Ma ktoś schemat inst. elektr. do mk7 ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie:
Mam Mk6 z przełomu 95/96 i bude mam mk6 a skrzynke bezpieczników od mk7. W poprzednim mk6 miałem el. szyby i było tak, że po wyjęciu kluczyka i otwarciu drzwi kier. mogłem otworzyć i zamknąć szyby. W tym nie moge. Tak jest w serii czy ktoś mi coś pochrzanił w kablach? (poprzedni wł. dłubał jakiś alarm i mam pozostałości po tym czymś)

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-17 22:13:25 ]
  
 
ja sobie zakladalem do mk7 wszystko na oryginalnych wiazkach z rs F1 i dzialaja dopiero po przekreceniu kluczyka
  
 
U mnie również dopiero po przekręceniu działają, a instalacja elektryczna nigdy nie była ruszana.
  
 
Ja mam Mk7 i el. szyby działaja dopiero po włączeniu zapłonu
  
 
potwierdzam tylko z kluczykiem szyby, szyber.
bez kluczyka mozna tylko ustawic lusterka i wys. fotela kierowcy.
a i zapalniczka dziala.
  
 
Czyli jest fabrycznie. Swoją drogą to troche szkoda, bo patent w starszym modelu był fajny. Dziękuję za odpowiedzi.
  
 
wiem az mnie czasem korci zeby taki "dałńgrejt" sobie zrobic i nie grzac swiec za frajer jak zapomne zamknac cos.
  
 
Jak dorwe pełny schemat inst. do mk7 to powalcze. Tez mam skleroze i mi tego brakuje....
  
 
Możesz zrobić podwieszenie zasilania na przekaźniku załączanym masą po otwarciu drzwi. Tylko trzeba to zrobić na tyle inteligentnie, żeby napięcie podane na obwód szyb nie rozchodziło się od d..y strony po całym aucie (wystarczy do tego jeden przekaźnik przełączny). Ewentualnie można dołożyć moduł domykania szyb i zamykać szyby automatycznie po uzbrojeniu.
  
 
Wiem że wystarczy jeden przekaźnik i diodka (żeby tylko od kier. dzałało, ale chciałbym jakoś sensownie to wpiąć w instalacje, a nie gdzie popadnie. Dlatego zajme sie tym dopiero jak bede miał schemat. Nie chce mi sie zrysowywać schematu ze skrzynki bo jest zimno i aż tak mi sie nie nudzi.
  
 
tak jesli sie ma alarm w samochodzie.
generalnie proste - tylko nie lubie rzeźby, bleee
  
 
Skoro męcze temat, to ma ktoś schemat inst. do mk7 ??
  
 
Wysłałem ci priva, luknij czy to będzie to...
  
 
ta ja tez zamawiam
  
 
Niestety, tam są schematy MK5/6.
  
 
Diody nie trzeba. Wystarczy przekaźnik ze stykiem przełącznym. Rzeźby nie będzie, bo wszystkie połączenia można wykonać przy przyciskach na środkowym tunelu. Trzeba pociągnąć jedynie dwa przewody - grubszy ze stałym plusem i cieniutki do załączania przekaźnika masą z drzwi (ewentualnie plusem z lampki- wtedy przekaźnik będzie połączony trochę inaczej, a szyby będą się dawały otwierać przez czas świecenia lampki - oczywiście będą też działać normalnie) i dołożyć przekaźnik/moduł domykania w pobliżu klawiszy. Trzeba będzie przeciąć da kabelki... Schemat niepotrzebny, wystarcza probówka.
  
 
Czyli sprawa jasna. Wyrzeźbi się jakaś fachowa płyteczka, skrzyneczka, i bedzie latać. Ale schemat tak czy siak by mi sie przydał. A nóż widelec jakaś zabójcza koncepcja mnie najdzie...
  
 
A po co ci "płyteczka, skrzyneczka"? Na jeden przekaźnik? Samochodowy możesz przymocować obok brązowego przekaźnika podtrzymania opuszczania szyby. I po kłopocie. Bo jeśli chciałbyś stosować diodę, to na niej będzie spadek około 0.6 - 0.8 V. W aucie to już zauważalne. Poza tym, już jeden silnik ciągnie dość sporo prądu, a szczególnie jak szyba jest domykana i jak przytrzymasz dłużej na domkniętej. A jeszcze jak ktoś naciśnie na raz dwie szyby, to pobór prądu się podwaja. Diodę trzeba by dać co najmniej o takim prądzie, jak bezpiecznik, a nawet większą, by był margines bezpieczeństwa. Czyli wyjdzie ci dioda 50A
A jakbyś chciał zastosować moduł domykania szyb, to to już są gotowe "klocki".
PS. Ja gdzieś miałem diagramy elektryki do forda. Diagramy, bo nie jest to typowy schemat, tylko ideowy, uproszczony i poszczególne obwody są podzielone na bloki; osobno jest podany obwód wycieraczek, osobno świateł, drzwi, itd... Tylko nie jestem pewien, czy to przypadkiem nie były schematy do mkVII.