MotoNews.pl
  

Problem z abs

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, pewnie to było opisywane na forum, ale trudno znaleźć coś bo wyszukiwarka działa dopiero od 4 znaków ABS ma 3...
Więc pytanko.
Wymieniałem klocki wczoraj z przodu, wszystko było ok 1 dzień.
Później zaczęła palić się kontrolka od ABS i od hamulca ręcznego. Dodam że podczas postoju się nie zapala, dopiero jak ruszę...
W dodatku z silnika słychać dźwięk jak by łożysko na alternatorze siadło, lub pompa wody - nie wiem czy to przypadek, czy ma coś wspólnego. Proszę o konkretną pomoc bez zbędnego OT jeśli to możliwe Poziom płynu hamulcowego jest OK.
  
 
Alternator

Zrób bo zaraz staniesz...
  
 
bez OT

masz,poczytaj
poszukaj wyrażeń typu czujnik abs,kabelki abs itp
  
 
Wjechałem na kanał i sprawdziłem zębatki na przegubach z przodu, jedna była dość zanieczyszczona więc ją oczyściłem Wszystkie połączenia elektryczne prysnąłem specjalnym środkiem do tego.
Niestety nic nie dało. Wszystkie przewody wyglądają na oko dobrze, jedynie prawy czujnik w przednim kole wygląda jak by nie miał dzióbka tego który styka się z zębatką od przegubu. Czy jest sposób na sprawdzenie czujników?
  
 
jest trzeba sie podpiac do kompa i pokaze Ci nr bledu ABS !!
Pozdrawiam
  
 
W przypadku zapalenia się żółtej kontrolki ABS oraz czerwonej kontrolki hamulca bez Scannera sobie nie poradzisz. Czerwona kontrolka wskazuje na awarie działania hamulców kół tylnych, które maja wpływ na podstawowe działanie hamulców. Terkot o którym wspominasz podczas aktywacji układu ABS (po przekroczeniu prędkości k. 5km/h) wskazuje na KOD A051 czyli tylny silnik wiruje swobodnie w zespole modulatora hydraulicznego. Oprócz tego masz błąd A086.
  
 
Cytat:
2008-10-16 20:25:07, certiif pisze:
Terkot o którym wspominasz podczas aktywacji układu ABS (po przekroczeniu prędkości k. 5km/h) wskazuje na KOD A051 czyli tylny silnik wiruje swobodnie w zespole modulatora hydraulicznego. Oprócz tego masz błąd A086.



Ja nie wspominałem o żadnym terkocie Mam pytanko co do skanera, nie da się bez niego obejść? Nie można sposobem kodów błyskowych? bo sprawdzałem kody błyskowe i wyskakuje mi błąd 32 EGR od recyrkulacji spalin - ale to chyba komp od silnika a nie od ABS.
  
 
Cytat:
2008-10-16 17:11:34, saqul pisze:
... a W dodatku z silnika słychać dźwięk jak by łożysko na alternatorze siadło, lub pompa wody - nie wiem czy to przypadek, czy ma coś wspólnego...


A to sam napisałeś
  
 
certiif ale szumienie nie trykotanie


[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-16 22:34:30 ]
  
 
Jeżeli silnik elektryczny (hamulców tył) w modulatorze nie jest w pozycji wyjściowej, zostaje zapalona czerwona lampka. Przyczyn i kodów błędów może być co najmniej 7. Bez Scannera nic nie zrobisz.
Czujniki przy kołach oraz pierścienie zębate i przewody do nich prowadzące, nie mają nic wspólnego z tymi błędami. ( czytaj: zapaleniem czerwonej lampki).
  
 
Myślałem że zawsze wraz z zapaleniem ABS zapala się czerwona lampka break od hamulca ręcznego.
Jeszcze raz zacytuje
Cytat:
Terkot o którym wspominasz podczas aktywacji układu ABS (po przekroczeniu prędkości k. 5km/h)


Szumienie występuje od razu po odpaleniu silnika i wraz ze wzrostem obrotów nasila się, więc bardzo wątpię by była to wina silnika elektrycznego.
Napiszę bardziej szczegółowo.
Po zaraz po odpaleniu kontrolka abs gaśnie (po ok. 1s) - to chyba normalne? Bo jeśli dobrze pamiętam zawsze tak było.
I teraz jeśli nie ruszam z miejsca to auto może stać 1h czasu i kontrolki się nie zapalają, wystarczy że przejadę ok 10m i kontrolki się zapalają (ABS, break)

Wiem że bez skanera to szukanie po omacku, ale przed wizytą u specjalisty chciałbym się upewnić że wszystko zrobiłem
Tak jak pisałem wcześniej na oko nie pasuje mi jeden czujnik z przodu, ale rozumiem że gdy by to był czujnik z przodu to nie zapaliła by się kontrolka break?
Co mogę jeszcze sprawdzić? Oprócz przewodów bo dziś mam taki zamiar...


[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 10:21:53 ]
  
 
Jeżeli szumienie wzrasta ze wzrostem obrotów silnika, to nie ma to nic wspólnego z ABS. Jeśli ruszasz, to po przekroczeniu prędkości około 5km/h, następuje inicjacja układu ABS i dlatego zapalają się lampki. Ponieważ silnik( hamulców tył) w modulatorze nie jest w położeniu górnym zapala obie lampki. Czujniki nie maja tu nic wspólnego. Co możesz jeszcze sprawdzić w tym wypadku? tylko układ hamulców kół tylnych: tj. cylinderki czy szczelne i nie zapieczone oraz odpowietrzyć układ hamulcowy tył. I tylko tyle. Silnik elektryczny w modulatorze nie jest w położeniu górnym albo z powodu uszkodzenia mechanicznego modulatora hydraulicznego lub braku zasilania elektrycznego. To można sprawdzić tylko Scannerem. Oprócz tego że pokaże kody błędów, ma funkcję sprawdzania poprawności działania modulatora poprzez wykonanie specjalnego testu. Ja przypuszczam, że masz uszkodzony modulator hydrauliczny, można go naprawiać poprzez wymianę uszkodzonych części lub kupić np. używany. W układzie ABS ważna jest wymiana płynu hamulcowego przynajmniej raz na dwa lata. Zapobiega to korozji w modulatorze.
  
 
dzięki certiif za konkretne odpowiedzi. Nie będę już grzebał tylko pojadę do kogoś kto ma scanner (może ktoś z forumowiczów taki posiada???)
Napisz mi jeszcze jeśli możesz jakie objawy są gdy jest uszkodzony czujnik lub kabel czujnika. Tak z ciekawości pytam


[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 14:23:47 ]
  
 
Cytat:
2008-10-17 14:22:39, saqul pisze:
(...)Napisz mi jeszcze jeśli możesz jakie objawy są gdy jest uszkodzony czujnik lub kabel czujnika. Tak z ciekawości pytam


Podczas inicjacji układu czyli po przekroczeniu prędkości około 5km/h zapali się wyłącznie żółta lampka ABS.
  
 
No to jeszcze małe pytanko, czy takim interfejsem uda się zaczytać błędy, czy tylko SCANNER-11 ??
http://allegro.pl/item456359201_interfejs_aldl_daewoo_lanos_nubira_promocja.html

Już się dowiedziałem że nie, więc pytanie nieaktualne.

Ale pytanie do klubowiczów, w woj. Łódzkim gdzie można znaleźć kogoś kto posiada SCANNER-11?


[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 14:44:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 14:44:48 ]
  
 
Cytat:
2008-10-17 14:40:48, saqul pisze:
No to jeszcze małe pytanko, czy takim interfejsem uda się zaczytać błędy, czy tylko SCANNER-11 ??


Tylko Scanner
  
 
Cytat:
2008-10-17 14:40:48, saqul pisze:
No to jeszcze małe pytanko, czy takim interfejsem uda się zaczytać błędy, czy tylko SCANNER-11 ?? http://allegro.pl/item456359201_interfejs_aldl_daewoo_lanos_nubira_promocja.html Już się dowiedziałem że nie, więc pytanie nieaktualne. Ale pytanie do klubowiczów, w woj. Łódzkim gdzie można znaleźć kogoś kto posiada SCANNER-11? [ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 14:44:27 ] [ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2008-10-17 14:44:48 ]

może tym??
  
 
Kula69 tym się chyba da więc go zakupię żarty żartami, ale padł mi dziś alternator - tak jak przypuszczałem. Więc biorę się pierw za niego No i jak to zwykle bywa, najpierw przeglądam literaturę i forum, znalazłem coś co mnie bardzo zaciekawiło, a mianowicie właśnie twoją wypowiedź Kula69:
Cytat:


Odświezam
Dopadło i mnie i to juz drugi raz

Tylko mam pytanko dlaczego nie swieciła mi sie ta pieprzona kontrolka ładowania! nieswieciła mi sie juz jakis czas dzis przy okazji padniętego altka włozyłem tam inna działającą zarówkę i dalej nic!! swieciła mi sie tylko kontrolka poduchy abs i recznego (pod czas jazdy)




Kula69 dlaczego nie skojarzyłeś od razu tego z moim problemem?

I odpowiedź JaRabbit

Cytat:

Dlatego,bo padła tylko jedna dioda,a nie ileś.Alternator dawał prąd,więc wzbudzenie było i kontrolka zgasła,ale komputer ABS-u wykrył,że jest za mało prądu.



Więc spodziewam się że z ABS'em jest wszystko OK tylko alternator padł, jak zrobię to dam znać czy pomogło. Swoją drogą to śmieszne trochę to będzie jeśli moje przypuszczenia będą prawdziwe. Bo 1 powinna zadziałać kontrola ładowania, a nie ABS

  
 
Cytat:
2008-10-18 13:30:31, saqul pisze:
Kula69 tym się chyba da więc go zakupię żarty żartami, ale padł mi dziś alternator - tak jak przypuszczałem. Więc biorę się pierw za niego No i jak to zwykle bywa, najpierw przeglądam literaturę i forum, znalazłem coś co mnie bardzo zaciekawiło, a mianowicie właśnie twoją wypowiedź Kula69: Więc spodziewam się że z ABS'em jest wszystko OK tylko alternator padł, jak zrobię to dam znać czy pomogło. Swoją drogą to śmieszne trochę to będzie jeśli moje przypuszczenia będą prawdziwe. Bo 1 powinna zadziałać kontrola ładowania, a nie ABS


tak tyle ze u mnie z problem z nieswiecącą kontrolką objawił sie tylko! wypiętą wtyczką z altka, nie zkojarzyłem bo pisałeś tylko ABS i ABs a jak byś wziął mierniczek to by wyszło jednak ze altek, ale! kiedy nie swieciła mi sie kontrolka ładowania a swieciło sie tak jak u Ciebie abs i stop po wyłączeniu silnika nie mogłem go już uruchomic bo ładowaniwe spadło poniżej 11v
  
 
ABS nie będzie wył

Masz odpowiedź w 1 poście