Trzy pytania o rozrządzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Jak ująłem w temacie mam dwa pytania odnośnie rozrządu i jedno odnośnie instalacji elektrycznej. Dodam tylko, że chodzi o rozrząd w DF-ie z silnikiem fiatowskim.

1. Podobno rozrząd taki (wiadomo - łańcuszek) można przerobić na pasek. Czy ktoś wie jak to zrobić i czy to w ogóle ma sens (dostępność zębatek i łańcuszka).
2. Przy okazji grzebania w rozrządzie przymierzam się do wywalenia chłodnicy fiatowskiej i wstawienia polonezowskiej z elektrowentylatorem. Wstępnie wiem że wszystko powinno pasować tylko muszę wywalić to sprzęgło elektromagnetyczne do którego normalnie był montowany wiatrak w DF-ach znajdujące się na pompie cieczy chłodzącej. No i teraz pytanie jak to zrobić? Czy ktoś wie może czy oś pompy wodnej jest taka sama jak w polonezie i wystarczy tylko odkręcić to sprzęgiełko i wstawić koło pasowe czy też potrzeba większych zabiegów (np. wymienić całą pompę, czy pasuje polonezowska, czy da się to zrobić bez zdejmowania głowicy?)
3. Trzecie pytanie jest takie czy zestaw przełączników tych przy kierownicy stosowanych w polonezie jest kompatybilny z tymi we fiacie (chodzi oczywiście o to czy kostki łączeniowe są identyczne). Nadmienię tylko że w poprzednim fiacie miałem taki zestaw zamontowany i nie wiem czy wystarczy tylko przełożycz czy też trzeba kopać w instalacji.

Pozdrawiam.
  
 
ad1. slyszalem ze niektorzy przerabiali na pasek, ale nie potrafie sobie tego wyobrazic ze wzgledu na inny obieg oleju i tym samym brak odsrdkowego filtra oleju, inny czop walu, inny czop walka rozrzadu
generalnie jak sie ma lancuszek to po co zmieniac

ad2. zdejmujesz z osi piaste elektrowentylatora i nabijasz piaste mocowania kola pasowego,
albo prosciej pompe, termostat i rurke powrotu plynu z nagrzewnicy do termostatu z pololoneza, inne jest tylko mocowanie alternatora do pompy

ad3. uklad kostek jest ten sam, ale za to ochydne dzwigienki

  
 
Ad. ad1. No a jak z dostepnością tych części.
Ad. ad2. Tylko czy piasta koła pasowego jest zdejmowalna z osi bo wydawało mi się ze stanowi jedna całość z osia ale mogę się mylić. Czy w takim razie pompę mozna zdemontowac bez sciągania głowicy bo wydaje mi się że jedna śróba jest do pompy przymocowana od strony głowicy i nie ma do niej dostepu.
Ad. ad3. Wygląd nie jest najlepszy to prawda ale w moim DF-ie oryginalne od kierunków nie odbijają jak kręce w przeciwną stronę kierownica no chyba ze jest to naprawialne jednak słyszłem że w starych DF-ach wogóle nie było tego mechanizmu a mój jest z 68r.
  
 
komplet lancuszek rozrzadu + kola lancuchowe jest jak najbardziej dostepny, wymienia sie go zadziej, i predzej lancuszek wytrze dziure w deklu niz sie zerwie

a piasta kola pasowego pompy wodnej tak jak i elektromagnetycznego sprzegla wentaylatora jest osadzona na wcisk, pompa jest przykrecona tylko do bloku silnika srubami M8, nie ma koniecznosci zdejmowania glowicy

  
 
Racja - przyjrzałem sie temu dokładniej.
  
 
A ja tu widze tylko jedno pytanie o rozrządzie, ale może się czepiam . Proponuje bardziej zastanowić się nad tematem gdyż może to pomóc w uzyskaniu odpowiedzi .
  
 
Myślę ze kolega się czepia bo musiałbym tak naprawde zacząc trzy wątki no chyba że tak by było lepiej...
  
 
Rozrząd zostaw łańcuchowy-bez sensu wymieniac na pasek-trzeba albo dac polonezowski wałek rozrzadu albo "przejściówkę" na standardowy.
Pompę wody polonezowska możesz założyć do Df-nie trzeba ściagać głowicy.Jednakowoż wystarczy zdjąć wiatrak ze sprzęgiełkiem i załozyć chłodnicę z wiatrakiem od Df z silnikiem PN.
Jak można klasyka z 68 roku jakkolwiek przerabiać?jakie przełączniki od Polda???
Nie dość,że to profanacja,to kompletnie nie pasują do tego rocznika.
  
 
No niestety nie jest to klasyk z 68 roku bo ktoś już go zapaskudził budą z 86 (ciekawe nie 68 i 86 ). No cóż ubolewam nad tym ale tak wyszło. Zresztą jak go kupowałem to jakos tak wyszło że nie zapytałem o rocznik dopiero w domu mi szczęka spadła (a później głowa - ach te żony )
  
 
Hehe to niezłe jojca!!
W takim razie przerabiaj do woli
  
 
Odświerzam wątek i ponawiam pytanie. Jak przerobić rozrząd w DF-ie z łańcuszka na pasek??

Ostatnio dziadek od którego kupiłem trochę części sugerował mi taka przerobke (glownie ze wzgledow akustycznych) jednak ja uparlem sie przy oryginale i nawet nie wysluchalem opisu tejze przerobki. jednak po 350 km dzisiaj z napierd#$%^& rozrzadem zmienilem zdanie.
  
 
Cytat:
2005-02-24 00:01:38, Lechu pisze:
Odświerzam wątek i ponawiam pytanie. Jak przerobić rozrząd w DF-ie z łańcuszka na pasek?? Ostatnio dziadek od którego kupiłem trochę części sugerował mi taka przerobke (glownie ze wzgledow akustycznych) jednak ja uparlem sie przy oryginale i nawet nie wysluchalem opisu tejze przerobki. jednak po 350 km dzisiaj z napierd#$%^& rozrzadem zmienilem zdanie.



Zrób porządnie łańcuszkowy rozrząd i nie będziesz narzekać. A do przeróbki na pasek potrzebny jest zestaw dostepny kiedys w handlu, który zawiera przejściówkę na wałek rozrządu. Ewentualnie założyć musisz wałek rorządu z PN. Ale moim zdaniem dobry łańcuch nie jest zły!
  
 
Cytat:
2005-02-24 00:08:01, dr_przemek pisze:
Zrób porządnie łańcuszkowy rozrząd i nie będziesz narzekać. A do przeróbki na pasek potrzebny jest zestaw dostepny kiedys w handlu, który zawiera przejściówkę na wałek rozrządu. Ewentualnie założyć musisz wałek rorządu z PN. Ale moim zdaniem dobry łańcuch nie jest zły!


a czy można kupić sam łańcuszek bo kółka mam nowe
  
 
Popieram Dr Przemka, po co Ci ten pasek??
Jak łancuch hałasuje to go wymień. Poza tym łańcuchy nie zrywają się znienacka, przynajmniej a o czymś takim nie słyszałem.
  
 
Cytat:
2005-02-24 00:16:03, Lechu pisze:
a czy można kupić sam łańcuszek bo kółka mam nowe



Ostatnio na allegro był niemalże wysyp samych łańcuszków
  
 
Cytat:
2005-02-24 00:16:36, Nabauab pisze:
Poza tym łańcuchy nie zrywają się znienacka, przynajmniej a o czymś takim nie słyszałem.



i to jest jego wielka zaleta,mając łańcuch dwa razy uniknąłbym awarii
  
 
odswierzam eatek bo samochod stoi na kanale i niemoge scianac malego kolka z walu prpsze o szybka odpowiedz
  
 
szybka odp:
2 łyzki 'wylkanizacyjne"
  
 
A ja mam pytanie: - czy można przerobić z paska na łańcuch i jak?
  
 
Cytat:
2005-09-28 22:16:37, Grzech pisze:
A ja mam pytanie: - czy można przerobić z paska na łańcuch i jak?


Tez kiedys o tym myślałem, ale nikt mi nic nie podpowiedział