Arkus2 Zagórz | Witam!
1. Proszę o pomoc, bo mam problem z instalacją gazu w samochodzie Peugeot 406 1,8 16 V.
Instalacja jest nowa firmy STAG 300 reduktor BLUE STAR. Przejechałem na niej około 3tys km i od samego początku wykazywała ten sam problem, od czasu do czasu falują wolne obroty. Dzieje się to np. w sytuacji, gdy zatrzymuję się na światłach, wciskam sprzęgło a obroty zaczynają falować spadają do około 300 by podnieść się do około 1500 i znów spadają do 300 i wzrastają do 1500 i tak cały czas – tak jak by ktoś bawił się gazem i naciskał go i puszczał. Wystarczy jednak lekko nogą dotknąć gazu i go puścić a natychmiast obroty ustawią się na 900. Nie dzieje się to jednak za każdym razem, na dwadzieścia zatrzymań raz zafalują. Autko zapala dobrze i obroty wynoszą 900 ale czasami występuje to zafalowanie. To, że zafalują 1 na 20 to jeszcze da się znieść, ale zdarzyło mi się kilka razy, że w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty zafalowały i samochód zgasł a to już jest dosyć niebezpieczne, szczególnie na zakręcie. Po takim zgaśnięciu silnika zaświeca się kontrolka od silnika, która dopiero gaśnie po kolejnym odpaleniu auta. Wspomnę tylko jeszcze, że na benzynie autko zachowuje się perfekcyjnie. Proszę o pomoc, bo do ASO mam 2200km.
2 Mam również pytanie czy jest jakiś "wentyl" w butli bo wydaje mi się ze auto dużo pali albo gaz gdzieś ucieka . W trasie spalił ładnie a po mieście wyszło 14l/100 sprawdziłęm stan gazu przy butli i tam koło wskaźnika poziomu jest takie pokrętło, które można dosyć lużno kręcić może odkręciłem jakiś zawór? |