Brak iskry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że temat rzeka poczytałem i brak koncepcji. I tak...
Pewnego poranka wyjechałem samochodem i po zmianie biegu z 1 na 2 zgasł silnik. Od tego momentu nie uruchomi się. Zasilanie paliwem Ok, brak iskry. Ponieważ troszkę znam się na elektryce to zabrałem się do poszukiwań. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem cewkę (nie pomogło), Edisa nie ma bo ponoć ma zintegrowanego z ECC IV. Ponieważ komputera nie dorwałem, po sprawdzeniu (wg opisu zamieszczonego w książce Sam Naprawiam) wygląda, że jest ok. Ale coś mnie zdziwiło, otóż na środkowym styku w wtyczce wchodzącej do cewki, po przekręceniu kluczykiem nie ma 12,8 V tylko jest 9,8 V. Akumulator sprawny (świetni kręci). Przekaźnik zapłonu ok, sprawdzony przełącza (sprawdzony w skrzynce po zdjęciu obudowy). Zastanawiam się czy to jest prawdziwa wartość, jeśli nie to co jest przyczyną. Skrzynkę już dwa razy przelutowywałem (oba przypadki to wentylator dmuchawy). Mam alarm, więc będę tutaj jeszcze kombinował tzn. wypnę go. No i na koniec zostawiam sobie czujnik położenia wału, ale komputer wskazuje prawidłowy sygnał (wartość wg Sam Naprawiam). Zamierzam puścić sygnał bezpośrednio z aku. na środkowy styk cewki dwa skrajne (sterujące cewką) podłączę normalnie. Co o tym sądzicie?
  
 
Jak masz alarm i odciecie to sprawdź sobie przekaźnik od niego - miałem podobny przypadek i też o mały włos nie wymieniłem całej elektroniki (chociaż dożo jej nie ma ) okazało sie że po prostu dostał wody i sobie padł i również jak u ciebie podczas jazdy, na szczęście 200 m od domu
  
 
A ja mialem identyczny problem w 1.6 8V, zwarcie robil mi czujnik polozenia przepustnicy, przez przypadek doszedlem po odlaczeniu go, silnik odpalil jak podlaczalem to gasl, a tez mialem jakies dziwne napiecia na wtyczce do cewki, mozesz odlaczyc i sprobowac, moze akurat pomoze.
  
 
Z objawów wynika, że to skrzynka. Podaj + z akumulatora na środkowy kabelek cewki i spróbuj odpalić
  
 
ok dzięki za wszystkie sugestie, w tygodniu ruszam z sprawdzaniem mnie padł 100 metrów od domu przy zminie biegu z 1 na 2

[ wiadomość edytowana przez: marcin1976 dnia 2008-10-05 20:00:26 ]
  
 
kolego przy okazji posprawdzaj masę ( wszystkie, ale najważniejsza to masa komputera..... u mnie to leżało i też był brak iskry)
  
 
Cytat:
2008-10-05 21:58:00, krysti612 pisze:
kolego przy okazji posprawdzaj masę ( wszystkie, ale najważniejsza to masa komputera..... u mnie to leżało i też był brak iskry)



Ale jeżeli mierzył napięcie względem akumulatora, to i tak 9V jest napięciem zbyt niskim. Oczywiscie mase EDISa można sprawdzić, jednak główną przyczyną jest zasilanie cewki - według mnie.
  
 
No właśnie podłączyłem na krótko z akumulatora i zapalił. Tak więc znów skrzynka bezpieczników. Rezystancja na kablu pomiędzy wejściem z skrzynki a wyjściem do cewki wynosi 0 a więc kabel jest ok. Co jeszcze jest ciekawe jak próbuję uruchomić to jest spadek napięcia i przekażnik czerwony (zapłonu) wariuje - jak jest podłączona cewka prosto z aku jest ok. Rozebrałem skrzynkę ale po zdjęciu obudowy wszystko było ok, nie chciało mi się jej rozpoławiać (już to dwa razy przerabiałem). Istnieje jeszcze jedna poszlaka - ukryty wyłącznik, który rozłącza prąd do cewki, tam mógł się oderwać kabel i zwiera, ale zobaczę. Narazie nie ma czasu a jest Focus to jest czym jeżdzić.