[DOHC]Pytanie o sprężynki ciężarkó w aparacie zapłonowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Składam aparat zapłonowy na module do 2,0 i na ciężarkach mam dwie różne sprężynki, jedna wyraźnie nie jest od kompletu (ma luzy, jest bardzo sztywna), mam pytanie czy one maja być dwie takie same ? (w zestyawie np. do poloneza tez są chyba dwie inne?)

Mam pytanie do szanownych kolegów, z czego można takie sprężynki dobrać, i czy można przełożyć np. z aparatu stykowego od 1,8 ?

dziękuje z góry za pomoc!
  
 
Od tipo 1,4 aparat tez ma 2 różna sprężynki może ma tak być
  
 
Ja mam zaadaptowany aparat z Tipo 1.6 na DOHCu( aparat w bloku oczywiscie ) bezstykowy z integrowanym modułem , kupiłem nówkę sztuke za 250 zl MM i działa wyśmienicie.
  
 
Cytat:
2008-09-07 10:18:42, Barti125pGRT pisze:
Ja mam zaadaptowany aparat z Tipo 1.6 na DOHCu( aparat w bloku oczywiscie ) bezstykowy z integrowanym modułem , kupiłem nówkę sztuke za 250 zl MM i działa wyśmienicie.


Tipo 1,6 DOHC ( jak i inne 1,8 , 2,0 DOHC w Tipo ) miał aparat na przedłużeniu wałka głowicy , ale to już szczegół ...
  
 
No proszę ja Ciebie mam aparat z tipo 1.6 DOHC z aparatem w bloku :] wiec raczej w głowiece nie wejdzie :] Daje fotkę jakbyś mi przypadkiem nie wierzył .Pozdro

  
 
Dalej mnie nie przekonałeś !
Sęk w tym , że w Tipo DOHC nie ma ani otworu w bloku pod aparat , ani wałka pośredniego do jego napędu !
Od czego więc pochodzi aparat ze zdjęcia - nie wiem .
  
 
na pewno takie aparaty były bez modułu w fiorino ,uno , temprze ,tipo i tam paru jeszcze modelach. z tego co mi gościu mówi również w dwu wałkowych tipo . Tak czy sika działa doskonale.
  
 
Cytat:
2008-09-07 20:36:35, Barti125pGRT pisze:
na pewno takie aparaty były bez modułu w fiorino ,uno , temprze ,tipo i tam paru jeszcze modelach. z tego co mi gościu mówi również w dwu wałkowych tipo . Tak czy sika działa doskonale.



Bo gościu sam nie wie co mówi, to jest od tipo 1,4 gaźnikowego a wszystkie inne były tylko na spi lub mpi i nie mają wcale aparatu zapłonowego tylko rozdzielacz na wałku tzn palec i kopułka a zapłonem steruje digiplex z czujnikiem indukcyjnym na wale od str koła pasowego albo z zamachu.

Swoją drogą ten co masz aparat ma bardzo kijową charakterystyke wyprzedzenia zapłonu.