Za duze obroty na ssaniu, po zagrzaniu silnika ok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
silnik 1,8 16 v
mam duzy problem z obrotami silnika. jak jest zimny to broty wchodza na 2 tys a jak sie zagrzeje silnik do 80 st to spadaja normalnie do 1 tys.
krokowiec i przepustnica czyszczona, zadnych bledow na komputerze tylko strata kasy bo nic nie wskorali, wymienie jeszcze dla sprawdzenia czujnik temperatury na komputer. auto ma gaz i na beznynie i gazie dziala tak samo.
moze ktos mial cos takiego bede wdzieczny za pomoc.
  
 
1k RPM to normalne? :| normalnie to 500-600 RPM
  
 
Fatboy, to chyba u Ciebie
Normalne to raczej 800-900, ale to szczegół,

Obroty same nie skaczą bez powodu, musi dostawać np. lewe powietrze.

Jak to było ? autostart w sprayu ? albo coś innego typu benzyna + pędzelek i sprawdzać dolot.

Albo odepnij wszystko do przepustnicy i wtedy odpal i zobacz, jak będzie dobrze to bierze wcześniej, a jak nie to gdzieś na forum pisali że ciągnął lewe przez o-ring wtryskiwacza.

  
 
Wiktor no co Ty? nie za wysoko troche jak na wolne? W obu Omesiach mam na podobnym poziomie 500-600
  
 
Bo masz automata, dla ręcznych jest wyżej
  
 
Na ssaniu, Fatboy, na ssaniu, przeczytaj najpierw tytuł wątku.
Na ciepłym ja też mam jakieś 900 obrotów i silnik równo chodzi, więc się nie przejmuje, bo jak działa - to pierwsza zasada informatyka - nie ruszać, można tylko bardziej zepsuć

[ wiadomość edytowana przez: Szcurek dnia 2008-10-20 11:41:02 ]
  
 
Szczurek a Ty posty czytaj Po rozgrzaniu spada do 1k RPM. Trudno zeby przy 900 obrotach silnikiem jeszcze szarpalo, a jakbys mial 2k, to w ogole bylaby malina
Witkor w jeden ASB w drugiej manual

Jakie spalanie pokazuje komp na wolnych u Was?



[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2008-10-20 11:43:06 ]
  
 
Cytat:
2008-10-20 11:40:58, fatboy82 pisze:
Szczurek a Ty posty czytaj Po rozgrzaniu spada do 1k RPM. Witkor w jeden ASB w drugiej manual


Czytam, dla kolegi nie jest problemem, że ma 1k rpm na ciepłym, tylko, że ma 2k rpm na ssaniu.
  
 
Cytat:
2008-10-20 11:40:58, fatboy82 pisze:
Jakie spalanie pokazuje komp na wolnych u Was?


2,1 na gazie
1,6 na benzynie
  
 
A od kiedy silnik z wtryskiem ma ssanie? No chyba że jest głodny czy coś...

Ja obstawiam że kolega ma za trochę za mocno podciągniętą linkę gazu. Jak nieco popuści to na wzbogaceniu na zimno będzie miał ok 1,7krpm a jak się zagrzeje to 700-800.
 
 
Ot tak potocznie to ssanie z czasów 126p zostało,

Za duża różnica nawet jak na walniętą linkę,


A Fatboy jak w manualu masz 600-700 to masz pokręcone w aucie


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-10-20 11:52:04 ]
  
 
Kolega zwraca uwage tylko na zimne, a na cieplym takze jest wysoko i dlatego o tym napisalem. Przystaje do zdania Immo, linka gazu zbyt podciagnieta.

w 2.0 na wolnych mam 1.3-1.5 (zdarza sie 1.2 )
w 3.0 0.9-1.1
  
 
Koledzy co wy porównujecie swoje pożeracze paliwa z kolegi autem

On ma X18XE i parametry fabryczne na ciepło spełnia, zimne nie
Cytat:
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 670...1030 obr/min
Zawartość CO
- na biegu jałowym do 0,5%
- przy 2800...3200 obr/min do 0,3%

  
 
Wiktor rodzaj skrzyni nie ma wpływu na wolne obroty.

W śp. manualu. miałem 500 bez klimy i 650-700 z klimą. W aftomacie jest tak samo.

R4 ma chyba nieco wyższe obroty biegu jałowego niż wielogarówki, ale i tak 1krpm to wg mnie za dużo.

BTW linką można sobie podciągnąć rpm na jałowym nawet do odcinki


[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2008-10-20 11:57:14 ]
 
 
Jezdzilem dzis C20NE i specjalnie zerkalem na obroty i maja sie tak:
- na zimnym: 900 RPM stałe
- po rozgrzaniu 600 (moze 650) RPM stałe

Faktycznie masz wysokie te obroty, sprawdz linke czy nie jest zbyt sciagnieta.
  
 
Właściwa wartość dla x18xe to 670-1030 rpm , dla x18xe1 770-930 rpm.
  
 
dla zimnego czy rozgrzanego?
  
 
Rozgrzanego.
  
 
a dla C20NE?

kolega sie martwi o obroty zimnego silnika, ma az 2k
  
 
720-780