Tuning silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym mozna ziwekszyc moc silnika 1.6 16v. czy wogole da sie zwiekszyc jego moc? Jesli tak to jak?
  
 
wszystko sie da zalezy do jakiego stopnia chcesz sie posunac z modyfikacja 1.6 .
A w silnku najwieksza role odgrywa głowica i jej podzespoły i elementy jesli chcesz podniesc moc danego silnika
  
 
Da się, ale się nie opłaca. Lepiej przełożyć 2.0, a jeszcze lepiej poszukać w wyszukiwarce.
  
 
Cytat:
2008-11-10 19:22:53, Snale pisze:
Da się, ale się nie opłaca. Lepiej przełożyć 2.0, a jeszcze lepiej poszukać w wyszukiwarce.



A niby czemu sie nie oplaca, podniesienie do 105-115km za kwote 400-500zl to nie oplacalna sprawa, przeciesz to jest najtanszy koszt jaki moze byc i najwiekszy zysk w mocy.
  
 
Cytat:
2008-11-10 21:30:05, Magik123 pisze:
A niby czemu sie nie oplaca, podniesienie do 105-115km za kwote 400-500zl to nie oplacalna sprawa, przeciesz to jest najtanszy koszt jaki moze byc i najwiekszy zysk w mocy.


a tak z ciekawosci w jaki sposob tyle mozna osiagnac??????

z 90Km na 105-115KM to jak dla mnie spory przyrost mocy
  
 
I co te 105 - 115 koni da?

Kiedy seryjne 1,8 objedzie takiego dłubanego 1,6.

Jeśli mówimy o odczuwalnym przyroście mocy, to swap jest jedynym sensownym wyjściem, a jeśli ma to być z 90 na 105 to moim zdaniem szkoda zachodu.
  
 
Cytat:
2008-11-10 21:33:19, Snale pisze:
I co te 105 - 115 koni da? Kiedy seryjne 1,8 objedzie takiego dłubanego 1,6. Jeśli mówimy o odczuwalnym przyroście mocy, to swap jest jedynym sensownym wyjściem, a jeśli ma to być z 90 na 105 to moim zdaniem szkoda zachodu.



tylko jak wsadze nawet rs 2000 150KM do swojego sedana to tez mnie objedzie 3d lub 5d z takim samym silnikiem
i jaki sens na swapa????? a koszty znacznie wieksze
  
 
Niekoniecznie
  
 
Cytat:
2008-11-10 21:33:19, Snale pisze:
I co te 105 - 115 koni da? Kiedy seryjne 1,8 objedzie takiego dłubanego 1,6. Jeśli mówimy o odczuwalnym przyroście mocy, to swap jest jedynym sensownym wyjściem, a jeśli ma to być z 90 na 105 to moim zdaniem szkoda zachodu.




swap swap swap............... RQB - nie trzyma mocy i niejeden na niejednej hamowni już to potwierdził............... podobnie zresztą z RSem...... a ładować kilka kilo papieru żeby mieć "niby" 150 a po hamowni 130 to wiesz........ SZKODA CZASU
  
 
jak sie chce wiecej mocy to sie nie kupuje escorta - ot co..chyba ze cossa..
  
 
No jak dla mnie teraz to silnik bardzo dobrze ciagnie, a nie powiedzial bym tak z gory ze 1.8 RDA da sobie rade bez problemow, uwierz, moment moze i ma wiekszy 1.8, co bede wiedzial po hamowni ale wczesniej silnik tracil juz wigor przy 5 tys a teraz do prawie 7 sie kreci i nie slabnie.
Wiec jesli mial bym teraz cokolwiek robic jeszcze raz to zrobil bym to samo plus pomyslal nad kompresorem jakims.
Koszt stosunkowo nie wielki a napewno lepszy niz swap na RS-a
Tym bardziej ze silnik jest naprawde w dobrej kondycji.
  
 
Tylko że ktoś mądry spytał mnie ostatnio po co ci to, jak przekładałem silnik. Sam nie wiem odpowiedziałem, ale to lubie
  
 
O matulu jakie biadolenie... kazdy samochod jest dobry do podnoszenia osiagow i tylko trzeba umiec je podniesc.

Albo dlubiac baze w atmosferze, albo fundujac jej doladowanie, moze byc zarowno turbo jak i mechaniczne, albo swapujac. Owszem, czasem jest latwiej, a czasem trudniej. Z uwagi na dostepnosc czesci albo ich brak. Albo z uwagi na podatnosc konstrukcji (tutaj fakt Ford to parszywe ustrojstwo) ale tez sie da.

SAMOZAPARCIE, wiedza i umiejetnosci Panowie - to sa klucze.
  
 
zetec jest bardzo wdzięcznym silnikiem do modyfikacji.

a przed modyfikacjami trzeba sie najpierw zastanowic po co??
silnik to nie tylko moc ,ale i moment.
jak chcecie sie pogonic z innymi i zwiekszyc dynamike to trzeba pracowac nad momentem
oglądałem ostatnio 1.6zeta z podwójnymi gaznikami sportowymi+oczywiscie modyfikacje głowicy pod te gażniki.
silnik miał na wydruku ok120km i 150nm

odczuwalna róznica bez przeróbek silnika bedzie po podmianie skrzyni z 1.4 monowtrysk (f6f , f6g) która po przeliczeniu jest nawet krótsza niż mtx z rsa

a
  
 
remikGT ma graty na podniesienie mocy zagadaj z nim
  
 
Cytat:
2008-11-11 11:06:11, bobo_ssj pisze:
remikGT ma graty na podniesienie mocy zagadaj z nim



Remik juz graty sprzedal, a tak poza to na walkach mondeo jest lepsza gora niz na RQB.
  
 
Cytat:
2008-11-11 12:07:52, Magik123 pisze:
Remik juz graty sprzedal, a tak poza to na walkach mondeo jest lepsza gora niz na RQB.


za to "dół" przypomina traktor
Ps. walka trwa
  
 
Cytat:
2008-11-11 10:01:29, Lachu8v pisze:
zetec jest bardzo wdzięcznym silnikiem do modyfikacji. a przed modyfikacjami trzeba sie najpierw zastanowic po co?? silnik to nie tylko moc ,ale i moment. jak chcecie sie pogonic z innymi i zwiekszyc dynamike to trzeba pracowac nad momentem oglądałem ostatnio 1.6zeta z podwójnymi gaznikami sportowymi+oczywiscie modyfikacje głowicy pod te gażniki. silnik miał na wydruku ok120km i 150nm odczuwalna róznica bez przeróbek silnika bedzie po podmianie skrzyni z 1.4 monowtrysk (f6f , f6g) która po przeliczeniu jest nawet krótsza niż mtx z rsa a



gdzie to mozna sprawidzic takie oznaczenia na skrzyni bo mam essa z 1.4 na czesci i zastanawiam sie wlasnie nad przekladka do mojego czerownego