Omega B kilka problemów kilka pytań usterki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Parę pytań

oki do rzeczy

1.) Ostatnio jeżdżąc swoją Omesią (2.0 16V `94 136KM kombi)
zauważyłem że niezależnie czy silnik zimny czy ciepły przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do około 500obr/min i czasami potrafi zgasnąć nawet przy zmianie biegów podczas jazdy, jak samochód stoi to obroty są normalnie te 800-1000obr/min, czasami spadają do 500-600obr/min ale nie gaśnie
co to może być ? ? ? jakieś wskazówki ? ? ?


2.) W tamtym roku coś się zrobiło że jak włączam światła długie to nie świeci się ta diodka że długie są włączone podajże niebieska ona była ale za to od tamtego momentu cały czas delikatnie świeci mi diodka od świateł przeciwmgielnych byłem już z tym u elektryka ale złapał się za głowę coś posprawdzał skasował chyba ze 30zł stwierdził że nie ma pojęcia od czego to może być i na tym się skończyło
co to może być ? ? ? czy to może być związane z tym że ta żarówka od długich się skopała to ta informuje czy coś w tym stylu ? ? ?


3.) Czasami mam wariujący wskaźnik prędkości coś go blokuje pokazuje prędkości z poza skali aż się wskazówka wygina po przejechaniu czasami 500m czasami 2km przy zatrzymaniu wskazówka zapie..... na 0km i już jest oki
co to może być ? ? ? jakieś wskazówki co do naprawy ? ? ?


4.) Co można zrobić z wskaźnikiem paliwa żeby dokładniej pokazywał już kilka razy przy tankowaniu zalewałem do pełna bo już się "księgowy" zaświecił wlałem 40-45l i pyk pełno kiedyś lałem 50-55l jak się "księgowy" świecił
jakieś wskazówki co do naprawy ? ? ?


----------------------------------------

Dodam że w przyszłym roku chcę zrobić swoją Omesię na TipTop
wkładając około 3,5 tyś powinienem się wyrobić
wymiana :
- rozrząd z pompą
- chłodnica klimy (niestety dziurawa)
- świece i przewody zapłonowe
- gumy, tuleje, końcówki drążków
- tarcze, klocki
- wymiana lamp przód na soczewki black
- wymiana oleju, filtrów
I inne drobne naprawy i jeszcze parę ładnych latek nią polatam

--------------------------------------------------

Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI
POZDRAWIAM WSZYSTKICH OMEGO MANIAKÓW
  
 
Co do tego gaśnięcia - to masz LPG czy nie?

A licznik - pewnie trzeba wymienić licznik i się uzdrowią problemy. Z kasą na remonty to jest tak, że nie należy sobie wyznaczać górnej granicy.
Jak chodzi o wskaźnik paliwa - wymontuj przeczyść.

Pobaw się wyszukiwarką na forum. Sporo ciekawych rzeczy znajdziesz
  
 
100 % uszkodzenie czujnika prędkości pojazdu (VSS) lub jego obwodu.
  
 
nie mam gazu

co to jest te VSS ?
  
 
Krótki filmik co się dzieje z obrotami
http://rapidshare.com/files/149187354/obroty.avi

opis do filmiku:
3-5s naciśnięte sprzęgło obroty letko wzrastają i spadają
18-25s wachają się góra dół
27-29s przy takich obrotach czasmi gaśnie przed skrzyżowaniem
37s znowu spadek

a tu fotka z tą świecącą diodką
http://rapidshare.com/files/149188607/DSC00413.JPG

[ wiadomość edytowana przez: atomic99 dnia 2008-09-28 22:14:26 ]
  
 
Cytat:
2008-09-28 07:28:26, atomic99 pisze:
Witam Parę pytań oki do rzeczy 1.) Ostatnio jeżdżąc swoją Omesią (2.0 16V `94 136KM kombi) zauważyłem że niezależnie czy silnik zimny czy ciepły przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do około 500obr/min i czasami potrafi zgasnąć nawet przy zmianie biegów podczas jazdy, jak samochód stoi to obroty są normalnie te 800-1000obr/min, czasami spadają do 500-600obr/min ale nie gaśnie co to może być ? ? ? jakieś wskazówki ? ? ?



To do listy wydatków dorzuć wymianę (ewentualnie reanimowanie starego jak lubisz robótki ręczne) silnika krokowego, objaw sprawdzony przynajmniej u mnie.
  
 
Jesli chodzi o wariujacy licznik to albo czujnik predkosci albo licznik do wymiany moze jeszcze byc jakis problem z czujnikami ABS bo chyba z nich bierze sygnal predkosci auta
Kwestia kontrolki dlugich swiatel - albo gdzies jakis maly spinol albo brak masy lub poprostu slaby styk na liczniku
Obroty szalejace to faktycznie moze byc silniczek krokowy lub jakies kuku po lini wysokiego napiecia u mnie wczesniej w Vectrze tak bylo
  
 
kupiłem uszczelki pod krokowca 2szt na wszelki wielki
jak znajdę chwilkę to się wezmę za bebeszenie

po sprawie zdam relację

[ wiadomość edytowana przez: atomic99 dnia 2008-10-01 22:22:21 ]
  
 
przeczyściłem krokowca
no jak na razie dużej poprawy nie widzę

po przejechaniu 5km znowu coś nie tak
nadmienię że po złożeniu wszystkiego
odpaleniu przejechaniu kawałek było w miarę normalnie

czyli coś innego trzeba szukać

może jeszcze dziś dobiorę się do świec
przeczyszczę i zobaczymy


----------------

jeszcze sprawa

podczas wyjmowania tego krokowca
trzeba zdjąć te rury od filtra powietrza i z przepustnicy
podczas czyszczenia przepustnicy zauważyłem że na dole jest jakaś ciecz
co to może być podejrzewam że to olej ale jakoś mi coś ni pasuje ;/


  
 
Ktoś mi kiedyś poradził, zeby wyczyścić przepustnice takim spray'em do czyszczenia wtrysków (12 zł).

Rozebrałem, przeczyściłem i się poprawiło.

Mój silnik to też X20XEV, awarie z lampką od długich też miałem, była na tyle zabawna, że zapalając je na krótko (dźwigienka do siebie) lampka się paliła, a przy przełożeniu dźwigienki na stałe (od siebie) lampka się nie paliła. Wymieniłem dźwigienkę za poradą elektryka, ale to nie tędy droga.