Spadają obroty i gaśnie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sorki.To może jeszcze raz.
Od niedawna jestem posiadaczem Esperka 1,5 '97 na gaz i prawie od samego początku mam z nim (nią) problemy.Zdarza się, że auto gaśnie mi np. na skrzyżowaniu, obroty spadają do 500, autem strasznie telepie jak w delirce po czym spadają jeszcze bardziej i auto zdycha całkiem.Gdy dodaje i puszczam gaz to obroty bardzo szybko lecą w dół do 500 i gaśnie.
Zauważyłem też, że gdy przyciskam gaz stopniowo to przy ok. 2500 obr. następuje spadek obrotów o jakieś 500 po czym leci do 2500 i znowu spada o jakieś 500 i tak w kółko.Wszystko to trzymając wciśnięty gaz do pewnego poziomu.
Wszystko opisane wyżej ma miejsce tylko gdy auto jest przełączone na gaz. Kopułka nowa, kable WN nowe. Prosze o rade.
Pozdro!
  
 
1. Po co zakładasz kilka wątków o tym samym ?
2. Skoro tylko na gazie to jedź do gazownika.
  
 
Niechcąco wcisnolem "enter" no i dodało sie.
  
 
Cytat:
2008-09-01 18:42:11, marianoooo pisze:
Sorki.To może jeszcze raz. Od niedawna jestem posiadaczem Esperka 1,5 '97 na gaz i prawie od samego początku mam z nim (nią) problemy.Zdarza się, że auto gaśnie mi np. na skrzyżowaniu, obroty spadają do 500, autem strasznie telepie jak w delirce po czym spadają jeszcze bardziej i auto zdycha całkiem.Gdy dodaje i puszczam gaz to obroty bardzo szybko lecą w dół do 500 i gaśnie. Zauważyłem też, że gdy przyciskam gaz stopniowo to przy ok. 2500 obr. następuje spadek obrotów o jakieś 500 po czym leci do 2500 i znowu spada o jakieś 500 i tak w kółko.Wszystko to trzymając wciśnięty gaz do pewnego poziomu. Wszystko opisane wyżej ma miejsce tylko gdy auto jest przełączone na gaz. Kopułka nowa, kable WN nowe. Prosze o rade. Pozdro!


A jak auto zachowuje się na benzynie. Tylko sprawdź, proszę.
  
 
Sprawdzałem.Na benzynie OK.Ale czasem mialem wrażenie, że jak przyspieszam to lekko przerywa.
Poza tym na gazie zdarza mu sie "kichać" w przepustnice.
Chce się wybrać do gaziarza, ale najpierw chcialem skonsultować z fachowcami (z Wami) bo u mnie w mieście ciężko o dobry zakład
  
 
Przyczyn problemów z gazem jest naprawdę wiele i nie wszystkie da się zdiagnozować pisząc o tym na forum.
Musisz odpowiedzieć na wiele pytań:
1) Jaki masz typ instalacji ( tzw." śruba" czy może z komputerem)
2) jak z komputerem, jaki komputer jest włożony ( mają rózne możliwości)
3) jak dawno była zakładana instalacja, czy jest poprawnie założona, jak długo pracują niektóre newralgiczne jej elementy - parownik (reduktor), silnik krokowy
Potem trzeba się zastanowić w jakich sytuacjach występują problemy, np.
- na zimnym silniku
- po rozgrzaniu
- niezależnie o temp silnika
- jak jedziesz
- występują także na postoju
- ...itd
Następnie można się zastanowić nad tym, czy instalacja jest poprawnie wyregulowana. Jest tutaj wiele wzajemnie oddziałujących na siebie elementów i jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej podjedź do dobrego fachowca. Może wystarczy sama regulacja, a może trzeba będzie wymienić jakiś element.Skoro jesteś posiadaczem Esperaka od niedawna, więc poświęć troszkę czasu, aby raz a porządnie usunąć problem.

Z podanego przez ciebie opisu można wywnioskować, że możesz mieć problemy z czujnikiem położenia przepustnicy (skakanie obrotów przy 2500 tys obr.), ale także z gazem przy niskich obrotach - może źle wyregulowany komputer, a może poprostu parownik sie skończył. JAk chcesz to zobacz jeszcze czy te problemy występują także w czasie postoju.

Napisz jak uda Ci sie rozwiązać problem. Informacja zwrotna jest zawsze cenna dla innych użytkowników na forum.

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2008-09-01 21:10:15 ]
  
 
a moze filtr fazy lotnej LPG. u mnie taki filtr padl po okolo 6 tys. od zalozenia instalacji LPG choc jego "zywotnosc" to niby 10 tys km. Ale tak czy tak najpierw jedz do gazownika i niech on cos stwierdzi.
  
 
Cytat:
2008-09-02 01:12:28, adamesce pisze:
a moze filtr fazy lotnej LPG. u mnie taki filtr padl po okolo 6 tys. od zalozenia instalacji LPG choc jego "zywotnosc" to niby 10 tys km. Ale tak czy tak najpierw jedz do gazownika i niech on cos stwierdzi.


A co to takiego?
  
 
Cytat:
2008-09-02 07:55:25, kisztan pisze:
A co to takiego?



taki filtr ma na celu zatrzymanie cząstek mogących uszkodzić wtryskiwacze, zatem IV generacja
  
 
Cytat:
2008-09-01 21:08:27, AsterixGal pisze:
Przyczyn problemów z gazem jest naprawdę wiele i nie wszystkie da się zdiagnozować pisząc o tym na forum. Musisz odpowiedzieć na wiele pytań: 1) Jaki masz typ instalacji ( tzw." śruba" czy może z komputerem) 2) jak z komputerem, jaki komputer jest włożony ( mają rózne możliwości) 3) jak dawno była zakładana instalacja, czy jest poprawnie założona, jak długo pracują niektóre newralgiczne jej elementy - parownik (reduktor), silnik krokowy Potem trzeba się zastanowić w jakich sytuacjach występują problemy, np. - na zimnym silniku - po rozgrzaniu - niezależnie o temp silnika - jak jedziesz - występują także na postoju - ...itd Następnie można się zastanowić nad tym, czy instalacja jest poprawnie wyregulowana. Jest tutaj wiele wzajemnie oddziałujących na siebie elementów i jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej podjedź do dobrego fachowca. Może wystarczy sama regulacja, a może trzeba będzie wymienić jakiś element.Skoro jesteś posiadaczem Esperaka od niedawna, więc poświęć troszkę czasu, aby raz a porządnie usunąć problem. Z podanego przez ciebie opisu można wywnioskować, że możesz mieć problemy z czujnikiem położenia przepustnicy (skakanie obrotów przy 2500 tys obr.), ale także z gazem przy niskich obrotach - może źle wyregulowany komputer, a może poprostu parownik sie skończył. JAk chcesz to zobacz jeszcze czy te problemy występują także w czasie postoju. Napisz jak uda Ci sie rozwiązać problem. Informacja zwrotna jest zawsze cenna dla innych użytkowników na forum. [ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2008-09-01 21:10:15 ]



Jeśli chodzi o typ instalacji to nie zabardzo sie na tym znam.Na pewno nie sekwencja. Bede musiał się dowiedzieć. Co do tego kiedy była zakładana to też nie mam pojęcia ani jak długo pracują poszczególne elementy . Wiem tylko ze kopułka i kable WN są nowe. Silnik krokowy od gazu też wygląda na świeży (rozbierałem go).
Co do opisanych problemów to nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany. Auto gaśnie jak wrzucam na luz. Czasem jeżdze przez kilka dni i wszystko jest OK. A czasem potrafi mi przez caly dzień gasnąć i strzelać.
Wizyta u gaziarza murowana tylko czekam na wypłate . Wypytam się go co i jak z moją instalacją.
Dam znać jak poczynie jakieś postępy.
Pozdro!
  
 
Cytat:
2008-09-02 01:12:28, adamesce pisze:
a moze filtr fazy lotnej LPG. u mnie taki filtr padl po okolo 6 tys. od zalozenia instalacji LPG choc jego "zywotnosc" to niby 10 tys km. Ale tak czy tak najpierw jedz do gazownika i niech on cos stwierdzi.



Filtr gazu wymieniony. No chyba ze jest jeszcze jakiś.
  
 
Cytat:
2008-09-02 18:14:56, Robert_S pisze:
taki filtr ma na celu zatrzymanie cząstek mogących uszkodzić wtryskiwacze, zatem IV generacja




niekoniecznie, ja zakladalem gaz w marcu, 2 generacje, na kompie stag 300 (ale reki nie dam uciac), mieszanka lovato + tommaseto (czy jakos tak) i mam tak owy filtr. Przynajmniej w wykazie hehe a na powaznie to jest taki jeden filterek ktory tak sie nazywa bynajmniej ktory ma duzy wplyw na funkcjonowanie auta podczas jazdy na LPG.

Jesli masz 2 generacje a tak sadze latwo to sprawdzic po tym jaki masz "wlacznik" LPG. Czy masz go w postaci elektronicznego malutkiego panela z jednym przyciskiem i moze z jakas dioda wskazujaca stan jego pracy, zmiana na LPG nastepuje automatycznie po przekroczeniu pewnej ilosci obrotow to --> 2 generacja generacja, a jesli mechaniczny przelacznik typu benzyna -> 0 <- LPG to masz 1 generacje.

Wiecej filtrow nie bedziesz ani w pierwszej ani w 2 generacji niz ten jeden wczesniej wspomniany.

Jesli masz 2 generacje to najczesze usterki to rozregulowanie sie instalacji poprzez przelaczanie auta na gaz na zimnym silniku ( tak stwierdzil u mnie gazownik przy wymianie filtra i regulacji LPG po 6 tys od zamontowania)
  
 
Cytat:
2008-09-03 03:52:24, adamesce pisze:
niekoniecznie, ja zakladalem gaz w marcu, 2 generacje, na kompie stag 300 (ale reki nie dam uciac), mieszanka lovato + tommaseto (czy jakos tak) i mam tak owy filtr. Przynajmniej w wykazie hehe a na powaznie to jest taki jeden filterek ktory tak sie nazywa bynajmniej ktory ma duzy wplyw na funkcjonowanie auta podczas jazdy na LPG. Jesli masz 2 generacje a tak sadze latwo to sprawdzic po tym jaki masz "wlacznik" LPG. Czy masz go w postaci elektronicznego malutkiego panela z jednym przyciskiem i moze z jakas dioda wskazujaca stan jego pracy, zmiana na LPG nastepuje automatycznie po przekroczeniu pewnej ilosci obrotow to --> 2 generacja generacja, a jesli mechaniczny przelacznik typu benzyna -> 0 <- LPG to masz 1 generacje. Wiecej filtrow nie bedziesz ani w pierwszej ani w 2 generacji niz ten jeden wczesniej wspomniany. Jesli masz 2 generacje to najczesze usterki to rozregulowanie sie instalacji poprzez przelaczanie auta na gaz na zimnym silniku ( tak stwierdzil u mnie gazownik przy wymianie filtra i regulacji LPG po 6 tys od zamontowania)



Ja wlaśnie taką instalacje mam.Jeden przycisk przełączający między gazem a benzyną.
  
 
Tydzień temu wymienilem świece na BERU ultra 14FR-8LDUOX4 (19 zł. za sztuke) i jak na razie nie mam większych problemów.Auto nie gaśnie,przestało strzelac,jeździ płynnie i nie przerywa.
Zauważyłem natomiast, że za to zwiększyło się zużycie gazu.I to o 1 do 1,5 lita gazu na 100 km.Czy świece mają aż taki wpływ na zużycie gazu (oraz Pb)???
Pozdro!
  
 
ile ci tego gazu srednio spala?? ja mam ten sam rocznik esperka i tez w gazie i pali mi do 10 litrow.
 
 
Cytat:
2008-09-17 17:31:38, grzeskoespero97 pisze:
ile ci tego gazu srednio spala?? ja mam ten sam rocznik esperka i tez w gazie i pali mi do 10 litrow.



Zanim wymienilem świece spalał mi niecałe 9,5l/100.Teraz po wymianie jakieś 10,5-11l/100.Musze jeszcze dokładnie sprawdzić, bo jak wymienialem świece to mialem jakieś pół zbiornika z gazem ( a mam 50l zbiornik.
Dokładne dane będe mial w przyszłym tygodniu
Pozdro!