Wydajniejszy alternator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie - czy ktoś mógłby mi doradzić od jakiego autka podejdzie alternator do ESPERO 1.5 16V, bo potrzebuję lepszego ładowania?
  
 
Scania... Man... Jelcz... MB Actros? Najlepiej zasięgnij opinii lekarza rodzinnego.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2008-09-17 21:01:44 ]
  
 
I wzajemnie . To sobie pożartowaliśmy A teraz może ktoś coś konkretnego napisze.
  
 
A po co Ci mocniejszy?
Z tego co pamiętam sprawny alternator ma 120A więc w zupełności zaspokaja nawet najmocniejsze akumulatory
  
 
Mnie z pomiarów wychodzi max 90A i to trochę mało dla mojego "projektu", gdyby miał te 120A to było by super. Co może być z nim nie tak, że ma zbyt niski amperaż?
  
 
Co może być nie tak się zapytowywujesz... zapewne Twój projekt godny jest maybaha, a nie złomero za 4 tys zł. Więc jak mawiał poeta: "Zastanów się co robisz... zastanów się co robisz".

by Shakin Dudi
  
 
Altek z Espero robi max 80-85A jak ma ktoś taki co robi 120A to nawet z pińcec zapłace, mi już 3 czy 4 raz piardł bo i muzyczka i klimeczka i zenonki itp i to na wylocie na iłki ostatnio
  
 
Niektórzy chyba powinni się otomoto.pl czy inną gratką.pl bardziej zainteresować. I to w celu sprzedaży złomero i w celu zakupu czegoś przystającego do XXI wieku.
  
 
Cytat:
2008-09-17 21:01:15, piotr_ek pisze:
Scania... Man... Jelcz...

scania man to moze i tak ale to nie to napiecie a alternator w jelczu to bylo nieporozumienie dla jelcza-ciagłe braki pradu
  
 
Cytat:
2008-09-17 20:55:39, koggi pisze:
Mam pytanie - czy ktoś mógłby mi doradzić od jakiego autka podejdzie alternator do ESPERO 1.5 16V, bo potrzebuję lepszego ładowania?



nie wiem po co, ale jak się upierasz to może spróbuj zamontować dodatkowy alternator w miejscu gdzie powinna być sprężarka klimy.

Standardowo esperowy alternator ma 85A.
  
 
Cytat:
2008-09-17 21:57:00, koggi pisze:
Mnie z pomiarów wychodzi max 90A i to trochę mało dla mojego "projektu", gdyby miał te 120A to było by super. Co może być z nim nie tak, że ma zbyt niski amperaż?



Wszyscy piszą, że ...po zjechaniu z taśmy montażowej esperowy alternator dawał 85A, ...Tobie wychodzi z pomiarów, że 90 A i to jest mało ? (polonezy przez 27 lat zaspokajały się 45A)

Co kombinujesz ...hybrydę ?

Ja przychylam sie do projektu Roberta - dodatkowy alternator w miejsce sprężarki klimy
...tam powinien zmieścić się taki 1000A od Scani [napędzany podwójnym paskiem]
  
 
Cytat:
2008-09-17 21:49:42, kisztan pisze:
A po co Ci mocniejszy? Z tego co pamiętam sprawny alternator ma 120A więc w zupełności zaspokaja nawet najmocniejsze akumulatory


Oczywiście źle pamiętałem, właśnie sprawdziłem w serwisówce standardowo alternator na 12V ma 85A.
Trochu to dziwne, bo przeceiż prąd jaki daje alternator to zwykle ok. 14V
  
 
Coś mi się jeszcze kojarzy ....że 1.5 miały 80A a 1.8/2.0 85A ale musiałbym sprawdzić.
Na bank nie są takie same, bo nawet mocowania są inne i niejeden się na tym przejechał (...)
  
 
Cytat:
2008-09-18 08:28:39, kisztan pisze:
Trochu to dziwne, bo przeceiż prąd jaki daje alternator to zwykle ok. 14V




A co autor miał na myśli porównując prąd 85A do napięcia 14V
  
 
Cytat:
nie wiem po co, ale jak się upierasz to może spróbuj zamontować dodatkowy alternator w miejscu gdzie powinna być sprężarka klimy.



I tu było by rozwiązanie dla Kuli. Bo faktycznie kupować co miesiąc nowy Alternator ??? Miałby dwa to moze by mu to wszystko pociągnęło. Oby tylko instalacji nie rozwaliło
  
 
Dzięki za porady!
Muszę to przemyśleć (ten montaż drugiego altka).
Widzę, że wszyscy ciekawi , więc juz piszę po co!!!
Mianowicie rozbudowałem trochę instalację - regulowane elektrycznie i podgrzewane fotele kubełkowe z Omegi, ksenony (posiadam, ale do montażu dopiero się przymierzam), CB i porządna instalacja audio o łącznej mocy wzmacniaczy ok. 1,5kW RMS (nie mylić z dresiarską tubą i łomotem takim, aby ludzie na ulicy słyszeli ).
W związku z powyższym w seryjne miejsce włożyłem aku Centra Futura Plus 75Ah i chcę coś jeszcze dorzucić pod samo audio - a to dla seryjnego alternatora trochę zbyt dużo .
Zmierzyłem jeszcze raz dokładnie i mam 86-87A.
  
 
Cytat:
2008-09-18 21:04:14, koggi pisze:
i porządna instalacja audio o łącznej mocy wzmacniaczy ok. 1,5kW RMS (nie mylić z dresiarską tubą i łomotem takim, aby ludzie na ulicy słyszeli


... obsmarkałem monita !
1500Wat czy Watss a moze PMPO ? (nie zapominajmy rownież o skutecznosci!!!!!!!)
RMS <---- czy aby rzeczywiscie wiesz co oznacza ten skrót?
A do jakości wcale nie potrzebne są te cyferki tz 1,5kW

p.s.
Jak na autko przystało, jest to najgorsze "pomieszczenie" do wyeliminowania w/w łomotu!
Cytat:
2008-09-18 21:04:14, koggi pisze:
W związku z powyższym w seryjne miejsce włożyłem aku Centra Futura Plus 75Ah i chcę coś jeszcze dorzucić pod samo audio - a to dla seryjnego alternatora trochę zbyt dużo


troche za słabe i o złym przeznaczeniu jak na tysioncpincet Wat

[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2008-09-18 21:45:39 ]
  
 
1) A Omega jaki ma (miała) alternator i akumulator, że u niej seryjnie wszystko chodziło ?

2) Wcisnąłeś Futurę 75 Ah w oryginalne miejsce ? ...przecież to o klasę większa szafa [z przedziału 68 - 92 Ah] też sie 2 lata temu przymierzałem do większego akumulatora i ...max co się zmieściło to Futura -Plus- 62 Ah (630 A ...chyba)

3) Czym mierzyłeś wydajność alternatora ?







PS

...........jak projekt dodatkowego alternatora nie podejdzie .......to zostaje jeszcze opcja wrzucenia do kufra przenośnego agregatu prądotwórczego najsłabsze mają ok. 2 KW ...to uciągnie z pewnością

Wrzucisz go do kufra między subwofery ..które go zagłuszą i gitara


[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2008-09-18 21:54:29 ]
  
 
Cześć. Powiem wam tak z drugim alternatorem wątpie żeby coś dało bo by musiał poprowadzić praktycznie drugą instalacje od przodu do drugiego końca auta, według mnie powinien dać tutaj radę drugi akumulator zamocowany w bagażniku i podłączony pod normalną instalacje. Lub też jakby ktoś chciał przetwornice zamontować w aucie, ja montowałem takie coś nie raz do montażu systemu Car Audio w kilku typach auta tak samo w moim Espero i jak narazie sprawdza sie to co robię. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-09-18 21:44:02, nawigator5 pisze:
1) A Omega jaki ma (miała) alternator i akumulator, że u niej seryjnie wszystko chodziło ?


Akumulator miała 75 Ah. Był to diesel, więc altek chyba dość mocny, ale nie wiem, bo nie miałem możliwości zmierzyć.
Cytat:
2) Wcisnąłeś Futurę 75 Ah w oryginalne miejsce ? ...przecież to o klasę większa szafa [z przedziału 68 - 92 Ah]


Weszła bez problemu, tylko jeden kabel, bodajże masę przełożyliśmy z kolegą, bo był za krótki i nie siegał na klemę. Na początku myślałem, że klapa się nie zamknie, ale jest około 1 cm luzu. Na wszelki wypadek na maskę połozyliśmy od spodu maty bitumiczne bez aluminium.
Cytat:
3) Czym mierzyłeś wydajność alternatora ?


Najpierw mierzyłem sam zwykłym amperomierzem, a poóźniej mi kolega zmierzył tym urządzeniem multi... cośtam i wychodzi około 86A.

A co sprzętu i wątpliwości odnosnie RMS - 2x PSX-D2 (w 2 ohmach) + crunch V-3004 [głośniczki aktualnie 2 x NUKI 15", ale myślę o Helonach] ---> myślę, że 1,5kW z palcem w du...
Całe autko obłożone taśmą dekarską (1 warstwa) i Dynamate Extreme (2 warstwa) - jedyne co drży to te plastikowe boczki osłaniające wnęki przy lampach w bagażniku.

[ wiadomość edytowana przez: koggi dnia 2008-09-19 07:52:11 ]