Dziwne zachowanie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz mam taki problem ze podczas jazdy silnik zachowuje sie jakos dziwnie nagle wskazowka od obrotomierza spada do zera zapalaja sie kontrolki a za chwile znowu silnik sie zapala ito tak jest podczas jazdy.Czasami wszystko chodzi dobrze ale takie objawy sa bardzo czeste.Czesto wlasnie jak silnik tak jakby zgasl podczas jazdy to jak wcisne gaz w deche jak on sie toczy jeszcze to zapala sie sam silnik niewiem co mam zrobic.Na postoju tez jak chce czasami dodac gazu to wskazowka od zera do tysiaca tak jakby gasl i zapalal sie sam.Co o tym myslicie?? Moze cos z masa??
  
 
Cytat:
2006-02-08 12:04:29, Kyniu_FSO pisze:
Otóz mam taki problem ze podczas jazdy silnik zachowuje sie jakos dziwnie nagle wskazowka od obrotomierza spada do zera zapalaja sie kontrolki a za chwile znowu silnik sie zapala ito tak jest podczas jazdy.Czasami wszystko chodzi dobrze ale takie objawy sa bardzo czeste.Czesto wlasnie jak silnik tak jakby zgasl podczas jazdy to jak wcisne gaz w deche jak on sie toczy jeszcze to zapala sie sam silnik niewiem co mam zrobic.Na postoju tez jak chce czasami dodac gazu to wskazowka od zera do tysiaca tak jakby gasl i zapalal sie sam.Co o tym myslicie?? Moze cos z masa??



stawialbym na kostke stacyjki lub jakas inna przerwe w obwodzie zaplonu
  
 
Miałem podobny objaw w Poldku, sprawdź połączenia: prądowe i masy z akumulatora...
  
 
Strasznie chaotycznie piszesz-ciężko zrozumieć o co chodzi, czasami dobrze jest użyć przecinka w zdaniu, niby nic-taki przecinek, a pomaga zrozumieć. To po pierwsze.

A co do meritum sprawy, to kiedyś miałem podobne objawy- uszkodzony był zielony kabelek. Ale to w Poldku 1,6GLE.
Podobny objaw może dawać uszkodzona kopułka rozdzielacza.
Oglądnij ją i wyczyść.
  
 
Cytat:
2006-02-08 12:44:51, WFO pisze:
A co do meritum sprawy, to kiedyś miałem podobne objawy- uszkodzony był zielony kabelek. Ale to w Poldku 1,6GLE.



Sorry za lekki OT, ale miałem 1.6GLE i żadnego zielonego kabelka nie posiadałem (tzn. nie występował widocznie w tym kolorze) - o który konkretnie chodzi?
Do tej pory myślałem że słynny "zielony kabelek" występuje w GLI
  
 
Mak, jak mogłes nie mieć zielonego w gaźniku? Jak żyje to nie widziałem zielonego w innym kolorze. Zielony to wiązka przewodów łącząca cewke w elektronicznym aparacie z modułem.
  
 
Cytat:
2006-02-08 12:51:39, jose pisze:
Mak, jak mogłes nie mieć zielonego w gaźniku? Jak żyje to nie widziałem zielonego w innym kolorze. Zielony to wiązka przewodów łącząca cewke w elektronicznym aparacie z modułem.



Thx.

Ps.Ojjj tam... widocznie bardzo brudny był Chociaż silnik i komorę myłem, ale co tam
  
 
Mam klasyczny uklad zaplonowy przerywaczowy.Zielony kabelek tez posiadam, idzie on od cewki do aparatu.Kopulka odpada bo ja wymienilem i dalej jest to samoCzy brak masy moze byc przyczyna takiego zachowania silnika??


[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2006-02-08 13:09:42 ]
  
 
jakie kontrolki Ci sie zapalaja? Czy przestaje dzialac tylko silnik czy tez wszytkie urzadzenia pracujace po zalaczeniu stacyjki (ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, swiatla mijania itd)?
  
 
Wszystko dziala,tylko silnik gasnie.Kontrolki nigdy sie nie zapalaja tylko silnik tak jakby tracil prad i gasnie a za chwile znowu dziala.To jakas czarna magia chyba

[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2006-02-08 14:17:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2006-02-08 14:19:04 ]
  
 
Cytat:
2006-02-08 12:04:29, Kyniu_FSO pisze:
...zapalaja sie kontrolki a za chwile znowu silnik sie zapala ito tak jest podczas jazdy.



to w koncu zapalaja sie czy nie, bo pdajesz sprzeczne ze soba informacje?
  
 
Niezapalaja sie i wszystko dziala ogzrewanie,swiatla itd. tylko silnik gasnie i za chwile sie zapala sam.
  
 
przejzyj dokladnie uklad zaplonowy, w szczegolnosci obwod niskiego napiecia oraz cewke , przewod WN do aparatu i palec.
  
 
Kable WN oraz swiece mam nowe,takze odpadaja.Cewka jest od nowosci Fiata bo ojciec mi mowil ,ma 23 lata ,ale czy cewka nie psuje sie raz a dobrze??,moze jednak cos z masa.
  
 
Sprawdź kostkę pod stacyjką - wyrobiły się plastikowe kołeczki i przerywa na stykach.
  
 
Sprawdź datę postu na który odpisałeś.
  
 
hehehe =) poprawiłeś mi humor =)))))))))))))))))
  
 
Ważny jest temat a nie data. Wstawka jest dla szukających odpowiedzi na nękający ich problem, a takiego rozwiązania nigdzie nie znalazłem - u mnie to było przyczyną kłopotów.
  
 
na 99% to wlasnie "zielony" kabelek (koncentryk) a jak nie to, to tylko modul zaplonowy - klasyczny przypadek.
  
 
Witam,

Mam problem z poldkiem 1,6GLE '94. Mamy go od nowości, także "zielony" był wiele razy "przerabiany" i tym razem to nie on. Objawy sa następujące, samochód zapala i rusza, jednak w miarę rozgrzewania silnika traci moc, przerywa i gaśnie, następnie nie da się go już uruchomić. Dotyczy pracy na gazie i benzynie. Macie może jakieś propozycje?

Pozdrawiam