Hydrauliczny do poldka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, potrzebuje waszych rad i wiedzy

W pracach nad moim polonezem przyszedł czas na hamulce tylne i chciałbym zamontować hydrauliczny ręczny i zastanawiam sie czy "przepisy i porady" jak to zrobić w maluchu będą sie sprawdzały w polonezie ?
Czy moze bedą potrzebne dwie pompy lub jakieś inne części do cięższego autka? dodam że polonez jest cały wybebeszony i bedzie jeszcze kilka lekkich rzeczy zamiast seryjnych więc nie bedzie taki ciężki jak krowa

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie, licze na wasze porady poniewaz czas mnie troche goni
  
 
hydro rękaw robi się zawsze tak samo: albo sie wpinasz w obwód - prosciej i szybciej, albo robisz drugi obwód i osobne zaciski - dłużej i trudniej, ale solidniej
  
 
Nie wiem czemu solidniej jest na osobnych zaciskach. Jak dla mnie to jest bez sensu i raczej sie tego nie stosuje w sporcie. Bez sensu dlatego ze dodaje to tylko zbedna mase do zawieszenia.
Do poldka prosty przepis na idealny reczny to pompka z lanosa i z tylu zaciski przednie z poldona no i obowiazkowo regulowany korektor sily hamowania wpiety przed pompa z recznego.
  
 
solidniej tylko ze względu na dwa obwody...
  
 
To moze faktycznie. W homologacji fiata 131 sa dwa typy recznego, jeden - wczesne lata - to jest wlasnie na osobnych zaciskach. W pozniejszych latach stosowano juz wpiety w obwod.
Jak to jest dobrze zrobione to nie ma z tym problemu i dziala to dobrze. ja mam te sama pompke jeszcze od 2001roku albo nawet troche wczesniej(najpierw w poldku a teraz jest w mirafiorce).
Przy pompie z lanosa warto zalozyc trzpien 10mm zamiast seryjnego 8mm bo sie moze wygiąć.
  
 
Zastanawia mnie ten korektor siły hamowania, chciałem zastosować nagwintowany pręt z dwiema nakrętkami działający na tłoczek pompy żeby regulować czy blokowanie kół nastąpi po 2 cm po podciągnięciu ręcznego czy po 10 cm. Czy korektor przed pompą hydraulika będzie spełniał taką samą zasadę?
  
 
?? korektor jest od tego zeby regulowac sile hamowania tylnej osi(hamulec nozny) i nie ma nic wspolnego z regulacja luzu na dzwigni recznego. Daje sie go przed hamulcem recznym bo inaczej obnizalbys rowniez sile hamowania recznego hamulca. Korektor sie montuje w kabinie i mozna jednym ruchem dzwigni ustawic pozadana sile hamowania osi.
  
 
Cytat:
2008-11-12 20:52:01, Walezy pisze:
?? korektor jest od tego zeby regulowac sile hamowania tylnej osi(hamulec nozny) i nie ma nic wspolnego z regulacja luzu na dzwigni recznego. Daje sie go przed hamulcem recznym bo inaczej obnizalbys rowniez sile hamowania recznego hamulca. Korektor sie montuje w kabinie i mozna jednym ruchem dzwigni ustawic pozadana sile hamowania osi.



a skąd takie rzeczy się bierze... taki fajny kranik?
  
 
np tutaj