Carina e piasta tyl

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
15 tys. temu (na koniec czerwca) wymienilem piaste z tylu w mojej carinie bo buczala. zmienilem nawet na nowa z abs (nie bawilem sie w przekladanie czesci) od tygodnia nowa piasta zaczela buczec(przy predkosciach powyzej 90km/h). pytanie teraz brzmi tak, czy ta piasta ma kasowanie luzow nakretka pod zebatka od abs'u, czy to jest nie ustawialne (piasta ma wyraznie wyczuwalny luz).
z gory przepraszam za pytanie ale mam problem i nie jestem pewny
pozdrawiam.
  
 
Piasta jest nierozbieralna.

Rozumiem, że założyłeś zamiennik, pochwal się jaki, to będzie przestroga dla następnych

pzdr
  
 
pojecia nie mam jaka to firma ale zapewne zadna tylko tajwan a co do mojego pytania to pytam bo zalozylem z powrotem stara piaste(jeszcze daje rade) a ta idzie do reklamacji. a zastanowila mnie ta nakretka pod zebatka od abs'u
  
 
Podepnę się pod temat. Czy w corolli E10 z ABSem nie ma możliwości wymiany samego łożyska w tylnim kole tylko trzeba wymieniać całą piastę? Muszę przyznać że jeśli nie ma to z tym Toyota się nie popisała bo widzę że ceny takiej piasty są od 250zł w górę ,a to jak na wymianę łożyska dość spory wydatek.
  
 
hater-87, teoretycznie powinno być skręcone jak należy, a nakrętka zabezpieczona przez zaklepanie kołnierza na wycięciu, które jest w ośce. Jakbyś bawił się w przekładkę z wersji bez ABSu to tą nakrętką dociąga się łożysko odpowiednim momentem i zaklepuje jej kołnierz.
Marcin06ge, a opłacałoby Ci się ? Nawet jakbyś dobrał jakieś łożysko to bez prasy ani rusz. Dasz ze 100,- za łożysko i drugie tyle za przekładkę na prasie, a tak bierzesz odkręcasz 4 śruby i zakręcasz je z powrotem z nową piastą.
Pozdro.
  
 
Zawsze mozna uzyc mlotka zamiast prasy
Pozniej dochodzi do takich usterek ze lozysko zaczyna wyc po kilku w przypadku lepszego kowala kilkunastu tys. km
  
 
Tak spytałem , bo ostanio jeżdziłem Oplem a tam miałem za 50zł Optimala dwa stożkowe łożyska godzinka roboty i wymienione , noi najważniejsze koszt duzo mniejszy.
  
 
Tutaj jest dużo przyjemniej. Dwurzędowe kulkowe. Nie trzeba regulować luzów, dokręcać, odkręcać, sprawdzać...
Zakręcasz raz a dobrze i masz z głowy
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-11-15 17:16:15, hater-87 pisze:
(piasta ma wyraznie wyczuwalny luz). z gory przepraszam za pytanie ale mam problem i nie jestem pewny pozdrawiam.



Nie powinno być żadnego wyczuwalnego luzu.Zdemontować koło i sprawdz dokręcenie nakrętki łożyska.
  
 
Cytat:
2008-11-17 19:19:03, carinus pisze:
Nie powinno być żadnego wyczuwalnego luzu.Zdemontować koło i sprawdz dokręcenie nakrętki łożyska.



Akurat tutaj nie ma co grzebać. Jak kupił nową z zębatką ABS'u to wszystko powinno być zgrane na cacy. Reklamacja i tyle.
Pozdro.
  
 
no domyslalem sie ze nie powinno byc luzow. dzis piasta trafila do reklamacji (bo chyba jednak po cos jest ta gwarancja). wszystko bylo normalnie z nakretka byla fabrycznie zaklepana i nie bylo luzow na poczatku ale teraz juz gorzej dlatego oddalem ja dzis a zalozylem stara spokojnie pojezdzi jeszcze troche.
dzieki za wszystkie odpowiedzi.