Superpaliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamęcze was tymi pytaniami .

Jak podejrzewam do silnika 1.6 16V Zetec który mam w swoim Essim dedykowane jest paliwko 95. Jeździłem na nim z miesiąc od kupna ale teraz od jakichś 2 zbiorników zacząłem lać Verwę. Nie wiem czy to efekt polacebo ale odnoszę wrażenie że auto szybciej wchodzi mi na obroty i dzwięk silnika jest przyjemniejszy. Więc dało efekt.

Ale ostatnio bo długich poszukiwaniach znalazłem info że superpaliwa Shella skupiają się głównie na poprawie osiągów niż innych korzystnych rzeczach. Nie chodzi mi o V-Power 98 bo to już wiem że mogę lać. Mam na mysli paliwo V-Power Racing 100. To benzyna dająca najlepsze osiągi. Podobno leją ją fabrycznie do baków Ferrari (z racji ze Shell współpracuje z nimi w kwestii paliw), ale Essi to nie Ferrari. Czy można lać coś o tak wysokiej liczbie oktanów do auta przystosowanego do benzyny 95? Producent pisze że tak, na innych forach też bardzo chwalą to paliwo. Ale pytam was jako że znacie te silniki. Co o tym myślicie?
  
 
a gaz mozna laż do silnika które jest przystosowane pod bp95??
w-racing 100 jest zajebiaszcze

moim 1,4 kręciłem czasy "prawie" jak w RST
co kilka zbiorników zatankowac v-racing to nie grzech ale tak na codzien to nie wiem
  
 
Plesniak mysle ze pytanie nie na miejscu
bo nikt na forum nie jezdzi non stop na tym paliwku bo go nie stać
w końcu jeździ escortem za max 10tyś i pewnie połowa ma jeszcze LPg
ale przyznam v-racing podnosi moc silnika o dobre 10%
  
 
paliwo o wyzszej niz zalecana liczbie oktanowej nic zlego nie uczyni. lpg ma lo na poziomie 104 i gro ludzi jezdzi i zyje
  
 
Takie paliwo można lać jak Cię stać, ale podobno praktycznie nic nie daje (test Auto Świata).
W ogóle po ile stoi teraz takie paliwo na stacji?


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2008-11-20 21:39:02 ]
  
 
po 50za lit


żartuje
0paliwko dobre co jakiś czas do przeczyszczenia układu sie nadaje idealnie
a jak kolego twierdzisz ze nic nie daje to proponuje zalac 5 -10 litrów jak w baku będziesz miał litr starego paliwa- czyli jak zacznie sie krztusić
tak jak masz w baku 10 litrów i pokazuje ci nieraz rezerwe i wlejesz 10 litrów v-racing to nic nie zobaczysz

znam z autopsji bo nieraz jeździłem z karnisterkiem w bagażniku wiec nieraz mi sie kończyła benzyna a jak po czymś takim wlałem v-racing to naprawde auto chodziło inaczej i przynajmniej 10% lepiej
proponuje zalać do karnistra 5 litrów v-racing i wyjezdizć całą benzyne do ostatniej kropelki
uwaga samopchody z gażnikiem gasna z braku paliwa pod górke
a samochody z wtryskiem gasną z braku paliwa z górki:

[ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2008-11-20 22:00:33 ]
  
 
Takie paliwa zawsze coś tam dają, ja już na Vervie to czuję. Ale nigdy nie próbowałem V-Power Racing. Co do ceny to przecież one nie są takie drogie, Verva kosztuje 20-30gr drożej od zwykłej 95. Nie mam pojęcia jak Racing. Ja tam nie jeżdżę dużo dzięki temu na paliwie nie muszę oszczędzać, bo pełen bak starcza mi na jakiś miesiąc (co innego jak jeżdżę z kumplami, ale wtedy zawsze jest zrzuta na wachę więc się nie liczy ). Z reszta na moim Essim nigdy nie oszczędzam .
  
 
na poprzednim silniku jakim był 1.6 CVH różnica między zwykłym PB95 a wynalazkami z Shella była odczuwalna , po zalaniu V-Power95 silnik pracował dużo ciszej łatwiej mu się odpalało i był spokojniejszy , na 1.8 jeszcze nie testowane
 
 
Witam
Z zasady sprawa wygląda tak że im wyższa liczba oktanowa tym zapłon powinien być przyspieszony a z tego już łatwo wyciągnąć następujący wniosek: bez regulacji zapłonu zalanie benzyny 100 oktanowej powoduje cichszą pracę rozrządu gdyż zapłon jest wtedy delikatnie za późny i nie słychać zaworów taj jak na 95.
Pozdrawiam
  
 
Fachowe wyjaśnienie . Tylko jest problem że nie ma u mnie Shella w pobliżu. Jest tylko jakaś Stacja partnerska Shell a nie wiem co to znaczy.
  
 
moj stary mial lancera 1,6 na gazie, 115 koni..przed wyprzedzaniem przelaczal na v-powera 99+ i zjadal wszystkich zawsze..a auto rocznik '92 dedykowany do pb95 wiec czemu tobie mialo by nie chodzic..tez bym nalał..jakbym mial porządne auto i shella w poblizu
  
 
Ja jak miałem skode favorit to lałem do niej avgas paliwo lotnicze, chodziła jak1.8 a nie jak 1.3
  
 
A nikt nie wspomniał że w esie jest cós takiego jak przełącznik liczby oktanowej czy jakoś tak, który zmienia kąt wyprzedzenia zaplonu.
wogule ktoś tego używa??
  
 
dodam że tylko na niektórych shelach jest V-racing
v-power chyba na wszystkich ale tym paliwem bym sie nie podniecał bo kazde inne Pb98 jest lepsze
  
 
nie, ja nie uzywam
  
 
ja się boje bo jeszcze będzie mial za dużo mocy