Instalacja do halogenów RS HomeMade

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Moi drodzy towarzysze, siedzę w garażu, obok mnie piwo, lutownica, i kilka metrów kabla, brakuje mi tylko pomysłu jak zrobić instalację pod halogeny bo nie mam oryginalnej instalacji ani żadnego przekaźnika . Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to puścić napięcie do akumulatora przez nadający się do tego napięcia przełącznik i do halogenów. ale przy takim podłączeniu strasznie grzeją mi się kable. Macie jakieś pomysły?
  
 
no bo musi iść przez przekaźnik niestety.. inaczej się będzie grzało.
  
 

cuś takiego miałem w planie ale jest niestety zbyt ciepło
  
 
Skoro grzeja Ci sie kable to znaczy,ze masz za male mm2 - przekaznik nie ma nic do rzeczy. Jakby grzal sie przelacznik - to wtedy potrzebny jest przekaznik. Po za tym przekazniki dostepne sa na stacjach benzynowych za nie cale 10zl.
  
 
Dorobienie instalki pod halogenki to jakieś 15 zł z kablami i wsówkami.
Pozostaje jeszcze koszt przekaznika i przełacznika.
Ja mam rozrysowaną instalke bo dorabiałem juz 2 takie instalki.
  
 
Cytat:
2008-08-21 18:18:18, zeberko pisze:
Dorobienie instalki pod halogenki to jakieś 15 zł z kablami i wsówkami. Pozostaje jeszcze koszt przekaznika i przełacznika. Ja mam rozrysowaną instalke bo dorabiałem juz 2 takie instalki.



żeberko - mogę Cię poprosić o podesłanie mi takiego schematu?
arek.lena@poczta.onet.pl
będę wdzięczny
  
 
Cytat:
2008-08-21 18:18:18, zeberko pisze:
Dorobienie instalki pod halogenki to jakieś 15 zł z kablami i wsówkami. Pozostaje jeszcze koszt przekaznika i przełacznika. Ja mam rozrysowaną instalke bo dorabiałem juz 2 takie instalki.



Wrzuć tutaj ten schemat....
  
 
jeśli nie miałeś halogenów to od skrzynki do halogenów przewodów nie masz ale upewnij się jeszcze czy od skrzynki do włącznika nie masz przewodów, ja miałem,
robota jest prosta:
1) wtyczki do halogenów podejdą naprzykład od halogenów ze scorpio, ale i od innych fordów powinny pasować, ja za 2 sztuki na szrocie dałem 5 zeta,
2) skrzynka jest na pewno przystosowana do halogenów, wszystkie skrzynki są takie same, potrzebujesz więc białego przekaźnika takiego jak od świateł mijania bodajże, według schematu to są takie same przekaźniki
3) w skrzynce musisz sprawdzić które wyjście jest na halogeny, sprawe ułatwi fakt że od pina dla halogenów nie idzie żaden przewód, tzn. we wtyczce jest pozostawiona dziurka na pin ale nic nie jest podłączone, takich pinów jest niewiele więc szukanie to 2 minuty
4) zobacz czy z lewej strony kierownicy, za deską rozdzielczą (tam gdzie jest miejsce na włącznik czy niema niepodłączonej wtyczki, ja miałem kable z wtyczką, były zwinięte na wiązce i przyklejone do niej taką czarną taśmą, wtedy wystarczy włącznik do halogenów podłączyć i gotowe
5) gdyby punkt 4 niewypalił weź schemat elektryczny, na schemacie jest instalacja do halogenów, pociągnij według niej przewody od włącznika do skrzynki i gitara


[ wiadomość edytowana przez: DzikusPL dnia 2008-08-22 09:12:35 ]
  
 
musze powiedziec ze kol. Zeberko to specjalista od instalek home made ale zrobionych pod oryginal...
  
 
Cytat:
2008-08-22 08:55:23, JarcioFordzik pisze:
musze powiedziec ze kol. Zeberko to specjalista od instalek home made ale zrobionych pod oryginal...



To podziel się schematem....
  
 
nie mam schematu,ja zlozylem zamowienie i dostalem gotowy projekt
Cytat:
2008-08-22 09:04:53, kubusiek77 pisze:
To podziel się schematem....

  
 
ja mam tak podpięte (z najmniejsza ingerencją w układ auta):
  
 
Cytat:
2008-08-22 09:40:38, surec pisze:
ja mam tak podpięte (z najmniejsza ingerencją w układ auta):



fajnie z tym schematem tylko jedno małe ale...
przy takim podłączeniu jak będzie jakiś rozgarnięty policjant albo gość na przeglądzie to nie puści, halogeny powinny być tak podłączone żeby można je było włączyć dopiero jak są włączone światła mijania (przepis ten niedotyczy fabrycznych instalacji, u mnie np. halogeny można włączyć już po włączeniu pozycyjnych, ale tak dała fabryka )
  
 
Cytat:
2008-08-22 11:42:17, DzikusPL pisze:
fajnie z tym schematem tylko jedno małe ale... przy takim podłączeniu jak będzie jakiś rozgarnięty policjant albo gość na przeglądzie to nie puści, halogeny powinny być tak podłączone żeby można je było włączyć dopiero jak są włączone światła mijania (przepis ten niedotyczy fabrycznych instalacji, u mnie np. halogeny można włączyć już po włączeniu pozycyjnych, ale tak dała fabryka )


a to już zależy od inwencji i chęci...wystarczy zasilanie wziąć właśnie po stacyjce, albo po światłach mijania, po pozycyjnych, czy jak kto chce (+12 i -12-nie napisałem że to aku ).
  
 
Cytat:
2008-08-22 11:46:19, surec pisze:
a to już zależy od inwencji i chęci...wystarczy zasilanie wziąć właśnie po stacyjce, albo po światłach mijania, po pozycyjnych, czy jak kto chce (+12 i -12-nie napisałem że to aku ).



faktycznie, można podpiąć plus z pinu 86 z przekaźnika za włącznikiem świateł i gitara
  
 
Numery z przełaczika odpowiadaja numerom na skrzynce bezpieczników, grubosc kabli to 0.5 mm2 (kabel z przełazcnika z nr 5 trezba dolutować do istniejacego kabla w skrzynce)


A to juz wyjscie plusa na haloneny ze skrzynki kabel grubosci 0.75 mm2 trzeba dac podwójny kabel od samego pinu, mase dajemy z podłuznic z oryginalnego miejsca podłaczenia masy

do tego potrzebny jest jeszcze oryginalny przekaznik R25
  
 
Cytat:
2008-08-23 12:42:42, zeberko pisze:
Numery z przełaczika odpowiadaja numerom na skrzynce bezpieczników, grubosc kabli to 0.5 mm2 (kabel z przełazcnika z nr 5 trezba dolutować do istniejacego kabla w skrzynce)




Rozumiem to tak: Oryginalny włącznik halogenów ma ponumerowane piny i te powinny być podłączone do pinów wg zdjęcia... Dobrze zrozumiałem??

I jeszcze pytanko czy włącznik przeciwmgielnych tylnych jest taki sam jak przednich (oprócz ikonki oczywiście) ??
  
 
Numery z przełacznika podłaczamy do numerów w skrzynce.
Przełacznik od tylnej przeciwmgielnej ma 4 piny
  
 
Jeszcze jedno pytanko: Wg. książki (na załączonym obrazku) potrzebny jest jeszcze moduł R21. Czy jest on konieczny czy nie i do czego konkretnie służy... ??

  
 
ja wczoraj zabralem sie za podlaczanie halo i wyszlo jak zawsze-wielka Kupa...sprzet od kolegi Zeberko pierwsz klasa ale problem powstal taki iz tam gdzie wchodzi kabelek nr5 nie mialem wolnego wejscia...
Cytat:
2008-08-23 12:42:42, zeberko pisze:
Numery z przełaczika odpowiadaja numerom na skrzynce bezpieczników, grubosc kabli to 0.5 mm2 (kabel z przełazcnika z nr 5 trezba dolutować do istniejacego kabla w skrzynce) A to juz wyjscie plusa na haloneny ze skrzynki kabel grubosci 0.75 mm2 trzeba dac podwójny kabel od samego pinu, mase dajemy z podłuznic z oryginalnego miejsca podłaczenia masy do tego potrzebny jest jeszcze oryginalny przekaznik R25




[ wiadomość edytowana przez: JarcioFordzik dnia 2008-08-25 09:11:31 ]