| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-10-30 22:55:20 Luzy i koniecznosc kontrowania nie koniecznie wynika z luzow przekladni- moga byc powybijane sworznie, drazki, tuleje na wahaczach itd.
Ciekawe jak padla pompa olejowa- ukrecily sie oski ? Czy moze slimak u gory sie rozpadl ? Powiedz jaki masz silnik(model z bloku odczytaj) to w ten czas mozna bedzie cos sensownie powiedziec o tlokach ktore latwo mozna wstawic do niego. |
morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2008-10-31 00:13:14 no i niekoniecznie po wymianie kolumny luzy znikna :] nawet jesli nowa zamontujesz ![]() |
zenuak SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Calibra Łomża | 2008-10-31 09:03:12 pieniedzy wsadzonych w lade nigdy nie odzyskasz, c moim zdaniem nie ma co tu sie napinać z tylko zjechac glowice o 1,5 mm (jesli silnik w dobrym stanie- a wierze ze tak jest skoro wsadziles w niego 1100zl !!!!!! ) |
Jacow21 Kandydat na Kandaydata Ford Escort MK6 Jasionówka/k. Białegostoku | 2008-10-31 17:41:35
Chciałem powiedziec ze przez pompe wał mi sie przytarł i musiałem go dac do szlifowania i stad te 400 zł |
Jacow21 Kandydat na Kandaydata Ford Escort MK6 Jasionówka/k. Białegostoku | 2008-10-31 18:03:44
Tutaj akurat powymieniane mam. Jak dobrze pamietam to czyba w czercu wymieniałem kocówki drązka kierowniczego. No i na 100% siedzi kolumna bo nie wiem czy wiesz jest w nie mozłiwosc regulacji. Odkręca sie srubę i drugą sie dociska. Próbowałem z ojcem docisnać ale regulacja sie skończyla i nie da sie mocniej docisnąć. Mam j4eszcze jedno pytanie jak sprawdzic czy kolumna jest ok bo mam zamiar kupic na szrocie. |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-11-01 14:18:47 Hmm, ja kiedys przed wyjazdem na wegry wymienilem, a jak juz dojechalem, to wszystko bylo rozleciane. Po prostu taka jakosc- zagladnij co sie tam dzieje. Moze nie dokrecone?Moze nie bylo mocowane pod obciazeniem ?
A regulacje przekladni to nie tylko dokrecanie sruby. Poczytaj ksiazke- powinna byc na klubowym ftp, albo na cudownej stronie www klubowej. |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2008-11-01 14:41:22
i co ci da to splanowanie? super wersje GT? moze powiedz koledze odrazu co wiaze sie ze splanowaniem glowicy w ladzie o ponad 1mm, bo skutki moga nie byc zbyt ciekawe |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2008-11-01 15:42:26
Kolumna to dwa krzyzaki i łożysko na których nie powinno być luzów |
Jacow21 Kandydat na Kandaydata Ford Escort MK6 Jasionówka/k. Białegostoku | 2008-11-01 21:20:41 Sorry nie to miałem na mysli. Chodzi mi o to co jest miedzy kolumna a drązkami nie wiem jak to profesjonalnie sie nazywa ale w to wchodzi kolumna. |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2008-11-01 21:38:37 przekladnia kierownicza? |
zenuak SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Calibra Łomża | 2008-11-02 10:02:44
to mi da ze łąda zacznie zapierdalać tanim kosztem! jakie stuki chłopie. łada to nie zachodnie auto gdzie silnik jest wysilony i obliczony do paliwa 95oktanow. mialem splanowaną glowicę o 1,6 i auto chodziło jak pszczółka wiec jak nei wiesz to nie najeżdzaj na mnie kolego! |
Przemek_21083 Kandydat na Kandaydata Łada Samara 21083 Łodygowice | 2008-11-02 10:17:13 a może zamiast planować głowicę, to możnaby założyć tłoki z płaskim denkiem? Widziałem kiedyć na Allegro takie wynalazki, tylko nie wiem czy one są warte rozbierania silnika Jak to większość dzisiejszych częsci niestety :/ |
zenuak SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Calibra Łomża | 2008-11-02 10:26:16
mozna by z tym ze to są wieksze koszty , a najlepsze by byly te tloki z wypukłym denkiem doprezające |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-11-02 11:01:25 silnik 2103 ma plaskie tloki.
Planowanie glowicy w ladzie nie jest dobre poniewaz kanaly wodne sa ciensze i moga sie zapadac- nalezalo by podspawac, ewentualnie podbic kanaly kolkami. Drugi wazny powod, to to ze obnizajac glowice "wydluzasz" lancuch, przestawiasz rozrzad. Nalezalo by zastosowac kolo dzielone rozrzadu. Kolejny jest taki ze kolektor moze wadzic o blok. Wyzszy stopien sprezania moze powodowac spalanie stukowe. Wiemy ze lada ma niski stopien i nie wiem czy czasem w jednej z ksiazek nie widzialem o mozliwosci jazdy na paliwie rzedu 87 oktan. Co nie oznacza ze paliwo 95 w polsce ma rzeczywiscie 95 oktan, a nie np 91, a np. odpowiednio 98 ma ich 95. Wiekszosc aut z lat 90 o ile dobrze pamietam moze jezdzic na paliwie 91 oktan. Wszystko powyzsze oczywiscie nie pisze po to aby tego nie robic, brawurowa jazda samochodem i wchodzenie z poslizgiem w zakret moze skonczyc sie np. mandatem, ale wrazenia z jazdy sa bezcenne, i po to sie to robi- przynajmniej mowie o sobie. Rydzyk fizyk jesli swiadomy jestes konsekwencji, to czemu nie.
|
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2008-11-02 12:34:11 No coz, czytajac tu niektorych to mam lekka zalamke. Panowie, przymierzacie sie do wielkich tuningow a widze ze nie macie elementarnego pojecia o mechanice i zasadach dzialania silnika spalinowego. Nie pisze tu zlosliwie, wrecz przeciwnie ale moze poczytalibyscie jakas porzadna instrukcje do Lady, nasze forum od a do z (to naprawde sporo wiedzy) i zacznijcie zadawac jakies rozsadne pytania to na pewno uzyskacie pomoc. A jak cokolwiek sie dowiecie to przymierzajcie sie do tuningu. Ale tak jak pisze, zacznijcie od podstaw. |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2008-11-02 13:38:25
fleszer napisal wszystko w temacie. to ze sobie sciales glowice o 1,6 mm to Twoja sprawa. to ze ci to dzialalo - szczescie? a poza tym zanim cos napiszesz czytaj dokladnie co ktos pisze...bo pisalem o skutkach nie o "stukach", "sutkach" czy innych takich...
zapierdalac tanim kosztem? widzialem juz takich i noz w kieszeni mi sie otwieral po takim garazowym tuningu:
![]() |
zenuak SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Calibra Łomża | 2008-11-03 11:51:14 w mojej 1,7 mam tłoki z wnęką na komore spalania. w 1600 mozna spotkac tloki z dziurami na zawory...
co do tego planowania o 1,6 to kolega tak zrobił auto które potem mialo dzwona, a ja je odkupilem na czesci, w miedzyczasie nim jezdzilem i wiem co piszę! mozna wydac 2000zl na gazniki i barany ale moim zdaniem szkoda kasy... |