skasować luz (jak chwytam ręką od góry - tam gdzie włażą do niej drążki to ma luz jak cholera).

Magiel ze wspomaganiem. Wyczytałem, że ta duża śruba od dołu niby ma kasowac luz ale czy na pewno? Dojście tragedyja.

Objawy: w trakcie jazdy po nierównościach to takie nieprzyjemne walenie w kierownicę idące od dołu. Ten plastikowy pierścień założony więc drgania tylko niestety z przekładni.

Dodaje, że końcówki drążków, swożnie, stabilizatowy i amorki wymienione. Co nie zmienia faltu, że po wymianie cały czas coś z prawej wali przy odciążeniu (zjazd z krawężnika/chopka) ale tu górne mocowanie amora podejrzewam bo poskąpiłem 70PLN i teraz mnie wykasują znowu za demontaż wszystkiego. Sknera 2 razy traci



[ wiadomość edytowana przez: Marcin_J dnia 2008-08-22 11:31:27 ]
  
 
mi zgrzytało-waliło w podobnych sytuacjach i okazało sie ze sróba w wachaczu zardzewiała---wachacz został odkrecony--tuleja i poduszka(były w dobrym stanie) profilaktycznie wymienione a główna winowajczyni nasmarowana-jakze by inaczej tawotem
rezultat-cisza
zeby górne mocowanie waliło to naprawde musi bys skrajnie wytrzepane -by było widac i dobry mechanik by go nie załozył
  
 
No to wymiana drążków Kolego
  
 
Cytat:
No to wymiana drążków Kolego



Jeśli by to były drążki to super ale co mają drążki do walenia w kierę? To kawałki prętów łączące końcówki drążków z maglownicą więc chyba one jakiś luzów nie mogą wprowadzać. Jak łapię ręką za to miejsce gdzie one włażą w magiel to jest luz góra/dół więc to chyba nie drążki. Mnie tylko zastanawia dlaczego wali dopiero teraz skoro po wymianie było cicho? Może to cos innego u mnie rozwala maglownicę?
  
 
u mnie drążki na maglownicy też mają ogromny luz góra-dół, ale nic nie stuka. To chiba standard w espero...
  
 
Cytat:
u mnie drążki na maglownicy też mają ogromny luz góra-dół, ale nic nie stuka. To chiba standard w espero...



Hmm. To może ja mam inny feler? Tylko co kurna może tu jeszcze tak walić???
  
 
Nie wiem, jak odczuwasz to łomotanie, ale po 2000km zastanowiłbym się, czy może jakaś śruba sie nie poluzowała albo urwała. Może jakiś błąd przy montażu.
Sprawdź jeszcze położenie drążka stabilizatora. Niestety potrzebny jest kanał, bo od góry raczej kicha. Trzeba zobaczyć, czy środek drążka nie wali o wypust karoserii. Jak wejdziesz pod samochód, to zobaczysz o co chodzi. U mnie czasami tak przy...ło, że myślałem, że coś sie urwało albo przywaliłem o jakiś kamień.

Dziś też skończyłem wymianę swojego magla i także jestem ciekaw, czy magiel jest OK i czy jakiegoś babola nie walnąłem. Czas pokaże.
  
 
No to raczej nie stabilizatory. Też wymieniłem

Walenie standardowe w kierownicę z takim brzydkim dźwiękiem na nierównościach.

A co do wymiany magla to sam wymieniałeś czy mechanior? Bo może faktycznie coś mi zwalili. Chcę swoją starą rozebrać i zobaczyć co tam może walić i to ewentualnie naprawić. Tylko skąd kurna wziąć parę kilo czasu?
  
 
masz 1 stabilizator z przodu i 1 z tyłu--nie wymienia ich sie bo i po co? one raczej sie nie zuzywaja
wymieniłes łaczniki zapewnie
przedni moze w skrajnym przypadku uderzac o wspornik--warto obadac
  
 
No fakt. Oblukam.
  
 
jest jeszcze coś co mocuje stabilizator do budy i zowie się tuleje stabilizatora i co czasem się również zużywa
  
 
Cytat:
2008-08-26 19:32:45, Marcin_J pisze:
[ciach...]
A co do wymiany magla to sam wymieniałeś czy mechanior? Bo może faktycznie coś mi zwalili.
[ciach...]


Magla sam wymieniałem, a ponieważ mam teraz urlop, więc sie zbytnio nie sprężałem. Jednego dnia wyjąłem, drugiego włożyłem. Robota upierdliwa, bo marny dostęp do niektórych miejsc, a i narzedzie musza być wysokiej jakości, bo te chńskie to mi się w rękach łamały.
W Twoim przypadku samo oblukanie nie przyniesie rezultatów. Weź klucze i zacznij dokrecać śruby (mocowanie drążków do magla-15 dwie śruby, mocowanie magla do budy-12 cztery śruby, łącznik magla z osią kierownicy, to przy pedałach w kabinie-12 dwie śruby), tylko w taki sposób może coś znajdziesz. Pojedź sobie na ścieżkę diagnostyczną i niech go zaczną trzęść ile wlezie, może w ten sposób także uda sie znaleźć przyczynę.
Życzę Ci, abyś nie musiał ponownie wyjmować maglownicy.
Powodzenia.
PS.
JAk ten "nowy" magiel u mnie się sprawdzi, to staremu zrobię sekcję zwłok.