| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-09-01 18:52:30 1. Po co zakładasz kilka wątków o tym samym ?
2. Skoro tylko na gazie to jedź do gazownika. |
marianoooo Dębica | 2008-09-01 18:55:13 Niechcąco wcisnolem "enter" no i dodało sie. |
marianoooo Dębica | 2008-09-01 20:18:25 Sprawdzałem.Na benzynie OK.Ale czasem mialem wrażenie, że jak przyspieszam to lekko przerywa.
Poza tym na gazie zdarza mu sie "kichać" w przepustnice. Chce się wybrać do gaziarza, ale najpierw chcialem skonsultować z fachowcami (z Wami) bo u mnie w mieście ciężko o dobry zakład |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-09-01 21:08:27 Przyczyn problemów z gazem jest naprawdę wiele i nie wszystkie da się zdiagnozować pisząc o tym na forum.
Musisz odpowiedzieć na wiele pytań: 1) Jaki masz typ instalacji ( tzw." śruba" czy może z komputerem) 2) jak z komputerem, jaki komputer jest włożony ( mają rózne możliwości) 3) jak dawno była zakładana instalacja, czy jest poprawnie założona, jak długo pracują niektóre newralgiczne jej elementy - parownik (reduktor), silnik krokowy Potem trzeba się zastanowić w jakich sytuacjach występują problemy, np. - na zimnym silniku - po rozgrzaniu - niezależnie o temp silnika - jak jedziesz - występują także na postoju - ...itd Następnie można się zastanowić nad tym, czy instalacja jest poprawnie wyregulowana. Jest tutaj wiele wzajemnie oddziałujących na siebie elementów i jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej podjedź do dobrego fachowca. Może wystarczy sama regulacja, a może trzeba będzie wymienić jakiś element.Skoro jesteś posiadaczem Esperaka od niedawna, więc poświęć troszkę czasu, aby raz a porządnie usunąć problem. Z podanego przez ciebie opisu można wywnioskować, że możesz mieć problemy z czujnikiem położenia przepustnicy (skakanie obrotów przy 2500 tys obr.), ale także z gazem przy niskich obrotach - może źle wyregulowany komputer, a może poprostu parownik sie skończył. JAk chcesz to zobacz jeszcze czy te problemy występują także w czasie postoju. Napisz jak uda Ci sie rozwiązać problem. Informacja zwrotna jest zawsze cenna dla innych użytkowników na forum. [ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2008-09-01 21:10:15 ] |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2008-09-02 01:12:28 a moze filtr fazy lotnej LPG. u mnie taki filtr padl po okolo 6 tys. od zalozenia instalacji LPG choc jego "zywotnosc" to niby 10 tys km. Ale tak czy tak najpierw jedz do gazownika i niech on cos stwierdzi. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-09-02 07:55:25
A co to takiego? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-09-02 18:14:56
taki filtr ma na celu zatrzymanie cząstek mogących uszkodzić wtryskiwacze, zatem IV generacja |
marianoooo Dębica | 2008-09-02 20:30:16
Jeśli chodzi o typ instalacji to nie zabardzo sie na tym znam.Na pewno nie sekwencja. Bede musiał się dowiedzieć. Co do tego kiedy była zakładana to też nie mam pojęcia ani jak długo pracują poszczególne elementy . Wiem tylko ze kopułka i kable WN są nowe. Silnik krokowy od gazu też wygląda na świeży (rozbierałem go).
Co do opisanych problemów to nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany. Auto gaśnie jak wrzucam na luz. Czasem jeżdze przez kilka dni i wszystko jest OK. A czasem potrafi mi przez caly dzień gasnąć i strzelać. Wizyta u gaziarza murowana tylko czekam na wypłate . Wypytam się go co i jak z moją instalacją.
Dam znać jak poczynie jakieś postępy. Pozdro! |
marianoooo Dębica | 2008-09-02 20:33:04
Filtr gazu wymieniony. No chyba ze jest jeszcze jakiś. |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2008-09-03 03:52:24
niekoniecznie, ja zakladalem gaz w marcu, 2 generacje, na kompie stag 300 (ale reki nie dam uciac), mieszanka lovato + tommaseto (czy jakos tak) i mam tak owy filtr. Przynajmniej w wykazie hehe a na powaznie to jest taki jeden filterek ktory tak sie nazywa bynajmniej ktory ma duzy wplyw na funkcjonowanie auta podczas jazdy na LPG. Jesli masz 2 generacje a tak sadze latwo to sprawdzic po tym jaki masz "wlacznik" LPG. Czy masz go w postaci elektronicznego malutkiego panela z jednym przyciskiem i moze z jakas dioda wskazujaca stan jego pracy, zmiana na LPG nastepuje automatycznie po przekroczeniu pewnej ilosci obrotow to --> 2 generacja generacja, a jesli mechaniczny przelacznik typu benzyna -> 0 <- LPG to masz 1 generacje. Wiecej filtrow nie bedziesz ani w pierwszej ani w 2 generacji niz ten jeden wczesniej wspomniany. Jesli masz 2 generacje to najczesze usterki to rozregulowanie sie instalacji poprzez przelaczanie auta na gaz na zimnym silniku ( tak stwierdzil u mnie gazownik przy wymianie filtra i regulacji LPG po 6 tys od zamontowania) |
marianoooo Dębica | 2008-09-03 20:31:47
Ja wlaśnie taką instalacje mam.Jeden przycisk przełączający między gazem a benzyną. |
marianoooo Dębica | 2008-09-17 17:23:33 Tydzień temu wymienilem świece na BERU ultra 14FR-8LDUOX4 (19 zł. za sztuke) i jak na razie nie mam większych problemów.Auto nie gaśnie,przestało strzelac,jeździ płynnie i nie przerywa.
Zauważyłem natomiast, że za to zwiększyło się zużycie gazu.I to o 1 do 1,5 lita gazu na 100 km.Czy świece mają aż taki wpływ na zużycie gazu (oraz Pb)??? Pozdro! |
profil-usunięty | 2008-09-17 17:31:38 ile ci tego gazu srednio spala?? ja mam ten sam rocznik esperka i tez w gazie i pali mi do 10 litrow. |
marianoooo Dębica | 2008-09-17 19:32:06
Zanim wymienilem świece spalał mi niecałe 9,5l/100.Teraz po wymianie jakieś 10,5-11l/100.Musze jeszcze dokładnie sprawdzić, bo jak wymienialem świece to mialem jakieś pół zbiornika z gazem ( a mam 50l zbiornik. Dokładne dane będe mial w przyszłym tygodniu
Pozdro! |