MotoNews.pl
  

Aparat zaplonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie sa objawy gdy padnie ta pompka przy aparacie zaplonowym[przyspieszacz zaplonu] bo jak zdejmuje wezyk z tej pompki to nic sie nie dzieje z obrotami z kolei mam taki objaw ze auto nieraz ma kopa a czasem jest jak fiat 126P.i powiedzcie mi czy jest problem z wymiana tego,chodzi o to czy trzeba rozbierac aparat zaplonowy i ewetualnie jak to zrobic
  
 
pomimo szczerych chęci niepamiętam jak się to wymienia ale jak kupiłem swoją samarkę to mechanik szukał przyczyny dlaczego niemoge jej odpalić na dworze noi po trzech dniach doszedł moduł.no to i kable i przy okazji ten pociśnieniomież przy aparcie niejestem pewien ale chyba nierozbiera aparatu. Niesądze by to było przyczyną sprawdz po koleji do palca kopułki czy jest czysto potem sprawdz przewody czy nisą popękane i czy gdzieśpowietrza nie dostaje lewego . zadużo do pisania ale od czegośmusisz zacząć daj znać jak ci idzie
  
 
pomimo szczerych chęci niepamiętam jak się to wymienia ale jak kupiłem swoją samarkę to mechanik szukał przyczyny dlaczego niemoge jej odpalić na dworze noi po trzech dniach doszedł moduł.no to i kable i przy okazji ten pociśnieniomież przy aparcie niejestem pewien ale chyba nierozbiera aparatu. Niesądze by to było przyczyną sprawdz po koleji do palca kopułki czy jest czysto potem sprawdz przewody czy nisą popękane i czy gdzieśpowietrza nie dostaje lewego . zadużo do pisania ale od czegośmusisz zacząć daj znać jak ci idzie
  
 
Aby wymienić regulator podciśnieniowy nie musisz demontować aparatu zapłonowego.Wystarczy zdjąć kopułkę i palec, a następnie
odbezpieczyć cięgno regulatora a na koniec odkręcić sam regulator
Gdy masz padnięty regulator podciśnieniowy to autko staje się mniej dynamiczne gorzej reaguje na przyspieszanie,mogą być problemy z zapalaniem i wolnymi obrotami (lewe powietrze)
  
 
juz to wymienilem i ma lepszego kopa ale chyba mosze jeszcze wyregulowac zaplon
  
 
odswieze troche watek
mam pytanie dotyczace aparatu zaplonowego ale nie z tym co było wczesniej a mianowicie czy powinien byc olej w aparacie?? po zdieciu kopulki palca i ekranu zabezpieczajacego wyplynelo troche oleju. czy to moze byc przyczyna tego ze silnik nie chce zalalic a jak juz pracuje to podczas jazdy przerywa i gubi wolne ocroty??

z gory dziekuje za wskazowki
  
 
Cytat:
2007-02-27 20:51:14, czyzyk84 pisze:
odswieze troche watek mam pytanie dotyczace aparatu zaplonowego ale nie z tym co było wczesniej a mianowicie czy powinien byc olej w aparacie?? po zdieciu kopulki palca i ekranu zabezpieczajacego wyplynelo troche oleju. czy to moze byc przyczyna tego ze silnik nie chce zalalic a jak juz pracuje to podczas jazdy przerywa i gubi wolne ocroty?? z gory dziekuje za wskazowki

aparat MUSI byc suchy...
  
 
Witam musisz wymienic zimering w aparacie.
Pozdro
  
 
a ja mam takie pytanie .... jak sciagne wezyk z aparatu samochod nie traci obrotów a chyba powinien ? . AUto w sumie zbiera sie dobrze ladnie chodzi rowno ... w sumie nie mam zastrzezen . mam gaznik solexa 1500 w ladzie 07 moze to z tego powodu ?
  
 
Wrzuce swoje pytanie tutaj, gdyz dotyczy aparatu zapłonowego. Więc: zauwazyłem ze gdy ustawie wał korbowy zgodnie ze znakami( koło pasowe z srodkowym znakiem na obudowie rozrzadu) palec rozdzielacza jest na 4 cylindrze. a w ksiazce wyczytałem ze powinno byc na 1. Wiec czy wystarczy aby przekrece wałek o te 180 stopni, czy raczej jest tez pomieszane cos z rozrzadem??
  
 
Podpowiedź: 2 obroty wału = 1 obrót wałka rozrządu(i palca aparatu)
  
 
Tyle to wiem. Tylko ze próbowałem juz wałek aparatu obrucic o 180 i zapalic nie chcial :-/
  
 
Też się męczyłem niedawno z zapłonem. Długo próbujesz kręcić żeby odpalić? jeśli założyłeś 180st obrócony źle to przy próbie odpalenia pewnie mocno zalałeś silnik więc jak obrócisz o 180st to pokręć trochę. A może mimo tego że palec jest mniejwięcej wdobrym kierunkku to zapłon na tyle odbiega od prawidłowego że nei odpala? Polecam takie mini lampki stroboskopowe z allegro za 35zł
  
 
ale jak powróciłem do poprzedniego ustawienia (czyli w kierunku 4 cylindra) odpalil bez problemu. Chyba ze z zapłonem wtedy zle trafiłem, albo przypuszczam ze wałek rozrzadu był zle ustawiony przy zmianie paska rozrzadu(rok temu)
  
 
Krótko mówiąc glupek ze mnie Nie wiem jak to mozliwe ale za kazdym razem gdy ustawiałem koło pasowe wg znaków trafiałem na zapłon na 4 cylindrze,(stad zmyłka co do ustawienia) Zrozumiałem do konca Twoja podopwiedz Janisz, gdy ustwwiłem tez i wałek rozrzadu wg znaków i widze na kole pasowym znaki sie pokrywaja zdjemuje kopułke a tu palec na 1 cylinder. Poprostu co obrót koła pasowego wg znakow to raz na 1 raz na 4 cylinder. No i udało mi sie chyba ustwic odpowiednio aparat zapłonowy (przy uzyciu zarowki).
  
 
Panowie o co biega... mam iskre tylko na 3 cylindrze...nowy palec...kopułka...sprawdzałem na osobnej świecy (sprawna) na jednym przewodzie (sprawny).

DEx
  
 
musisz pamietac ze nowe nie znaczy sprawne.

Sprawdz palec- wiem ze kiedys Pawel jak jeszcze mial samare zalozyl jakos odwrotnie czy cos-albo palec byl lipny i sie "wybil" i latak i stykal jak chcial.
Natomiast jesli rzeczywiscie kable sa ok(zamien do testow na ta co masz iskre - w ten sposob wykluczysz kable) i palec jest ok (prawidlowo osadzony i nie "goni" jak chce), kopulka tez ok, nie wytarta i nie popekana [kiedys zalozylem nowa kopulke i nowy palec to az plastik o plastik darlo - tak bylo spasowane od nowosci ] to przyczyny szukal bym gdzies na halu wzglednie module - nie znam sie na tym wiec nie bardzo pomoge, ale jesli pamiec mnie nie myli to samara ma bezstykowy aparat wlasnie z hallotronem.
  
 
Nom moduły są 3 już sprawdzony w tym jeden od kruchego i jego auto na tym grało...podobnie aparat zapłonowy i kopułka. Z przewodem i święcą zrobiłem tak jak pisałeś i to miałem na myśli mówiąc ze są ok. Ten komplet z 3ciego gdzie jest iskra przekładałem na inne cylindry i tam już nie chodziły. Palce też już 2 przerabiałem i kopułki też. Tak w samarze jest bezstykowy.


DEx


P.S
Moduł zmienia tylko napięcie dawane przez cewkę nic poza.

[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2009-02-18 18:54:03 ]
  
 
Tylko te palce dla mnie są jakieś hmm do.... D

DEx
  
 
hmmm... co rozumiesz przez palce do ....?
probowales moze zalozyc ten aparat co byl caly z przewodami?
zobacz czy cos sie moze zmieni jak odlaczysz modul sterowania dysza gaznika - to jest luzny pomysl, tylko to jest jeszcze spiete z modulem zaplonowym....