Cos mi żre prąd!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem wyglada tak... Po postoju cala noc rozrusznik cos opornie kreci,ale po przejechaniu raptem 2-3 km zgaszeniu auta i ponownym
odpalaniu kreci jak nalezy,wnioskuje wiec z tego ze ladowanie jest dobre chociaz nie sprawdzalem... Na moje oko wydaje mi sie ze cos mi żre akumulator Zastanawia mnie co bo z rzeczy ktore mogly by brac prad po wyciagnieciu kluczyka to mrugajaca leda imitujaca alarm oraz podswietlenie przycisku "Power" w radyjku... Chyba ze cos innego... Co radzicie??? Wywalic ta diode i podswietlenie tego guzika i zobaczyc czy jest poprawa??? Dioda przeciez pobiera znikomy prad wiec watpie by to ona byla tego przyczyna
  
 
sprawdź akumulator testerem, tester możesz kupić na prawie każdej stacji CPN, złóż siedzenia i sprawdź czy lampka w bagażniku ci się nie świeci, jak wychodzisz z auta wyłącz całkowicie radio – tyle na początek
 
 
włączasz szeregowo w obwód aku amperomierz i sprawdzasz pobór prądu. Jeśli jest rzędu 0,0... to oki, jeśli wiekszy, to szukasz zapalonych lampek, zwarć, itp...
  
 
Ja obstawiam że to radio jeśli jest podłączone na stałe do zasilania a nie przez stacyjkę, rok temu miałem to samo, pamięć radia i zasilanie główne radia miałem połączone razem i to podpięte pod +12V na stałe, a od kiedy podłączyłem tylko pamięć radia pod zasilanie stałe a zasilanie główne radia pod stacyjkę problemu nie ma, nic nie kradnie prądu. Sprawdź to.
  
 
może klapa nie łapać masy i tez będzie aku siadać mi jak nie łapała masy to ogrzewanie tylnej szyby zjadało mi prąd
  
 
Cytat:
2008-09-18 08:03:35, surec pisze:
włączasz szeregowo w obwód aku amperomierz i sprawdzasz pobór prądu. Jeśli jest rzędu 0,0... to oki, jeśli wiekszy, to szukasz zapalonych lampek, zwarć, itp...


te dwie diody o których mówisz to razem do kupy biorą może z miliwata ;]
może porostu masz już staru aku który lubi " tracić " prąd bo takie przypadki tez zna radziecka nauka.
  
 
Cytat:
2008-09-18 10:17:43, Grand_XR3i pisze:
te dwie diody o których mówisz to razem do kupy biorą może z miliwata ;] może porostu masz już staru aku który lubi " tracić " prąd bo takie przypadki tez zna radziecka nauka.



Aku ma jakies dwa miechy wiec jest raczej dobry, z tym ze raz czy dwa mi sie zapomnialo wylaczyc radia na noc i bateryjka padla do zera i nie wiem czy przez to nie zostal uszkodzony aku Sprobuje odlaczyc na noc calkowicie radio i zobaczymy czy jest jakas poprawa
  
 
Cytat:
2008-09-18 15:28:20, Sjepka pisze:
Aku ma jakies dwa miechy wiec jest raczej dobry, z tym ze raz czy dwa mi sie zapomnialo wylaczyc radia na noc i bateryjka padla do zera i nie wiem czy przez to nie zostal uszkodzony aku Sprobuje odlaczyc na noc calkowicie radio i zobaczymy czy jest jakas poprawa



na początek miej naładowany AKU, odłącz go na noc i zobacz czy rano da rade auto odpalić, jak nie, lub jak będzie słabo kręcił to wiesz że masz aku do wymiany......... prosta sprawa
  
 
A ja mam taka sytuacje, że jak przycisne auto powyżej 4 tyś obrotów (co jest u mnie czeste) to zaczyna mi sie żażyć(dobrze napisałem?) żarówka od aku. Co to jest? ladowanie mam 13.9. nie wiem o co chodzi, powiem jeszcze że miałem problem z przewodem odchodzącym od alternatora do rozrusznika, ale kabel jest wymieniony.
  
 
Cytat:
2008-09-18 15:57:27, Asior pisze:
na początek miej naładowany AKU, odłącz go na noc i zobacz czy rano da rade auto odpalić, jak nie, lub jak będzie słabo kręcił to wiesz że masz aku do wymiany......... prosta sprawa



Dzieki Asior od tego zaczne
  
 
Aha jeszcze pytanko: Jeżeli wyciagnie sie panel od radia to teoretycznie nie powinno miec zadnego poboru pradu no nie ??? Chodzi mi o to ze po sciagnieciu panela gasnie podswietlenie ktore moze mi krasc prad...
  
 
Pamiec radia bedzie kradla prad (a przynajmiej powinna ale takze znikomy) posprawdzaj amperomierzem po bezpiecznikach to powinienes sie dowiedziec co ci kradnie prad
  
 
Mam to samo co Ty Sjepa.
Na rozgrzanym zapala od "dotknięcia"
a na zimnym się męczy.

I też dość szybko się rozładowuje



[ wiadomość edytowana przez: JmB dnia 2008-09-18 20:58:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: JmB dnia 2008-09-18 21:00:02 ]
  
 
Panowie....
Nawet najczęściej krańcówki pobierają prą , alarmy światełka itd
Jak to spr ??? prosta sprawa...wybieramy się do marketu , kupujemy najtańszy miernik i mierzymy jaki prąd pobiera instalacja w stanie spoczynku...
Jak to podłączyć? --- wpiąć się szeregowo w obwód aku( czyli ściągamy 1 klemy i mierzymy..
  
 
Jutro bede walczyl z tym problemem i dam znac o efektach

PS.Zakladajac ze np jest jakies zwarcie i instalacja pobiera prad w stanie spoczynku,mozna by zalozyc jaki wylacznik pradowy ktory calkiem odcina aku Kumpel ma w Żuku takie cuś
  
 
Cytat:
2008-09-18 16:06:05, Cetek71 pisze:
A ja mam taka sytuacje, że jak przycisne auto powyżej 4 tyś obrotów (co jest u mnie czeste) to zaczyna mi sie żażyć(dobrze napisałem?) żarówka od aku. Co to jest? ladowanie mam 13.9. nie wiem o co chodzi, powiem jeszcze że miałem problem z przewodem odchodzącym od alternatora do rozrusznika, ale kabel jest wymieniony.



To przyjrzyj się jeszcze raz temu kabelkowi, lub ( jak się nie mylę ) od alternatora wychodzi jeszcze taki cienki kabelek i on jest od żaróweczki na desce.

Ja miałem w tamtym roku ten kabel od alternatora do rozrusznika robiony i w tym roku mi padł, po prostu gdzieś w izolacji była dziurka i lała mi się woda do środka a po jakimś czasie śniedź

Mi też coś prąd wpitala na postoju, ale u mnie jest to rzędu 0,05-0,09 mA ( chyba taka dokładnie jednostka ) Ale dziennie jeżdżę ok. 17 km w jedną manie do pracy więc jakoś się mój aku podładuję, ale ciekawe co będzie po weekendzie
  
 
No chyba nie taka jednostka... Raczej 0,05-0,09 A Z tego co piszesz 0,05-0,09 mA to jest to samo co 50-90 ale mikroamper a to znikomy prad
  
 
Np takie coś

KLIKACZ
  
 
Cytat:
2008-09-20 00:16:29, Sjepka pisze:
Jutro bede walczyl z tym problemem i dam znac o efektach PS.Zakladajac ze np jest jakies zwarcie i instalacja pobiera prad w stanie spoczynku,mozna by zalozyc jaki wylacznik pradowy ktory calkiem odcina aku Kumpel ma w Żuku takie cuś



Chcesz tym wyłącznikiem całkiem wyłączać akumulator np. na noc? To ani centralny zamek nie będzie działał, ani radio nie będzie miało pamięci stacji, nie wspominając już o alarmie czy innych akcesoriach... Nie mógłbym tak...
Sprawdzałeś patent z radiem, tzn. chodzi mi o to żeby wyłączyć CAŁKOWICIE radio, tzn. kable odłączyć na noc, bo zdjęcie panelu nic nie da jak wiadomo. Rano wiedziałbyś czy to wina radia czy nie... a tak w ogóle to jak masz podłączone radio, od stacyjki czy bezpośrednio do zasilania (tak ze na wyłączonym silniku możesz słuchać radia)?

U mnie, jak już pisałem też coś kradło prąd, dwa razy mi się rozładował akumulator (nowy!), okazało się ze radio było winne. Jakieś poł roku temu kolega miał to samo, "fachowiec" podłączył mu nowe radio, na drugi dzień nie mógł odpalić auta, po podpięciu zasilania radia pod stacyjkę problem zniknął.
Chociaż u Ciebie to może być coś innego...
  
 
Cytat:
a tak w ogóle to jak masz podłączone radio, od stacyjki czy bezpośrednio do zasilania (tak ze na wyłączonym silniku możesz słuchać radia)?



Bezpośrednio z zasilania,takze wlaczasz kiedy chcesz