Escort 1.8 TD stracił moc i brak mu przyśpieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mój escort 1999 1.8 td 90 KM Z jakiegoś powodu stracił moc. Kolega mechanik stwierdził że turbina jest jak najbardziej ok , kazał mi sprawdzić kolektor ssący czy nie jest zaklejony no i faktycznie nie jest. Sprawdziliśmy również ustawienie pompy względem wału , i nie znaleźliśmy żadnych problemów. Silnik pracuje równo i nawet przy sporym gazowaniu dymka nie puści. odpala bez problemu czy to ciepły czy zimny.Być może któryś z kolegów miał podobne doświadczenia i mógł by mnie naprowadzić na właściwą ścieżkę. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
  
 
Problemem może być tkz.boster-regolator dawki wtrysku-element na pompie połączony rurką z turbiną.Mógł spaść sam przewód,jezeli w przewodzie będzie paliwo-do naprawy.
  
 
Witam. dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem czy faktycznie przewód nie spadł i stwierdziłem że wszystko jest ok , paliwa w przewodzie też nie ma . W jaki sposób można sprawdzić czy boster działa ?? czy ma tam coś dmuchać podczas pracy ?? a jeśli jest do naprawy to co jest do naprawy tylko boster czy też cała pompa? jaki jest koszt oriętacyjny koszt takiej naprawy?
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: zachary30 dnia 2008-08-24 11:00:52 ]
  
 
Ściągnij tą rureczkę gumową z boostera na pompie i przejedź się autkiem, jak nie zauważysz różnicy to zdemontuj całość i przyjrzyj się czy gdzieś nie ma wżerów na części metalowej lub pęknięć na gumowych końcach. Jeśli autko będzie bardziej "mulaste" zostaw to w spokoju. Problem może tkwić w zapieczonym zaworze upustowym na turbinie, nieszczelności pomiędzy turbiną a silnikiem, zawór EGR raczej odpada - kopciłby w czasie jazdy nieco mocniej, domowym sposobem możesz sprawdzić sobie jeszcze korektor kąta wtrysku przy małych obciążeniach, ten z tyłu pompy. Ktoś kiedyś miał tu podobny problem, "przeskoczył" mu pasek rozrządu ale to zostawiłbym na późnij.
Rozumiem że takie rzeczy jak filtr powietrza i paliwa są w porządku.

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2008-08-23 20:18:55 ]
  
 
Witam. Sprawdziłem ten przewód prowadzący od bostera do turbo . Przewód jest ok , a auto tak samo jedzie czy to z założonym przewodem czy też zdjętym , założyłem też inny przewód aby mieć pewność że nie ma nieszczelności i ponownie auto jedzie jak by chciało a nie mogło.Czy oznacza to iż rzeczony boster jest do wymiany lub naprawy ??? czy ktoś orientuje się jaki jest koszt naprawy lub wymiany tego urządzenia??? Może macie jakieś inne sugestie , chętnie z wszystkimi się zapoznam.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Jeżeli już trzeba będzie coś robić z boosterem to membranki ok. stówki, co prawda masz je szczelne ale przy czyszczeniu popychacza warto je wymienić.
  
 
Witam. Odpowiadał mi Pan na Forum w sprawie Pompy w escoecie 1.8 td i sugerował mi Pan iż boster nie działa i faktycznie tak się okazał. Moje pytanie brzmi czy można to naprawić samemu , a jestem mechanikiem co prawda nie samochodowym ale warsztat i narzędzia posiadam, czy też lepiej jest powieżyć auto wykwalifikowanym mechanikom od diesli?????? pozdrawiam i liczę na odpowiedź.