| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-22 17:08:07 Witam, kawałek po kawałku zdzieram wsio do gołej blachy z podwozia, żeby upewnić się, że z budą wszystko ok i pozwolić jej trwać w tym stanie
Marzy mi się białe podwozie, na którym widziałbym wszelkie ubytki...białe i w miarę możliwości gładkie - tak, żeby łatwo się myło. Początkowo miałem smarować cały spód brunoxem w pierwszej kolejności, trochę poczytałem i raczej zdecyduję się na corr-active jako pierwszy podkład...pytanie co dalej - jest jakiś lakier na tyle odporny, żeby kłaść go na spód auta ? znajomy zasugerował najpierw baranek, a dopiero baranek na biało...ale to ostateczność Z góry dzięki za wszelkie sugestie. |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-08-22 18:42:09 Na gołą blachę dobry jest wash-primer (np z Inter Troton), na to bym dał konserwacje z APP (tworzy powłokę jak w VW) i jest super odporna na uderzenia kamieni itepe. W tym miejscu spotkałem sie też z konserwacją stosowaną w autobusach- własności super niestety nie znamproducenta ani nie wiem jak to sie fachowo nazywa. Na samą górę biały baranek albo jakiś chlorokauczuk. Innych osobiście nie sprawdzałem. Ceny ww (prócz autobusowego szitu) wahają sie w granicach 15-20zł/puszke 1kg a puszka 1l chlorokauczuku to jakieś 40-50zł.
Do profili Boll i Blachogum robią bardzo fajne wtryski. A jeśli ktoś chce mieć auto na lata to polecam wymieszać to ze starym smarem i wtedy wpuszczać. Ale nie polecam tego wtedy gdy to ma też wyglądać bo to dość sporna sprawa. A i nie daj boże gdy ktoś by coś pod autem robił |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-22 19:40:19 no więc tak:
- przekładnia główna - póki co jeszcze nie rozpakowałem wszystkich części po przeprowadzce, ale przekładnia gdzieś tam leży i czeka na wrzucenie do skrzynii jeśli nie znajdę nówencji
- corr-active - z tego co wyczytałem to jest chyba ta "okrętówka" - tzn podkład do tego typu zastosowań, jeśli udałoby się załatwić też lakier wykończeniowy (z jakiejś stoczni ?) to pewnie byłoby po problemie - wash-primer - podoba mi się, z tego co widzę produkt substytucyjny dla corr-active, za to wiem, że ktoś przetestował (DAWCY) i warto co do baranka białego - jaką to ma "twardość" i "lepkość" po wyschnięciu ? nie będzie mi się do tego lepić syf ciężko-zmywalny bez karchera ? co do profili to w moim malaczu wszystko raczezj z nimi ok... z resztą nie zamierzam wpierdolić w niego 20kg środków konserwujących - znam siebie i wiem, że zanim zardzewieje to rozbije się o jakiś słup./ogrodzenie coś innego
EDIT:który ten APP ? bo są ze 3 do konserwacji [ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2008-08-22 19:45:22 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2008-08-22 19:53:34 no nie uwierze powrót syna marnotrawnego ![]() |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-22 20:24:26 spadaj na forum hondatech DOT com ![]() |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2008-08-22 20:45:45
Epinox, albo Epirust Olivy w cenie ok 50 zeta za litr. |
CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2008-08-22 21:52:09 Ja sie na farbach nie znam ale chetnie powitam na forum furiousowego weterana. |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-22 22:08:45 powitać powitać i dziękować za kolejne konkrety
czyli tak, najpierw washprimer, chyba już postanowione. dobry podkład - konkret 3zerku
http://sklep.sail-ho.pl/index.php3?pkatid=116&ppkatid=116&r=1&sid=12194354126db45104d7d8867d3c9972b0fdc3b2bb od ch*** tych farb okrętowych, więc coś wybiorę. też się nie znam na farbach, więc dla pewności zapytam... http://sklep.sail-ho.pl/index.php3?pkatid=116&ppkatid=116&r=1&sid=12194354126db45104d7d8867d3c9972b0fdc3b2bb POKRYWALNY PRZEZ * Podkłady akrylowe. * Podkłady epoksydowe. * Środki ochrony karoserii Czyli rozumiem, że pokrycie washprimer od razu farbą okrętową nie ma sensu ? Fajne te farby, ale z drugiej strony nie znam się na chemii i chętnie wybrałbym coś z palety jednego producenta (gotowa linia produktów w stylu 1-2-3 i buczy) EDIT: jeszczez jedno pytanie - lepsze będą podkłady epoksydowe czy akrylowe ? A w ogóle to fajnie, że tutaj dalej tak duża ekipa furiatów ze stażem, a przy tym tylu nowych zapaleńców [ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2008-08-22 22:11:17 ] |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2008-08-22 22:12:13 Fajnie, że poruszyłeś taki temat Nie wiem czy Ci się to spodoba lub nie, ale zostaniesz moim królikiem doświadczalnym bo zamierzam zrobić to samo z podwoziem u siebie ![]() |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2008-08-22 22:25:22
Epoksyd, akryl to miekkie g... |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-23 00:05:33
3zer - od kogo masz dostać cynk na temat tych środków do wykończenia ? może jakoś bym to przyspieszył ![]() |
stasiu F&F MEMBER 125p 73' Łódź | 2008-08-23 12:27:12 chlorokauczuk kupisz za dwie flaszki od panow co pasy maluja. |
adj1985 F&F Sympatyk 126p Chrzanów | 2008-08-23 15:51:54 Temat malowania podwozia tez przerabiałem ostatnio. Z tym ze ja nie czyscilem podzowzia z konserwacji do golej blachy tylko oczyscilem odtluscilem i pomalowane zostalo to bialym barankiem.
Podloze bylo koloru czarnego[stara konserwacja] a koncowy efekt nie jest taki jak sie tego spodziewalem. 'Bialy' baranek po wyschnieciu zmienia kolor w taki lekko zoltawy, co prawda lepszy efekt jest na jasnym podlozu ale jesli ma to byc naprwde bialy kolor to sobie odpusc samego barana. No chyba zeby na barana prysnac jakis inny lakier to wtedy tak. Wrzucam pogladowe foto gdzie widac pomalowany wachac najpierw podkladem potem baranem a na koncu bialy akryl, w porownaniu do samego bialego barana polozonego w nadkolu.
![]() |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-23 16:52:14 stasiu - a ten chlorokauczuk od panów to nie będzie ten sam, który kupię w sklepie z farbami/castoramie/obi ? jest jakiś profi czy coś ?
adj1985 - wielkie dzięki za foty - dzięki nim jestem jakby jedno doświadczenie bogatszy BTW - nie przesadziłeś z długością szpilek ? |
Blady F&F Sympatyk FIAT | 2008-08-23 17:39:41 ten od panów drogowcow jest za flaszke , i jak poswiecisz to odbija swiatło jak pasy na jezdni |