MotoNews.pl
  

Mk V masa problemow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich to mój pierwszy post wracając do problemu
zacznijmy od najważniejszego w mój ess 1.8 16V gotuje wodę kopiłem go niedawno ale było wszystko ok aż nagle zagotował wodę
teraz gotuje ja non stop około 15 min pracy silnika na wolnych obrotach i w zbiorniczku wyrównawczym wrze woda , nie ma ogrzewania cały czas zimne powietrze leci .Teraz moje pytanie czy pompa wodna czy termostat czy coś innego ? Czy da sie sprawdzić jakoś pompę wodna ?
  
 
uszczelka pod głowicą....
ale pompa albo termostat tez może być
zacznij od termostatu wsadź do go garnka z wodą i zobacz czy sie otwiera.
potem pompa, pojedzij BEZ termostatu i patrz.
jak nic nie pomaga to uszczelka... albo gdzieś jakaś nieszczelność
  
 
właśnie zauważyłem kolejny problem :/ gdy przełączę na gaz to zamarza reduktor nie dochodzi ciepła woda do niego Gaz podłączony mam do przewodów idących do nagrzewnicy są one zimne cały czas. z ta uszczelka to mnie nie pocieszyłeś :/ wygląda na to jakby nie było obiegu .

[ wiadomość edytowana przez: Gambi dnia 2008-09-20 20:16:45 ]
  
 
No to albo masz coś zapchane w układzie albo faktycznie termostat. Tylko bodajże reduktor LPG nie powinien byc podłączony do długiego, wiec zostaje zapchanie lub pompa wody...
  
 
jeśli poszła uszczelka pod głowicą w oleju będziesz miał płyn lub/i odwrotnie. Sprawdź termostat w dużo prostszy sposób gdy będzie wywalało Ci wodę dotknij chłodnicę powinna być gorąca, jeśli będzie zimna to wina termostatu. A to że teraz zamarza Ci reduktor zapewne spowodowane jest zapowietrzeniem układu OBYM MIAŁ RACJE Pozdroo
  
 
Moze taka prozaiczna rzecz... ale moze masz zapowietrzony uklad albo za malo plynu? Schemat z zamarzaniem parownika i gotowaniem wody mialem jak w samochodzie (nie esku) popsul sie wentylator i rozsadzilo chlodnice... sporo plynu wylecialo i bylo za malo w ukladzie, zeby parownik dzialal i zamarzal...
  
 
Cytat:
2008-09-20 20:25:06, ndaniel80 pisze:
No to albo masz coś zapchane w układzie albo faktycznie termostat. Tylko bodajże reduktor LPG nie powinien byc podłączony do długiego, wiec zostaje zapchanie lub pompa wody...


nie koniecznie... owszem reduktor jest podłączony do przewodów nagrzewnicy czyli jest w małym obiegu.... ale gdy mamy do czynienia z zapowietrzonym układem... często zdarza się że reduktor nam zamarza
  
 
zaczyna głupieć powoli wiec ja robie tak nie wiem czy dobrze czy źle
odkręcam jeden przewód od reduktora i wlewam wodę jak przestaje przyjmować płyn to do max i zakręcam .
  
 
Przeciesz termostat nie wplywa na obieg przy pierwszym rozgrzewaniu sie silnika, obieg idzie od silnika do nagrzewnicy, skoro wogole nie grzeje to zostaw termostat, bo masz pompe walnieta i nie daje obiegu na nagrzewnice.
  
 
Sprawdzenie termostatu nic nie kosztuje a zajmuje pare sekund. Co do pompy.. jest to całkiem możliwe że umarła Pozdro
  
 
Cytat:
2008-09-20 22:39:43, Magik123 pisze:
Przeciesz termostat nie wplywa na obieg przy pierwszym rozgrzewaniu sie silnika, obieg idzie od silnika do nagrzewnicy, skoro wogole nie grzeje to zostaw termostat, bo masz pompe walnieta i nie daje obiegu na nagrzewnice.



Zgadzam się... Ja poszedłbym jeszcze tym tropem, że układ może być zapowietrzony...
  
 
totalna klęska bez termostatu z termostatem ciągle to samo odpowietrzałem chyba z 10 razy ,może być przyczyna w ogrzewaniu ?
jak chciałem sprawdzić czy działa to ujechałem może ze 300m i zaczęło wodę gotować i od tego sie zaczęło instalacja nie jest zatkana . a i reduktor dalej zamarza
przeglądając forum znalazłem temat o wodzie na dywaniku pasażera u mnie tez była wiec to może być walnięta nagrzewnica czyli problem z zamarzanie reduktora może leżeć właśnie w nagrzewnicy bo układ będzie sie zapowietrzał przez nieszczelna
nagrzewnice ,jest to możliwe ?




[ wiadomość edytowana przez: Gambi dnia 2008-09-24 10:15:30 ]
  
 
raczej to nie moliwe bo woba by sie non stop lała ie było nic gmerane z przewodami wodnymi?
sprubuj odpalić na zimnym silniku i zajżeć do zbiorniczka od płynu ja się bardzo burzy to masz walniętą uszczelkę jak się nie burzy i przez przelew pompuje wode to jest ok pompa i uszczelka
  
 
Cytat:
2008-09-23 17:39:31, Gambi pisze:
totalna klęska bez termostatu z termostatem ciągle to samo odpowietrzałem chyba z 10 razy ,może być przyczyna w ogrzewaniu ? jak chciałem sprawdzić czy działa to ujechałem może ze 300m i zaczęło wodę gotować i od tego sie zaczęło instalacja nie jest zatkana . a i reduktor dalej zamarza przeglądając forum znalazłem temat o wodzie na dywaniku pasażera u mnie tez była wiec to może być walnięta nagrzewnica czyli problem z zamarzanie reduktora może leżeć właśnie w nagrzewnicy bo układ będzie sie zapowietrzał przez nieszczelna nagrzewnice ,jest to możliwe ? [ wiadomość edytowana przez: Gambi dnia 2008-09-24 10:15:30 ]



Czy Ty umiesz czytac??, zakladasz temat, a pozniej czytasz co drugi post i robi sie z tego ksiazka "porady dobrego mechanika"

Pisalem juz Jesli nie ma obiegu to pompa nie chodzi lub jest uszkodzona, a Ty szukasz jakis dziur, uszczelek i Bog wie czego jeszcze.
Chlopie zacznij czytac i wez sie w koncu do roboty.
  
 
zostaw w układzie z 4litry wody,wywal termostat,zdejm weza z chłodnicy,tego który idzie od termostatu,zapal i przegazuj auto
-woda powinna lecieć jesli pompa działa.

odpowietrzanie:
1.spusc płyn na otwartym ogrzewaniu odkrecając korek w chłodnicy i korek w bloku pod rozrusznikiem
2.sprawdz droznosc chłodnicy i układu płukając wodą z węża
3.zakręc korki
4.na otwartym ogrzewaniu zalej wode i zapal auto na benzynie-niech sobie chodzi az weże do reduktora i nagrzewnicy zrobią sie gorące,moze byc potrzeba zdjecia na chwile przewodu do reduktora zeby wypuscic powietrze
5.przełącz na lpg

i sprawdz sobie korek od zbiorniczka czy działa.
  
 
Nowy termostat i porządnie odpowietrzony układ pomogło dziękuje wszystkim temat do zamknięcia.