Pomoc przy zakupie mk7 (śląsk) (opinie o kupowanym aucie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jak w temacie poszukuje osób(y) do pomocy przy zakupie mk7 mam już wybranego (jeszcze samochód jest ) problem w tym że nie znam się jeszcze zbytnio na escorcie a nie chce żeby ktoś mnie wykiwał przy zakupie bo auto dobrych kilka tysięcy kosztuje (ponad
wiem mniej więcej na co zwracać uwagę w samochodach przy zakupie, ale wiadomo Ci co siedzą w danej marce (modelu) znają się lepiej, ja niestety escorta nie miałem (miałem scorpio 3.0) ale to było kilka lat temu.

Może byłby ktoś chętny kto wie co w escortach piszczy na przejażdżkę na oględziny escorta (myślę że okolicy Pszczyna-Tychy) wchodziłyby w rachubę

Wiem także że każdy z nas jest człowiekiem i potrafię się odwdzięczyć


Chodzi o tego pacjenta
Bolero2
1999, 160 000 km, 101 KM (74 kW), 1.6, benzyna

ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, światła przeciwmgielne, pod. przednia szyba itd
 
 
napewno sprawdz podluznice czy nie sa pordzewiale;] bo niestety nasze eski to maja czesto:/
  
 
i juz na Dzien Dobry jest przekret.
nie ma takiego silnika 1.6 101KM
1.6 sa w zetecu 90-konne
  
 
Cześć sąsiad

Jak to nie jest na drugim końcu polski, to w sobotę albo w niedzielę możemy się kopnąć go zobaczyć.
  
 
Dziś go oglądałem, byłem z nim w stacji kontroli pojazdów.


miał badanie grubości lakieru i wszytko ok, ale na stacji stwierdzili że błotniki i maska była malowana (nie szpachlowana tylko malowana)

I co wy na to ?

A teraz moje wrażenie:
Auto ok, kilka rysek itd wiadomo (nie jest to auto z salonu)

Kierownica wytarta wręcz ma się uczucie że się "kulkuje" przy kręceniu, no i około 1/3 długości na lewym górnym okręgu wytarcia trochę głębokie jak na te kierownice z którymi miałem doczynienia. Wręcz sa widoczne jedno, a nawet 2mm ubytki Skrzynia chodzi idealnie gałka nie zniszczona mieszek bez przetarć. sprzęgło twardo chodzi, hamulec też (po prostu trzeba przycisnąć, a nie położyć nogę a samo opadnie pod ciężarem nogi)

Teraz to co mnie zaskoczyło wspomaganie:
Z doświadczenia wiem bo mam (miałem) że jak jest wspomaganie to na postoju moge "kręcić jednym palcem) a tu nie do końca po przekręceniu kawałek (czyli np z godziny 12 na godz 14) jest jakiś taki opór potem już idzie ok. ale jak przekręce i się zatrzymam na tej 14 godzinie i nie ruszam to coś jakby delikatnie rzęziło po przekręceniu bardziej mija. Trochę mnie to martwi. jest to takie jak gdyby chrobotanie. (właściciel stwierdził że escorty tak mają, a nie chce mi się w to wierzyć miałem scorpio i chodziło jak w maśle, w bmw tez chodzi jak w maśle) nawet w CC po pełnej wymianie chodzi lżej.
Powiem tak mydełka FA na kierownicy przy manewrach na parkingu ciężko by było, a w czasie jazdy ok, ale jedna czuć że troche ciężko chodzi i to mnie martwi, bo kierownice zawsze można kupić i wymienić i bedzie ok, ale przy kręceniu mam wrażenie jakbym "kulkował materiał (gumę) którą jest pokryta kierownica.

Napiszcie co o tym sądzicie
 
 
nie rozumie stwierdzenia kulkował mATERIAŁ co to znaczy>>??
JAK NA KIEROWNICY JEST UBYTEK 2mm to raCZEJ AUTKO MA POWYZEJ 200TYŚ
gróbo powyżej
a że maska pewnie nowa i błotniki tez nowe skoro nie ma szpachli i malowane

mi sie tylko drzwi kierowcy nei podobaja
jakiś taki dziwny kolor
a czy maska i błotniki były wymieniane to widać po szparkach na żywo
słuchaj kolego Snale
on ma jakieś pojecie
napewno wieksze od ciebie;]
ja myśle ze taka usługa nie bedzie droga a napewno niezastąpiona;]


poZDRAWIAM osoby które jeżdzą badać gróbosc lakieru i na szarpaki przed zakupem autka
PODZIWIAM NAPRAWDE




[ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2008-10-30 18:51:49 ]
  
 
Cytat:
2008-10-30 18:44:58, arekturbo pisze:
nie rozumie stwierdzenia kulkował mATERIAŁ co to znaczy>>?? JAK NA KIEROWNICY JEST UBYTEK 2mm to raCZEJ AUTKO MA POWYZEJ 200TYŚ gróbo powyżej a że maska pewnie nowa i błotniki tez nowe skoro nie ma szpachli i malowane



po prostu "kulkowały się" to takie wrażenie że co jakis czas patrzyłem w dłoń czy nie mam w dłoni tej kumy z kierownicy bo wrażenie miałem takie że jak przejade jeszcze nim 1000km to zetrę całkowicie gumę

ale tylko w "lewym górnym rogu" czyli gdzies od godziny 10 do godz 13 (przy prawidłowym, normalnym ustawieniu kierownicy)
 
 
To dodam Ci trochę wątpliwości:
1.Maska i błotniki - mieliśmy w domu bolero2 i kilka razy różni lakiernicy twierdzili że coś jest nie tak z jego kolorem - że nie wszędzie jest taki sam - a był też srebrny. Ja podejrzewam że w Płońsku była montownia i jak to w życiu coś tam spadło, coś się obtarło i malowali. Zwłaszcza że jak wpisywałem vin to wynikało że samochód jest z fabryki w Hiszpanii - kawałek drogi jest.
2.Ubytki na kierownicy - ten escort z Płońska miał ok 110 tys. i jego kierownica była w znacznie gorszym stanie niż w moim z Niemiec, który ma ok 212 tys. przebiegu. A co do wspomagania, to nie do końca rozumiem, mogę tylko napisać że w większości innych wspomaganych aut, z którymi miałem przyjemność kiera chodziła lżej niż w essie.
  
 
Ile kosztuje taki przegląd w stacji kontroli pojazdów?
  
 
Odnośnie kierownicy to mam to samo - 135 tyś i wytarta kiera. (Płońsk)
  
 
Cytat:
2008-10-30 18:59:30, falcon0 pisze:
Ile kosztuje taki przegląd w stacji kontroli pojazdów?



dzwoniłem rano to powiedzieli mi 60zł (wydruk co powyżej widać, sprawdzenie nr, spr podwozia [tak dosyć konkretnie], no i lakier mierzył co 15cm w każda stronę [gora dol lewo prawo] i to trwało bo słupki i każda jedna część karoserii) Ale jak przyszło do płacenia to w Kasie siedziała kobita i kazała mi zapłacić 20zł (nie wiem czemu bo wszytko zrobili to co mi rano zostało przekazane prze telefon za 60zł)
 
 
ja kiedys placilem z lanosa 150zl i kurcze dobrze ze byl na tej stacji bo wyszlo ze 14 ukrytych wad! nie podoba mi sie strasznie ta kierownica, na pewno nie moze miec takiego przebiegu chyba ze wlasciciel strasznie sie pocil i pot wyzerke na niej robil duzego porownania nie mam co do wspomagania ale w punto chodzilo ciezej niz w essie

albo przeglad na stacji zrob albo przeglad ze Snal`em
Cytat:
2008-10-30 18:59:30, falcon0 pisze:
Ile kosztuje taki przegląd w stacji kontroli pojazdów?

  
 
ta kiera to normalka - pewnie jeszcze w jednym miejscu tylko wytarta - lewa górna część.
  
 
ja tam nie wiem czy normalka....w moim essie 170tys jest miodzio kiera, w combi ktore mialem, bylo ponad 270tys i wygladala ciut lepiej niz w tym bolero,u taty w mondeo 190tys wyglada lepiej zdecydowanie...spadam na piwo
  
 
Po mojej kierze nie powiedziałbyś,ze ma (moj ess) przejechane 322 tys...jest tylko w jednym miejscu wytarta, wiec trudno oceniac przebieg po stanie kiery...
  
 
Cytat:
2008-10-30 19:14:09, JarcioFordzik pisze:
ja kiedys placilem z lanosa 150zl i kurcze dobrze ze byl na tej stacji bo wyszlo ze 14 ukrytych wad! nie podoba mi sie strasznie ta kierownica, na pewno nie moze miec takiego przebiegu chyba ze wlasciciel strasznie sie pocil i pot wyzerke na niej robil duzego porownania nie mam co do wspomagania ale w punto chodzilo ciezej niz w essie albo przeglad na stacji zrob albo przeglad ze Snal`em



No w niedzielę jedziemy ze Snal'em. Jak essik będzie ok to biorę go odrazu. A w przyszłym tygodniu na dzień dobry wymiana rozrządu i pompy wody (oczywiście wszytko na orginałach, nie zamiennikach)
 
 
Może jestem trochę przewrażliwony stanem kierownicy bo na zdjęciach nie wygląda najgorzej

No i ponoć ma te 159nabite, w ogłoszeniu pisze że 1 własciciel, a w rozmowie wyszło że jego ojciec kupił go w kwietniu tego roku ale pojedził jakiś czas i stwierdził że jest dla niego zamałe więc dał synowi ( z którym dzis rozmawiałem) a syn go nie chce bo wyjeżdza za granice i chce sprzedać.
Przegląd ma podbity do maja 2009 ubezpieczenie do połowy listopada
 
 
.... co do kiery to jest to możliwe .... znam essa od nowosci i tez mi sie kiera tak wycierała i to juz w granicach 150 kkm ...
  
 
Zwróć uwagę czy jest wytarta deska przy pokrętłach i przy stacyjce.
Standardowo pedał sprzęgła wytarty po zewnętrznej (lewej)
  
 
Kierownica nie zawsze odzwierciedla przebieg auta.
Jeżeli auto stoi dużo na słońcu to też górna część kierownicy nam się szybko wykruszy.
A co chodzi o wspomaganie,to faktycznie w escorcie chodzi dużo ciężej niż w innych autach.
Sprawdzaj dokładnie blachę,bo koszty remontu blacharki są o niebo większe od kosztów mechanicznych.